DI-kasettien hinnat...
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: DI-kasettien hinnat...
Mites nuo Pro Parts Swededenin " valmistamat " takuulliset sytytyskasetit.
Kokemuksia kenelläkään ?
Kokemuksia kenelläkään ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: DI-kasettien hinnat...
Mutt' eix se ongelma tässä saabin tapauksessa olekin juuri se vaihtotiheys (tulee järjettömän kalliiksi) ja epämääräisiä oireita aiheuttava rikkoutumassa oleva sytytyskasetti?mikkoimp kirjoitti:en nyt itse pidä tuota saabin sytkäkasettia kovinkaan pahana peikkona, ompahan kerralla kaikki puolat vaihdettu ja helposti, ainoastaan vähän hinnakas.
Aika hassultahan se kuulostaa että jokaisella saabistilla on varasytytyskasetti takakontissa jota sitten vaihdetaan jossain levähdysalueella ja kokeillaan toimisko paremmin???
Ja miten on mahdollista että jos jo ysitonnisessa on ollut 80-luvulta sytytyskasetti, niin ettei siitä ole vieläkään saatu aikaiseksi luotettavaa versiota? Eikö jossain vaiheessa olisi pitänyt jo älytä luopua kehittämästä tuollaista systeemiä?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: DI-kasettien hinnat...
Ei ollu 80luvulla missään vielä kasettaja, vuodesta 1994 on ollut trionic ja samoin kasetit.Raser kirjoitti:Mutt' eix se ongelma tässä saabin tapauksessa olekin juuri se vaihtotiheys (tulee järjettömän kalliiksi) ja epämääräisiä oireita aiheuttava rikkoutumassa oleva sytytyskasetti?mikkoimp kirjoitti:en nyt itse pidä tuota saabin sytkäkasettia kovinkaan pahana peikkona, ompahan kerralla kaikki puolat vaihdettu ja helposti, ainoastaan vähän hinnakas.
Aika hassultahan se kuulostaa että jokaisella saabistilla on varasytytyskasetti takakontissa jota sitten vaihdetaan jossain levähdysalueella ja kokeillaan toimisko paremmin???
Ja miten on mahdollista että jos jo ysitonnisessa on ollut 80-luvulta sytytyskasetti, niin ettei siitä ole vieläkään saatu aikaiseksi luotettavaa versiota? Eikö jossain vaiheessa olisi pitänyt jo älytä luopua kehittämästä tuollaista systeemiä?
Eikä noita kasetteja nyt joka vuosi tartte vaihdella. Helposti yks kasetti kestää yli 5vuotta/150tkm
Re: DI-kasettien hinnat...
Tais 88 tulla punaset kasetit tonnariin. Olikohan tuotenimeltään sillon DI+APC. Mahtoko olla LH-Jet 2.4.2 kaikis vai vasta viimesis ennen T5.2? Niin ja Trionic (5.2) oli jo MY93 Airossa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: DI-kasettien hinnat...
Itseasissa ensimmäinen trionic 1993 ja kasetit ollu tonnarissa 88 vuodesta. Ja di kasetti kestää mitä kestää. Hyvällä tuurilla kauankin.
Viimeksi muokannut Tero, Pe Kesä 28, 2013 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Re: DI-kasettien hinnat...
Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
9-5 Aero - 00
Re: DI-kasettien hinnat...
Ja kun se meni rikki niin sammuko saab kerrasta vai oireiliko se pitkään ennen hajoamistaan?Jyrchi kirjoitti:Omassa Aerossani kasetti kesti 8 vuotta ja 140tkm.
Voiko kasetin hajottaa jotenkin jollain virheellisellä toiminnolla? Väärät tulpat vissiin saattaa hajoittaa kassun, entä muu?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: DI-kasettien hinnat...
Alkaa rötäämään, ei lähe käyntiin, sammuu ajosta. Tämmöstä sytytys puolelle johtavia juttuja se tekee kun on valmista kauraa.
Vikakoodi kertoo lähes varmaksi jos rötäystä ilmenee onko kassu vai mikä shaissee.
Vikakoodi kertoo lähes varmaksi jos rötäystä ilmenee onko kassu vai mikä shaissee.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: DI-kasettien hinnat...
Väärät tulpat ja liian pitkät vaihtovälit varmaankin käypi kassun voimille. Itse ainakin öljyn vaihdon yhteydessä vaihdan myös tulpat (6-7tkm) Joku voi sanoa että tarpeetonta, mutta niin halpa investointi niin eipä minua kiinnosta. Tietääpähän, että tuskin vikoja sieltä tarvii ehtiä.
Kasettihan ei anna välttämättä vikakoodia.. seuraamalla mifiä open sidistä ja starttiaikakin jotain osviittaa antaa. Näin ainakin omassa autossani kun arvot muuttuivat alhaisemmiksi kasetin vaihdon jälkeen.
Kasettihan ei anna välttämättä vikakoodia.. seuraamalla mifiä open sidistä ja starttiaikakin jotain osviittaa antaa. Näin ainakin omassa autossani kun arvot muuttuivat alhaisemmiksi kasetin vaihdon jälkeen.
Saab 9-5 Aero -00
Re: DI-kasettien hinnat...
Huoltokirjaa niin aktiivisesti täytetty, että ihme on jos noin kalliin osan vaihto on jätetty merkkaamatta. Ei muuta faktaa ole. Auto ollut 160tkm kohdalta eteenpäin minulla.Julle kirjoitti:Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
T7 vm. 2001 9-3
Re: DI-kasettien hinnat...
Kasetista voi myös tarksitaa valmistuspäivän.Koskimaa kirjoitti:Huoltokirjaa niin aktiivisesti täytetty, että ihme on jos noin kalliin osan vaihto on jätetty merkkaamatta. Ei muuta faktaa ole. Auto ollut 160tkm kohdalta eteenpäin minulla.Julle kirjoitti:Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: DI-kasettien hinnat...
http://aijaa.com/giH7yxPoy kirjoitti:Kasetista voi myös tarksitaa valmistuspäivän.
Vuosi 2006, vko 20? Eli näköjään onkin vaihdettu! Hyvä tietää.
T7 vm. 2001 9-3
Re: DI-kasettien hinnat...
CE syttyi palamaan ja meno huononi, virhekoodi P1312, eli sytytyshäiriöitä pytyissä 1 ja 2. Normaalisti pystyi kuitenkin ajelemaan sen aikaa että sai Laakkoselta uuden kassun. Techin päässä tuli tarkastettua vikadiagnoosia ja misfireä syntyi aika runsaasti.Raser kirjoitti:Ja kun se meni rikki niin sammuko saab kerrasta vai oireiliko se pitkään ennen hajoamistaan?Jyrchi kirjoitti:Omassa Aerossani kasetti kesti 8 vuotta ja 140tkm.
Voiko kasetin hajottaa jotenkin jollain virheellisellä toiminnolla? Väärät tulpat vissiin saattaa hajoittaa kassun, entä muu?
SAAB 9-5 Aero -05