9000 CC Carlsson -90
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tänään tuli Erikssonsilta käytetty ilmamassamittari kolmen kuukauden takuulla ja ainakin kävi moitteetta paikallaan, loppuviikosta ajellaan pitempään, jolloin nähdään toimiiko niinkuin pitäisi.
Melkein olisi kannattanut ostaa Motonetista tehdaskorjattu vaihto-osa, eipä tämäkään vaihtoehto kovinpaljon halvemmaksi ole tullut.
Melkein olisi kannattanut ostaa Motonetista tehdaskorjattu vaihto-osa, eipä tämäkään vaihtoehto kovinpaljon halvemmaksi ole tullut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Eipä tunnu rakkine toimivan tuolla toisellakaan käytetyllä ilmamassamittarilla, jos se vika nyt edes siinä on vaikka siihen vikaan tuo valon vilkkuminen viittaa.
Mahtaakohan kellään olla varmasti toimivaa laitetta, jolla voisi kokeilla onko vika todella tuossa osassa, ennenkuin taas heittää rahaa kankkulan kaivoon. Osanumero on 0 280 212 013
Mahtaakohan kellään olla varmasti toimivaa laitetta, jolla voisi kokeilla onko vika todella tuossa osassa, ennenkuin taas heittää rahaa kankkulan kaivoon. Osanumero on 0 280 212 013
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Eilen otettu CC tonnari käyttöön ja samat oireet jatkuvat. Lisänä tänään oli se kun tulin Lahdesta ja käännyin Lammille menevälle tielle ja ohitin traktoria niin rakkine sammui kokonaan. Rullasin metsätien liittymään ja jäin ihmettelemään tapahtunutta. Oireet olivat kuin polttoainepumppu olisi viallinen, hörähti, mutta ei käynnistynyt. Sulakerasian takaa releistä kuului naksutus ja samoin konehuoneesta, olisiko DI-kasetti tehnyt tulppien kuivatusta? Hetken päästä kone kuitenkin käynnistyi ja tehotkin olivat taas hetken matkaa normaalit kunnes check engine syttyi.
Kampuran asentoanturikaan ei kait tulla tavalla anna hörähdyksiä jos se olisi menossa, vaan lämpimänä sammuu ja hetken jäähdyttyä taas käynnistyy.
Kampuran asentoanturikaan ei kait tulla tavalla anna hörähdyksiä jos se olisi menossa, vaan lämpimänä sammuu ja hetken jäähdyttyä taas käynnistyy.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tänään rustasin uuden pa-pumpun vapaana olevaan ämpäriin, mutta siinä oli katkaistu yläpään kumikiinnike mikä pitää kait pumppua paikoillaan, ettei lähde pyörimään. Kuinka voimakaan vänkäyksen tuollainen pa-pumppu saa aikaiseksi? Laitoin sen kuitenkin paikoilleen, miten kauan kestää se on arvoitus, voihan tuohon poisotettuun ämpäriin laittaa uuden pumpun ja sen sitten paikoilleen. Nyt kuitenkiin mennään hetki tuolla. Itse kansi ja liittimet lähtivät helposti irti ja lukituspala, jolla putket lukitaan on hieman erilainen kuin uudemmissa CS-malleissa
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tuleeko tuosta matalapaine ottamalla mankkuvena pois ja yhdistämällä letkulla hukkaportinkellon ja ahtimen liittimet samoin kuin trionic malleissa on jos matalapaine malli?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Silloin se jää peruspaineille, eli käytännössä kyllä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 CC Carlsson -90
Mitkä mokkulat ovat polkimien yläpuolella keskuslukon ja cruisen boksien edessä penkkiin päin? Molempiin tulee alipaineletku, sekä sähköliitin. Onko APC:n paineanturi mahdollisesti, kait tuossa sellainen on? Täytyisi metysästää tuota vikatilaa ja varmaan LH-ohjainlaite on joskus vaihdettu käytettyyn, kun tussilla merkitty boksin tyyppi vielä metallikanteen sen alkuperäisen tarran lisäksi.
Voihan tuo olla tietysti johtosarjan vika liittimien hapettumaa selkäpuolelta, täytyy tsekata nekin.
Voihan tuo olla tietysti johtosarjan vika liittimien hapettumaa selkäpuolelta, täytyy tsekata nekin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Toinen on ylipainekatkaisija, joka katkaisee bensansyötön jos ahdot nousee liikaa ja toinen on tosiaan DI/APC:n paineanturi.
Jos oikein muistan, ylipainekatkaisijan sähköpiuha on 2-napainen ja DI/APC:n paineanturin puolestaan 3-napainen, siitä on helppo tunnistaa.
Jos oikein muistan, ylipainekatkaisijan sähköpiuha on 2-napainen ja DI/APC:n paineanturin puolestaan 3-napainen, siitä on helppo tunnistaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tänään koitin katsoa vikakoodeja tuolla johdonpätkällä maadoittaen ohjainboksia, mutta ei niistä vilkuista saa mitään tolkkua, alussa tulee kyllä pitkä palaminen, mutta ne vilkahdukset on niin epämääräisiä, että selvää ei saa.
Tuossa vuosimallissa ei näemmä ole erillistä merkkivaloa vaan teksti edussa vilkkuu.
Tuossa vuosimallissa ei näemmä ole erillistä merkkivaloa vaan teksti edussa vilkkuu.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tiistaina kävin Riksussa, missä tutkittiin tonttua hieman. ISAT ei saanut yhteyttä autoon ollenkaan, mutta TECH2 sai yhteyden, mutta jostain syystä välillä yhteys katkeaa.
Mitään vikoja ei ollut muistissa, vaikka check engine valo paloi ajaessani paikalle ja 5 valon vilkutusta teki seistessä virta päällä. Ilmoitti kuitenkin, että 3 ja 4 sylinterin palotapahtuma on huono, joten uusi kasetti kannatta laittaa paikalleen.
Lähdettiin sitten koe-ajolenkille kun muutaman kilometrin päästä vika tulee aktiiviseksi ja tulihan se. Tech kiinni ja lukemaan dataa, ilmoitti pysyvä vika 46660 ja kuittaamalla pysyy muutaman sata metriä pois ja sitten takaisin vikatilaan. Mikä on tuo vikakoodi?
Tänään laitoin uuden kasetin paikoilleen ja maadoituksen LH-boksin rungosta auton runkoon kun sellaista ei tuossa näkynyt olevan. Sitten kokeilemaan, mutta auto ei meinannut lähteä käymään, sahausta ja hörähdyksiä. Otin akunkengän irti ja laitoin uudestaan kiinni ja sitten lähti tulille. Vikatila tulee samassa ajassa, mutta kuittaantui pois virtojen katkaisulla ja taas vajaa 3 km päästä uudestaan.
Mitään vikoja ei ollut muistissa, vaikka check engine valo paloi ajaessani paikalle ja 5 valon vilkutusta teki seistessä virta päällä. Ilmoitti kuitenkin, että 3 ja 4 sylinterin palotapahtuma on huono, joten uusi kasetti kannatta laittaa paikalleen.
Lähdettiin sitten koe-ajolenkille kun muutaman kilometrin päästä vika tulee aktiiviseksi ja tulihan se. Tech kiinni ja lukemaan dataa, ilmoitti pysyvä vika 46660 ja kuittaamalla pysyy muutaman sata metriä pois ja sitten takaisin vikatilaan. Mikä on tuo vikakoodi?
Tänään laitoin uuden kasetin paikoilleen ja maadoituksen LH-boksin rungosta auton runkoon kun sellaista ei tuossa näkynyt olevan. Sitten kokeilemaan, mutta auto ei meinannut lähteä käymään, sahausta ja hörähdyksiä. Otin akunkengän irti ja laitoin uudestaan kiinni ja sitten lähti tulille. Vikatila tulee samassa ajassa, mutta kuittaantui pois virtojen katkaisulla ja taas vajaa 3 km päästä uudestaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 CC Carlsson -90
Pressure Sensor Malfunction sanoo google.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9000 CC Carlsson -90
Tarkoittaakohan tuo ylipaineanturia? APC-anturin olen vaihtanut ja se ei vaikuttanut mitenkään.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Turbo"
- Viestit: 227
- Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25
Re: 9000 CC Carlsson -90
Kyllä tuo vikakoodi 46660 viittaa APC-paineanturiin (vaikkei vika välttämättä juuri siinä ole). Viisi CE vilkahdusta tarkoittaa "Engine load signal from LH or MAP sensor incorrect" (http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php). Korjaamokäsikirjassa tuosta koodista 46660
http://i1117.photobucket.com/.../vikakoodi46660.jpg
Ranskankielisessä korjaamokäsikirjassa tuon vikakoodin vian etsimisestä
http://i1117.photobucket.com/.../vikako ... ranska.gif
(Photobucket lykkää noita ärsyttäviä mainoksia, että koneessasi muka jotain vikaa - korjaa tästä. Älä paina niitä!)
ja sen vapaa lyhennetty suomennos:
*******
Vian oire
Auto toimii vain peruspaineella.
Tarkistukset
1 Tarkista paine/alipaineletkujen ja liitosten kunto, ettei ole vuotoja tai tukosta.
2 Tarkista syöttöjännite
-virtalukko ON asentoon
-kytke paineanturi irti
-Mittaa jännite pinnin 3 ja maadoituksen välillä. Oikea arvo on noin 5 V.
-Mittaa jännite pinnien 2 ja 3 välillä. Oikea arvo on noin 5 V.
3 Tarkasta paineanturi
-Virtalukko ON asentoon
-anna ISATilla käskykoodi 320. ISATin näytölle pitäisi tulla luku 80051 (5.1 V)
-yhdistä pinnit 1 ja 2. ISATin näytölle pitäisi tulla 80000 (0 V)
Jos näin ei tapahdu, on paineanturi ilmeisesti viallinen.
4 Lopputarkistus
-Tyhjennä vikakoodi
-Katutesti: Aja vaihtelevilla kuormituksilla ja kierrosluvuilla noin 5 minuuttia
-Tuleeko vikakoodi uudestaan
-jos tulee, täytyy ohjainboxi tarkastaa seuraavaksi
*******
Kai tuota paineanturia voi testata ilman ISATiakin mittaamalla resistansseja jännitteiden sijaan. Aiheesta 900-puolella
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 67&p=67844...
Paineanturivika voi aiheuttaa mm. seuraavia oireita (korjauskäsikirjan mukaan):
- Ahtopaine liian korkea, voimakkaita nykäyksiä kiihdytyksessä, painekatkaisin katkaisee
- moottori vastaa huonosti kaasuun / ei nosta kierroksia, käy huonosti kaikilla kierroslukualueilla
- moottori nakuttaa hallitsemattomasti kiihdytyksen aikana
- suuri polttoaineen kulutus
- heikko moottori / matala ahtopaine
http://i1117.photobucket.com/.../vikakoodi46660.jpg
Ranskankielisessä korjaamokäsikirjassa tuon vikakoodin vian etsimisestä
http://i1117.photobucket.com/.../vikako ... ranska.gif
(Photobucket lykkää noita ärsyttäviä mainoksia, että koneessasi muka jotain vikaa - korjaa tästä. Älä paina niitä!)
ja sen vapaa lyhennetty suomennos:
*******
Vian oire
Auto toimii vain peruspaineella.
Tarkistukset
1 Tarkista paine/alipaineletkujen ja liitosten kunto, ettei ole vuotoja tai tukosta.
2 Tarkista syöttöjännite
-virtalukko ON asentoon
-kytke paineanturi irti
-Mittaa jännite pinnin 3 ja maadoituksen välillä. Oikea arvo on noin 5 V.
-Mittaa jännite pinnien 2 ja 3 välillä. Oikea arvo on noin 5 V.
3 Tarkasta paineanturi
-Virtalukko ON asentoon
-anna ISATilla käskykoodi 320. ISATin näytölle pitäisi tulla luku 80051 (5.1 V)
-yhdistä pinnit 1 ja 2. ISATin näytölle pitäisi tulla 80000 (0 V)
Jos näin ei tapahdu, on paineanturi ilmeisesti viallinen.
4 Lopputarkistus
-Tyhjennä vikakoodi
-Katutesti: Aja vaihtelevilla kuormituksilla ja kierrosluvuilla noin 5 minuuttia
-Tuleeko vikakoodi uudestaan
-jos tulee, täytyy ohjainboxi tarkastaa seuraavaksi
*******
Kai tuota paineanturia voi testata ilman ISATiakin mittaamalla resistansseja jännitteiden sijaan. Aiheesta 900-puolella
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 67&p=67844...
Paineanturivika voi aiheuttaa mm. seuraavia oireita (korjauskäsikirjan mukaan):
- Ahtopaine liian korkea, voimakkaita nykäyksiä kiihdytyksessä, painekatkaisin katkaisee
- moottori vastaa huonosti kaasuun / ei nosta kierroksia, käy huonosti kaikilla kierroslukualueilla
- moottori nakuttaa hallitsemattomasti kiihdytyksen aikana
- suuri polttoaineen kulutus
- heikko moottori / matala ahtopaine
Re: 9000 CC Carlsson -90
Voihan noita anturin signaalijännitteitä eri painearvoilla mitata ilman ISATtiakin, saa ainakin selville tuleeko signaali DI/APC-boksin liittimelle asti kuten kuuluu. ISATilla mitatessa varmistuu, että boksin sisällä signaali kulkee perille asti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 CC Carlsson -90
Täytyy kait alkaa mittailemaan seuraavaksi noita johtimia.
Tänään vaihdoin uudemman akun ja kun käänsin virrat päälle check engine jäi palamaan, eikä auto lähtenyt käyntiin, hetken sahailtua ja virrat pariin kertaan pois ja päälle niin sitten sammui teksti ja auto lähti käyntiin.
Ihmeellisiä temppuja tuo tekee, näinköhän kaikki johtuu tuosta samasta piilevästä viasta.
Mittasin vanhasta paineanturista irrallaan vastusarvot ja ne olivat oikean ja keskimmäisen välillä hieman yli 2 ohm. vasen ja keski 4.3 ohm ja reunimmaisten napojen 6,3 ohm. Kertooko tuo mitään?
Olisi pitänyt autoa ostaessa olla tiukempi omien periaatteiden kanssa, elikä vanhaa tonnaria kun ostaa kaksi asiaa pitää pitää mielessä. Ei turboa, eikä ilmastointia, se säästää paljon hermoja ja turhaa rassaamista.
Tänään vaihdoin uudemman akun ja kun käänsin virrat päälle check engine jäi palamaan, eikä auto lähtenyt käyntiin, hetken sahailtua ja virrat pariin kertaan pois ja päälle niin sitten sammui teksti ja auto lähti käyntiin.
Ihmeellisiä temppuja tuo tekee, näinköhän kaikki johtuu tuosta samasta piilevästä viasta.
Mittasin vanhasta paineanturista irrallaan vastusarvot ja ne olivat oikean ja keskimmäisen välillä hieman yli 2 ohm. vasen ja keski 4.3 ohm ja reunimmaisten napojen 6,3 ohm. Kertooko tuo mitään?
Olisi pitänyt autoa ostaessa olla tiukempi omien periaatteiden kanssa, elikä vanhaa tonnaria kun ostaa kaksi asiaa pitää pitää mielessä. Ei turboa, eikä ilmastointia, se säästää paljon hermoja ja turhaa rassaamista.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls