Uusi naama tuli kyselee neuvoja.
Elikkä saabi antoi vikakoodit
-P0300 (Random/multiple Cylinder misfire detected). Tämä vika melko varmaan menee kasetin piikkiin vaikka onkin vähän alle 20tkm ajettu vaihdon jälkeen.
-P0136 (O2 sensor circuit malfunction, Bank 1 sensor 2) Tämä koodi minua vähän ihmetyttää. Lambda on vaihettu noin kuukausi sitten mutta tämä koodi se pysyy.
Auto itse käyttäytyy kuten monella muullakin Saabistilla:
-ahdot ei nouse sen vakiopaineiden yli (viileänä voi yhen kiihdytyksen kolmosella antaa sen mitä sen kuuluis).
-Pätkii AINA tolla 2000-2300 alueella aivan sama mikä vaihde on päällä (kaupunki ajo ärsyttää ihan samperisti ku joka vaihto nykäisee ku hullu).
Osia joita oon vaihtanut tai kattonut läpi:
-Sytkäkasetti 2011 marraskuu
-Tulpat noin 3-4 tonnia ajettu vasta
-bensapumppu ja letkut tarkistanut
-alipaine letkut kattonut
-By-passi vaihdettu
-Uusi tyhjäkäynti moottori/säädin, 2010 Kesällä
-Turbo näyttää ehjältä ja ei oo välystä
-mankkuvena toimii? (W-letku irti vetää Fuel-cuttiin asti)
Sellanen tapaus Porvoon suunnasta löytyis.
Saab 900 2.0 Turpo -94 vikakoodi ongelma
Re: Saab 900 2.0 Turpo -94 vikakoodi ongelma
Onko kasetti orkkis vai tarvike? Onko lambda orkkis vai tarvike? Onko tulpat NGK BCPR7ES-11?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Saab 900 2.0 Turpo -94 vikakoodi ongelma
Toi koodi viittaa 2. lambdaan.JR87 kirjoitti: -P0136 (O2 sensor circuit malfunction, Bank 1 sensor 2) Tämä koodi minua vähän ihmetyttää. Lambda on vaihettu noin kuukausi sitten mutta tämä koodi se pysyy.