Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Kesä 18, 2013 21:17

Kiitoksia! Joo on tässä vielä se vanhempi pulttijako. Meni jonkin aikaa, että löysin nuo Aerot tuolla vanhemmalla jaolla. Uudella jaolla tuntuu löytyvän hyvin, mutta vanhalla melko nihkeesti. Incat sattuu jo olemaankin tuolla varastossa odottelemassa talvikumeja :D
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » To Kesä 20, 2013 21:20

Päivitetäänpäs nyt tätäkin kun vihdoin malttaa :mrgreen: Eli tänään tuli suoritettua tuo inssikin hyväksytysti läpi, joten tätäkin voi nyt bongailla tuolla liikenteessä. Näkyy tuo keräävän ainakin ihan hyvin katseita :D
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » La Kesä 22, 2013 17:29

Pistetäänpä huvikseen yksi fiilistelykuva 8)

Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2417
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja ristos » La Kesä 22, 2013 17:39

No niin, siitä Se autoilu alkaa! Rauhallista ja turvallista matkaa nuorelle miehelle. Mukavalla autolla autolla saat autoilusi aloittaa. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Kesä 23, 2013 12:04

Kiitos! Kieltämättä on mukava ja miellyttävä auto ajaa, vaan siihenkin osasin jo varautua kun peltoauto Saabilla ajelun aloitin muistaakseni 10-12 vuotiaana :D
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
aero
-
Viestit: 5955
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja aero » Su Kesä 23, 2013 14:22

Komia laite. Siinon hyvä lisäsyy pitää mielessä ennakoiva ja järkevä ajotapa, kun ei tuollaista autoa halua vahingossakaan kolhia. Ei sillä etteikö OG900 aikalaisistaan olisi sieltä turvallisemmasta päästä, mutta kun rakkaaseen autoon on upotettu paljon vaivaa ja aikaa, tahtoo sen pitää hyvässä kunnossa. Eli ei muuta kuin turvallisia kilometrejä (niitä kannattaa haalia - mitä nopeammin hankkii ajokokemusta vieläpä mielellään myös erilaisilla autoilla, sitä parempi tuntuma ja pohja on ajamiselle elämän varrella) ja antoisaa harrastamista :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Kesä 23, 2013 21:29

Näinhän se on. Ei tuota kyllä heti kortin saatua haluaisi kolaroida.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ma Kesä 24, 2013 16:03

Tänään oli näköjään tullut nuo sähköikkuna mekanismit postiin. Pitää kattoo millon saa paikalleen kun on muutakin laiteltavaa tuossa autossa vielä. Mutta siinähän ne odottelevat vuoroaan.

Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Kesä 25, 2013 01:14

hauska ilme lasinnostimella
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2,0t BP ARC -02 stg 1
9-3 SS 2,0T Aero -03 BSR stg 1
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Kesä 25, 2013 18:21

Niinpäs näkyy olevan :lol:
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1701
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Suabisti » Ti Kesä 25, 2013 23:50

Hyvä, että osat tulivat ehjinä perille. :)
Aika paljon oot saanut pienessä ajassa tehtyä. Se on tietysti hyvä takoa, kun rauta on kuumaa. Monestihan innostuksen lopahdettua, näistä tulee niitä surullisen kuuluisia "ikuisuus-projekteja", mutta tässä ei näytä sitä ongelmaa olevan.

Ei muutakuin tsemppiä jatkoonkin. :)
#3628
Saab 9000 Aero -94 E85 | Saab 9000 Jubilee -97 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ke Kesä 26, 2013 08:39

Samalla periaatteella itsekin rakennellut, naapurit varmasti pitävät aivan saabistinhulluna kun aina rakentelemassa, mutta kun alkuun karsii viat ja kulumat pois niin jäljelle jää vaan hieno ja luotettava peli ja voi vaan keskittyä siitä nauttimiseen. :wink: Tää on kyllä hemmetin hieno peli ja paranee kokoajan, toivottavasti nään joskus livenä jossakin.
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ke Kesä 26, 2013 10:59

Kiitoksia! Eipä tuota työtunteja ole tullut laskettua, mutta melko paljon on aikaa käytetty tämän parissa ja tullaan varmasti käyttämäänkin. Kieltämättä monelta on kuullut lausahduksen Saabismi on sairautta. Moni olisi varmaan vienyt tämän jo paaliin kun nuo ruostevauriot olisi paljastuneet. En ainakaan itse ole harmitellut, että rupesin rakentamaan tästä vielä autoa.
kärkkäinen kirjoitti:Tää on kyllä hemmetin hieno peli ja paranee kokoajan, toivottavasti nään joskus livenä jossakin.
Itsekkin olisi kiva nähdä tuo sinun noppa joskus livenä. Eihän se ole kuin järjestely kysymys.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ke Kesä 26, 2013 11:33

6.7 procarservicellä jyväskylässä isot potkiaiset, ei muuta kun ajelet saabilla paikalle. Vaikka joku kaveri ajoseuraksi niin rattosastihan tuo matka taittuu. :wink:
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ke Kesä 26, 2013 22:25

Joo sitä pitää katella. Ei osaa kyllä sinne asti sanoa tuota aikataulua, mutta katsotaan. Tänään oli näköjään imestynyt postilaatikkoon kaksi Saabisti lehteä, klubi tarra ja jäsenkortti :) Näky noppakin päässeen lehteen. Ei vaan jaksanu nyt keskittyä sen enempää noihin kun tullut tänään tehtyä aamu kuudesta puoliyhteentoista illalla töitä. Mutta onhan se päivä huomennakin.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Vastaa Viestiin