Onko Saabini aito Saab..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mä tarkistan aina AITOUSTODISTUKSEN = rekisteriotteen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Vaikea keksiä tonnaria parempaa, paitsi tonnari Fiiun/ Lancian takatuennalla.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Mulla oli 2kpl fiat cromia ja voin kyllä sanoa että on eroa tonnariin kuin mummolla ja papalla. molemmat oli -88 mallisia ja toisella oli ajettu 220tkm ja toisella 290tkm. Vertailu kohteena äiteen tonnari -88 ajettu 320tkm.
Kyllä kun hyppäs fiiun ratista tonnariin ne ei vois uskoa eroa! Saabista huokuu se laatu jotenkin aivan eritavalla ja se hiljaisuus ja jämäkkyys...
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
reska
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 19:56
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja reska »

[quote="Subonaattori"]Mulla oli 2kpl fiat cromia ja voin kyllä sanoa että on eroa tonnariin kuin mummolla ja papalla. molemmat oli -88 mallisia ja toisella oli ajettu 220tkm ja toisella 290tkm. Vertailu kohteena äiteen tonnari -88 ajettu 320tkm.
Kyllä kun hyppäs fiiun ratista tonnariin ne ei vois uskoa eroa! Saabista huokuu se laatu jotenkin aivan eritavalla ja se hiljaisuus ja jämäkkyys...[/quote]


Niinhän se on, vaikka autoja piirretään samalla pöydällä, niin eipä se tarkoita samaa tuotantolaatua! Tähän asiaan saa valaistusta vaikkapa vertailemalla 9k:n ja croman vaihtoarvoa, autojen kuntoa ja paljonko niitä on edelleen liikenteessä. 8O
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllä vanhemmat tonnarit ovat silti uskomattoman halvoissa hinnoissa siihen nähden, mitä ovat uutena maksaneet. Sijoitusmielessä moni 80-luvun jälkipuoliskolla 250kmk maksanut auto olisi ollut parempi.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kyllä jos katsotaan vaikka ton aikaisten merssujen tai vaikka jaguaarien hintoja niin on ne tippunu %-määräisesti varmaan enemmänkin..
Toisekseen käytetyllä autolla se käyttöarvo ratkaisee, ainakin minulle..

Ettei menis täysin offtopic, niin kysynpä onko M1992 satkun laatikko "saabin laatikko" siinä kun komeilee numerosarjan edessä GM :?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

GM= Gearbox Manual :wink:
Aki Peltola #1132
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Aksu900 kirjoitti:GM= Gearbox Manual :wink:
:oops:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Teemu kirjoitti: Ettei menis täysin offtopic, niin kysynpä onko M1992 satkun laatikko "saabin laatikko" siinä kun komeilee numerosarjan edessä GM :?
Ei ole Saabin oma laatikko. "Ensimmäiset 40 vuotta" -kirjan mukaan se on Triumphilta ja uusimman Klassiker -lehden mukaan juuret juontavat Fordille. Mutta väliäkö hällä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin