tuli pohdintaan tällainen, kun ystävän "vääränmerkkisessä" autossa on 13" renkaat asennettu vaikka kuuluisi olla 14" ja renkaat on silminnähden liian pienet pyöränkoteloihin. Lisäksi eturenkaissa mahdollista haritusta, kun ohjauksesta vaikea löytää keskikohtaa suoralla tiellä. (äskettäin ed. omistaja vaihtanut toisen raidetangon pään)
Aikeena on hommata 14" renkaat mutta ei akuutilla listalla. Lisäksi aikeena on viedä ohjauskulmien tarkistukseen. Ohjauskulmien säädöllä ei pitäisi kai olla merkitystä kumman kokoiset renkaat alla? Pohdittiin sitä, että onko turha säätää ohjauskulmia jos on 13" ("liian pienet") donitsit alla?
paljonko kannattaa ohjauskulmien säädöstä maksaa?
rengaskoko & aurauskulmat
rengaskoko & aurauskulmat
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: rengaskoko & aurauskulmat
Rengaskoko ei vaikuta pyöränkulmiin, mutta vanteen offset-muutos voi tehdä uudelleen säätämisen tarpeelliseksi, jos renkaan keskilinja siirtyy olka-akselin toiselle puolelle, niin muutos yleensä pitää kompensoida pyöränkulmia säätämällä.
Pyöränkulmien säätämisestä kannattaa maksaa sen verran että ne säädetään kuntoon, riippuu paljolti siitä miten niitä voi säätää ja miten paljon niissä on säädettävää, toisissa autoissa ainoa säätö on etupään aurauskulmat ja toisissa on säädettäviä kohtia kymmenkunta...
Pyöränkulmien säätämisestä kannattaa maksaa sen verran että ne säädetään kuntoon, riippuu paljolti siitä miten niitä voi säätää ja miten paljon niissä on säädettävää, toisissa autoissa ainoa säätö on etupään aurauskulmat ja toisissa on säädettäviä kohtia kymmenkunta...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9