Kiitokset nimimerkille karg
Hyvä fiilis topic VOL2
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Nyt löytyy Aerosta muutama polle ja pari avainta lisää, vaikka saappi mokoma yritti tehdä hommasta astetta haastavampaa  
Kiitokset nimimerkille karg
			
			
									
									Kiitokset nimimerkille karg
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
						Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Lähelle kyllä, mutta ihan vieläkään ei mennyt yli. Toki voin vain kuvitella, kuinka monta ekstratyötuntia olisi veloitettu Suomessa siitä, että piti taakse vaihtaa jarrulevyt ja -palat (aika jännää sikäli, että vaihdoin ne itse viime kesänä, mutta jo nyt olivat levyt ruostuneet rei'ille (ei siis läpi asti, mutta kuitenkin)) ja vasemmalle eteen vetonivel. Kuvittelisin jotain 10 tunnin ekstratyötä Suomessa, Tallinnassa ehtivät kuitin mukaan kahdessa tunnissa.aero kirjoitti:Pääsitkö loppusummassa jo lähellekin Suomen hinta-arvioita ilman lisätöitä?Azanovix kirjoitti:Tuli autosta kertaheitolla hiljaisempi ja vähemmän koliseva ajettava. Toki alkuperäinen kustannusarvio lähes kaksinkertaistui, mutta se sovittiin Antin kanssa ennakkoon puhelimitse ja kyllähän ne lisätyöt ihan aiheellisia olivat.
Tuskin tämä hinta mikään salaisuus on, joten tässäpä tiedot:
- Pallonivelet molemmin puolin (4 kpl)
- Etuiskarit molemmin puolin
- Oikean etupyörän laakeri
- Jarrupalat taakse molemmin puolin
- Jarrulevyt taakse molemmin puolin
Yhteensä 541,80 € sisältäen osat sekä 5,5 h työtä à 30 €. Ilman lisätöitä kustannuksia olisi tullut 17 € lisää, kun eivät saaneetkaan tilattua laakeria halvemmalla.
Eihän tuollaisen remontin teettäminen taloudellisesti kannattavaa tuonikäiseen autoon ole, mutta toisaalta 165 € siitä, että joku muu vaihtaa tuollaiset osat, joista kaikkia en olisi itse kyennyt edes tekemään. Osat olivat aika samaa hintatasoa kuin Suomessa jostain Motonetistä ostettuna.
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Satku toimii uskomattoman luotettavasti tankkaa ja aja -taktiikalla. En ole vieläkään oikein tottunut näin ehdottomaan arkitoimivuuteen tuon vihreän jäljiltä, tuntuu että tuttujen japsitkin hajoavat useammin kuin ruiskusatku. 
KOPUTAN PUUTA.
			
			
									
									KOPUTAN PUUTA.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Viikonloppu + puolet ensi viikosta vapaata kahden viikon rupeaman jälkeen. Ja lisäksi edelleen tuo satku, kotiin tullessa mietin miten palkitsisin sen loistavuudestaan. 
			
			
									
									#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- 
				Rommitommi
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2739
 - Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
 - Paikkakunta: Espoo
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
700km tuli viikonloppuna mittariin. Esim. Helsinki-Heinola-välin painoin 145kmh mittarissa vakkarilla lähes koko matkan perjantaina ja muutenkaan ei tullut nopeudessa säästeltyä, vaikka maanteillä nyt ei ihan hirveisiin nopeuksiin pääsekkään. 
Polttoainemittari näytti yli puolta tankkia vielä ton 700km jälkeen ja tankkiin meni 33 litraa! Eli n. 4.7 litraa satkulla ja ajo oli varmaan rankinta mitä olen Saabille tarjonnut tässä 8kk/20tkm aikana...Kyllä se vaan menee vähällä, ei meinaa itekkään uskoa
			
			
									
									Polttoainemittari näytti yli puolta tankkia vielä ton 700km jälkeen ja tankkiin meni 33 litraa! Eli n. 4.7 litraa satkulla ja ajo oli varmaan rankinta mitä olen Saabille tarjonnut tässä 8kk/20tkm aikana...Kyllä se vaan menee vähällä, ei meinaa itekkään uskoa
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
						Re: Hyvä fiilis topic VOL2
^myy saabi pois.
			
			
									
									
						- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kuuntelen tässä musiikkia koneelta 70-lukulaisten stereoiden kautta, olin jo unohtanut että tämä onnistuu aux-piuhan ja vahvistimen mic-sisääntulon avulla, kun nuo stereot ovat olleet niin pitkään käyttämättä ennen kuin tänään hyllyn järjestelyn yhteydessä virittelin ne taas toimintakuntoon. Kuuluu mukavan pehmeästi isommista kaiuttimista eikä windows pääse raiskaamaan bassokaiutinta hengiltä kun ei ole kuin kaksi puujäljitelmäpintaista kaappia. 
 Oikeasti hauskaksi tämä muuttui siinä vaiheessa kun keksin ruveta kuuntelemaan 2 Unlimitediä. 
 Enpä muista koskaan nauttineeni koneella musiikkia kuunnellessa musiikin ohella myös äänentoiston tarjoamasta laadusta ja fiiliksestä. Lisäplussana ei tartte välttämättä edes käynnistää konetta kun puhelinkin kelpaa ohjelmalähteeksi.
			
			
									
									#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
^ Mulla on koneella "kiinteänä" asennuksena Yamaha RX-500 vahvistin EQ-630 taajuuskorjaimen ja KX-500 kasettisoittimen kera. Kaiuttimien virkaa hoitavat 2kpl Jamo D160 ämyreitä ja 2kpl KEF C55 kovapuhujia. Vehkeet ovat tietääkseni peräisin jostain 80-luvun viimeisen neljänneksen paikkeilta. Stereotorniin on ilmeisesti joskus kuulunut myös jokin CD soitin, mutta rikki mentyään on se komponentti sitten kadonnut. Joskus kun tuohon vielä löytäisi jonkun samaa ikäluokkaa olevan ja ulkonäöltään yhtenevän soittimen, niin olisi nannaa. Mutta on näilläkin ihan mukava musiikkia kuunnella. Vasta käynnistettynä tai hiljaisella volyymillä taajuuskorjaimen kautta kuunneltuna särkee oikeaa kanavaa. Pitää olla ns. käyntilämmin, että kuuluu moitteetta  
			
			
									
									NG9-3 Aero MY05
						Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Onpa mahtavaa ajella toimivalla tupliksella: ei kuulu ylimääräisiä kolinoita, rahinoita, narinoita ja pauketta joka puolelta. Lisäksi kun kaasupoljinta painettaessa myös tapahtuu jotain, niin aivan loistava pelihän tuo on. Aika paljon tuosta kyllä poistui sellaisia "kuuluu vuosimalliin" -tyylisiä asioita. 
Vielä kun jollain aikataululla saa pakoputken korjattua, sen kytkinakselin stefan uusittua (vastahan se vuoden on odottanut asennusta) ja äänitorven korjattua, niin ehkä voisi yrittää leimalle.
			
			
									
									
						Vielä kun jollain aikataululla saa pakoputken korjattua, sen kytkinakselin stefan uusittua (vastahan se vuoden on odottanut asennusta) ja äänitorven korjattua, niin ehkä voisi yrittää leimalle.
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Sid 2 tuli Simonilta Englannista korjauksesta ja nyt näkyy pikselit  
			
			
									
									9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
						Iso kasa Husqvarnoja
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tunnen fiiliksen. Pelastin viime kesänä vuoden 1977 Marantz 2238 virivahvarin. Putsasin potikat ja vaihdoin eBaysta tilatun taustavalokitin. On koreampi kuin joulukuusi ja musiikki kuulostaa hyvältä vaikkakin volumea ei voi muuttaa nousematta sohvaltaRattivaihde kirjoitti:Kuuntelen tässä musiikkia koneelta 70-lukulaisten stereoiden kautta
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Juu tuohonkin pitäisi valot askarrella takaisin toimintaan, asteikkovaloa en muista nähneeni koskaan, ja merkkivalotkin (POWER ja STEREO) sammuivat joku vuosi sitten, perintölaite siis kyseessä. Ihan niin karvalakki Pioneeri kuin 70-luvun lopulla kaupasta irtosi mutta mukavasti siitä ääntä lähtee.
			
			
									
									#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Mulla on vähän uudempia, Marantzin vahvistin, viritin ja dekki vuodelta '80 ja H/K:n levari vuodelta '83. Sitten tietty vielä legendaariset BBX 485 S-BR kaiuttimet myös vuodelta '83Rattivaihde kirjoitti:Kuuntelen tässä musiikkia koneelta 70-lukulaisten stereoiden kautta
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
						Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Pari tuntia loman alkuun!  
 Nelisen viikkoa poissa työkuvioista. 
Perjantaina kohti Norjaa.
			
			
									
									Perjantaina kohti Norjaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
						SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
- Rattivaihde
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 6798
 - Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
 - Paikkakunta: Isokyrö
 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Työtilanne vaikuttaa melko hyvältä, Deap Vallyn The End of the World 7"-single oli töissä ollessa tipahtanut postiluukusta, ja huomenna mökille ensimmäistä kertaa tänä kesänä, viime kerrasta lähemmäs kolme kuukautta.
			
			
									
									#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
						Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22