oikutteleva virtalukko
Re: oikutteleva virtalukko
Onkohan tuossa minun tonnarissa tuo haittojen jumitusongelma? Virtalukko tekee siten, että auton kun sammuttaa avaimesta, niin ei voi startata uudestaan "ON" asennosta ilman, että käyttää avaimen "nollilla". Avain liikuttaa lukkoa ihan normaalisti.
Auto oli käsijarrun takia jälkitarkastuksessa ja katsastusmies oli kirjottanu rekisteriotteeseen,että "lukkopesä irroitettava välittömästi ja vietävä haittojen vaihtoon". Sikäli kumma, että ei tuosta asiasta jupistu reilut 2- viikkoa sitten varsinaisessa katsastuksessa.
Auto oli käsijarrun takia jälkitarkastuksessa ja katsastusmies oli kirjottanu rekisteriotteeseen,että "lukkopesä irroitettava välittömästi ja vietävä haittojen vaihtoon". Sikäli kumma, että ei tuosta asiasta jupistu reilut 2- viikkoa sitten varsinaisessa katsastuksessa.
Saab 9-3 2,0t & Saab 9000 2,3t cse
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: oikutteleva virtalukko
aika varattuna
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: oikutteleva virtalukko
Jossain pohjissa on ominaisuutena että avain käännettävä off asentoon (ei lock) jotta voi startata uudestaan.
Tämä siksi että mottorin ollessa käynnissä ei voi vahingossa "startata"
Orkkispohjassa ja motonetin (eri valmistajien) pohjissa on eroa.
Jos avaimen kääntää ACC asennosta LOCK asentoon, pitäisi avaimen kääntyä helposti uudelleen ACC asentoon.
Jos avain pitää ottaa lukosta pois ja "aloittaa alusta" on haitoissa häikkää.
Kun avaimen laittaa virtalukkoon ja kääntää, pitäisi lukkopesän painuna alas ja pyöriä takertelematta.
JOS avainta pitää painaa, renkata, tai käyttää lisävoimaa jotta sen saa kääntymään on haitat kuluneet.
Jos ei lähipajat saa virtalukkoa kuntoon:
Virtalukkopatruuna kirjekuoreen ja Mikkeliin. Avaimien sarjoituskoodi on stanssattu virtalukon kylkeen ja samalla kannattaa tilata uudet avaimet. Jos vanhat avaimet todella kuluneet ei uusi virtalukko vältämmättä toimi niillä.
Kannattaa toki soittaa ensin ja varmistaa yksityiskohdat.
015230193
Mikkelin lukkosepät
Yrittäjänkatu 15
50130 Mikkeli
Tämä siksi että mottorin ollessa käynnissä ei voi vahingossa "startata"
Orkkispohjassa ja motonetin (eri valmistajien) pohjissa on eroa.
Jos avaimen kääntää ACC asennosta LOCK asentoon, pitäisi avaimen kääntyä helposti uudelleen ACC asentoon.
Jos avain pitää ottaa lukosta pois ja "aloittaa alusta" on haitoissa häikkää.
Kun avaimen laittaa virtalukkoon ja kääntää, pitäisi lukkopesän painuna alas ja pyöriä takertelematta.
JOS avainta pitää painaa, renkata, tai käyttää lisävoimaa jotta sen saa kääntymään on haitat kuluneet.
Jos ei lähipajat saa virtalukkoa kuntoon:
Virtalukkopatruuna kirjekuoreen ja Mikkeliin. Avaimien sarjoituskoodi on stanssattu virtalukon kylkeen ja samalla kannattaa tilata uudet avaimet. Jos vanhat avaimet todella kuluneet ei uusi virtalukko vältämmättä toimi niillä.
Kannattaa toki soittaa ensin ja varmistaa yksityiskohdat.
015230193
Mikkelin lukkosepät
Yrittäjänkatu 15
50130 Mikkeli
Re: oikutteleva virtalukko
Apuva, ei lähe lukko pois kun avain tippuu lukosta :< Hakkaanko vaan meisselin sisään tylysti, vai estääkö "väärä avain" lukon ulos ottamisen?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Eikös lukkosylinterin yläosaa ole sen verran näkyvissä, että siitä saa pihdeillä otteen samalla kun avain on reiässä käännettynä oikeaan irrotusasentoon ja painaa piikillä lukituskielekettä?
Re: oikutteleva virtalukko
Pitää kokeilla. Vähän tuntui oudolta tuo reikä kun kävin kokeilemassa aiemmin, niinkuin ois kiveä painanut, oli avain missä asennossa tahansa... Liekkö sitten ihan juntturissa se lukituskieleke siellä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Avaimen kaveriksi voi syöttää vähän esim. ohutta pahvia niin saattaa pysyä sisällä paremmin.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: oikutteleva virtalukko
No, nyt avain kääntyy suht helposti kun aikansa renkkasi.
Taitaa olla hajalla se kieleke, kun siellä reiässä heiluu jotain metallihiluja hervottomasti... Pora käteen? Pitänee irrotella pohja pois ettei hajoa. Saakohan porauksen jälkeen enää sarjoitettua nykyisille avaimille?
Taitaa olla hajalla se kieleke, kun siellä reiässä heiluu jotain metallihiluja hervottomasti... Pora käteen? Pitänee irrotella pohja pois ettei hajoa. Saakohan porauksen jälkeen enää sarjoitettua nykyisille avaimille?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Meinaat porata sen lukituskynnen reiän kohdalta niin, että saa katkenneen kynnen hilut pois?
Poraamalla lukituskynnen kohdalta voit saada autettua lukkosylinterin tulemaan ulos kokonaisena. On edelleen uudelleen sarjoitettavissa ym. Paitsi että siitä on edelleen lukituskynsi poikki. Uusi ehjä lukkosylinteri samaan paikkaan kuitenkin kenties pystyy edelleen lukkiutumaan paikalleen jos et porannut liian isolla poralla.
Vai meinaat porata lukkosylinterin sisäosat pois avaimenreiästä alkaen saadaksesi lukkosylinterin paikan tyhjäksi uutta sylinteriä varten?
Poraamalla lukkosylinterin saat vain porauslastuja, jää aika heikot mahdollisuudet saada porattu sylinteri enää kuntoon millään konstilla. Toisella lukkosylinterillä tietysti saat hyvin kuntoon, sen voi sarjoittaa kuten haluat jne.
Poraamalla lukituskynnen kohdalta voit saada autettua lukkosylinterin tulemaan ulos kokonaisena. On edelleen uudelleen sarjoitettavissa ym. Paitsi että siitä on edelleen lukituskynsi poikki. Uusi ehjä lukkosylinteri samaan paikkaan kuitenkin kenties pystyy edelleen lukkiutumaan paikalleen jos et porannut liian isolla poralla.
Vai meinaat porata lukkosylinterin sisäosat pois avaimenreiästä alkaen saadaksesi lukkosylinterin paikan tyhjäksi uutta sylinteriä varten?
Poraamalla lukkosylinterin saat vain porauslastuja, jää aika heikot mahdollisuudet saada porattu sylinteri enää kuntoon millään konstilla. Toisella lukkosylinterillä tietysti saat hyvin kuntoon, sen voi sarjoittaa kuten haluat jne.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: oikutteleva virtalukko
Minkäs kokoinen tuo ura on jossa tuo kynsi ratsastaa? 4-5 mm?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Kynnen leveys on 4 mm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: oikutteleva virtalukko
No niin, sorvasin jo 6mm reiän kylkeen, sitten tuli kynnen pätkä ulos. Vaan eipä lähde siltikään irti Lähteekö tuo teline, jossa tuo sylinteri on kiinni, jotenkin pois, että sais penkissä yrittää irrotella? Vai lähteekö koko ratti mukana...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Pitäähän sitä jäljellä olevaa lukituskynnen nysää edelleen painaa sisäänpäin, vaikka katkennut pätkä olisi jo saatukin pois. Jos siis on katkennut yllä linkittämäni kuvan tyyliin, nysä sen verran pitkä että edelleen pystyy estämään lukkosylinterin ulosvetämisen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: oikutteleva virtalukko
Joo, ilmeisesti vastaava tilanne on kuin kuvassa, vähän pitempi pätkä tuli ulos. Ei vain tunnu olevan mitään vaikutusta vaikka kuinka painelee ja missä asennossa, enkä suurennetusta reiästä oikein hahmottanut mitään kynnen tapaista. Liekkö lähtenyt viimeisiään myöten irti ja pyörinyt jonnekin muualle väliin... Pitää vielä illalla koittaa taistella ennenkuin haetaan isompaa poranterää
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: oikutteleva virtalukko
Olisiko tilanne jo niin, että lukituskynsi jo tuhottu ja sen jämät on onnistuneesti poistettu ja että lukkosylinteriä pitää paikallaan vain rattilukon karassa oleva hahlo, johon lukkosylinterin sisäosan kärki loksahtaa paikalleen melko napakasti. Pitää vaan vetää se lukkosylinteri ulos.
Tarkoittamani hahlo on tuo musta muovinen kuvan oikeassa alakulmassa:
Tarkoittamani hahlo on tuo musta muovinen kuvan oikeassa alakulmassa:
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00