Trailer Modulea lainaksi...
Trailer Modulea lainaksi...
Moro!
Oisko ketään tässä (etelä) Espoossa, joka ystävällisesti lainaisi omaa trailer moduleaan hetkeksi, ihan kokeilla, että tekeekö auto saman mitä tuolla omallani. Siis muutaman minuutin homma, vaihto tuohon tilalle ja takas. Ja jos nyt jostain syystä vioittuu toimenpiteessä, luonnollisesti hankin uuden tilalle. Haluaisin selvittää vain, onko oma trailer moduleni rikki vai vika jossain muualla.
Esa
0503019545
Oisko ketään tässä (etelä) Espoossa, joka ystävällisesti lainaisi omaa trailer moduleaan hetkeksi, ihan kokeilla, että tekeekö auto saman mitä tuolla omallani. Siis muutaman minuutin homma, vaihto tuohon tilalle ja takas. Ja jos nyt jostain syystä vioittuu toimenpiteessä, luonnollisesti hankin uuden tilalle. Haluaisin selvittää vain, onko oma trailer moduleni rikki vai vika jossain muualla.
Esa
0503019545
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Trailer Modulea lainaksi...
Ei osu ihan Espooseen, mutta tule tänään Tammiston (Vantaa) Teboilille "PKS-potkuihin" 20:00 =>
Minä ainakin voin lainata omaani testin ajaksi.
Tommi.
Minä ainakin voin lainata omaani testin ajaksi.
Tommi.
Saabiton Saabisti
Mahtavaa, kiitos.
Ja hyvä idea, yritän eksyä mestoille...

Tällaisen kirjoituksen löysin heinäkuultä 2010:
"Jos auton valojen kanssa tulee ongelmia koukun asennuksen jälkeen, niin REC:n päivitys voi tuoda helpotuksen. Alkupään autoja jouduttu päivittelemään, kun vilkut nakuttaa korkealla taajuudella, tai SPA ei toimi.
Tero"
Jos pitää tuon takia koko REC vaihtaa, niin taidanpa ennemmin rakentaa itse tilalle toimivan Trailer Modulen... Eipä tuossa muuta, kuin ottaa auton valoilta ohjaukset feteille, joilla ohjaa kärryn valoja...
"Jos auton valojen kanssa tulee ongelmia koukun asennuksen jälkeen, niin REC:n päivitys voi tuoda helpotuksen. Alkupään autoja jouduttu päivittelemään, kun vilkut nakuttaa korkealla taajuudella, tai SPA ei toimi.
Tero"
Jos pitää tuon takia koko REC vaihtaa, niin taidanpa ennemmin rakentaa itse tilalle toimivan Trailer Modulen... Eipä tuossa muuta, kuin ottaa auton valoilta ohjaukset feteille, joilla ohjaa kärryn valoja...
Eiköhän tuo toimenpide oli ihan vain ohjelmapäivitys Tech:llä.
Taitaa olla helpompi ja nopeampi päivittää kuin rakentaa oma systeemi.
Toisaalta oman rakentaminen on hauskaa ja opettavaista
Taitaa olla helpompi ja nopeampi päivittää kuin rakentaa oma systeemi.
Toisaalta oman rakentaminen on hauskaa ja opettavaista

#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Homman ideahan on, että trailer-module on asennettu ja myös toimii ok, jolloin myös perävaunun valojen vikailmoitukset toimivat SID:ssä.
Omilla patenteilla ei tätä ominaisuutta saa. Eikä ole ollenkaan turhaa, että noista perävaunun toimimattomista valoista tulee infoa. Nimittäin se on verrattain tarpeellista eikä mitenkään harvinaista.
Myös minä uskon, että tuo mahdollinen ongelmatilanne on ratkaistavissa ihan päivityksellä. Itsellänikin on aivan ensimmäisiä SportSedaneita ja kaikki pelaa ok, enkä usko minun auton REC:ä vaihdetun. Itse asensin koukun jne. ja heti alkoi kaikki pelittämään, ilman Techejä.
Jotkut Vinkuintian tuontisaabit on siten asia erikseen, niistä ei aina tiedä.
Omilla patenteilla ei tätä ominaisuutta saa. Eikä ole ollenkaan turhaa, että noista perävaunun toimimattomista valoista tulee infoa. Nimittäin se on verrattain tarpeellista eikä mitenkään harvinaista.
Myös minä uskon, että tuo mahdollinen ongelmatilanne on ratkaistavissa ihan päivityksellä. Itsellänikin on aivan ensimmäisiä SportSedaneita ja kaikki pelaa ok, enkä usko minun auton REC:ä vaihdetun. Itse asensin koukun jne. ja heti alkoi kaikki pelittämään, ilman Techejä.
Jotkut Vinkuintian tuontisaabit on siten asia erikseen, niistä ei aina tiedä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Softapäivitystä ensisijaisesti, mutta jos se ei funkkaa tai alkaa tulla turhan tyyriiksi leikiksi, niin sitten ennemmin rakentelen ite. 

Eikö se ensisijainen homma ollut kokeilla toisella varmasti toimivalla trailer modulilla, niin miten siinä kävi?
Joo, kokeiltiin ristiin 2007 autossa. Molempien Trailer Modulet toimi samalla tavalla molemmissa autoissa, eli toisessa autossa toimi ja toisessa aiheutti vilkkumisen tuplanopeudella...
Alkaa haiskahtaa sen tason softabugilta, että Saabin piikkiin pitäisi mennä, tai olisi pitänyt mennä vuosia sitten.
Jäin miettimään sitä, kun auto vilkuttaa vilkkuja yhden kerran normaalisti ja sitten aloittaa tuplatahdin, eli ensimmäisen vilkun aikana ei ole vielä ehtinyt mitata, ovatko kaikki lamput ehjiä. Eli nämä alkupään autot, joihin on REC:n softaa jouduttu päivittämään, kuvittelevat peräkärryn olevan aina perässä trailer modulen ollessa asennettuna; jestas mikä lapsus! Lykkäsin keinokuormat vetokoukun liittimeen ja kaikki toimii. Ja merkkiliikkeet eivät muka tiedä tätä, pah en usko. Haluavat vain rahastaa softapäivityksestä, vaikka aika hurja käpy kyseessä.
Jäin miettimään sitä, kun auto vilkuttaa vilkkuja yhden kerran normaalisti ja sitten aloittaa tuplatahdin, eli ensimmäisen vilkun aikana ei ole vielä ehtinyt mitata, ovatko kaikki lamput ehjiä. Eli nämä alkupään autot, joihin on REC:n softaa jouduttu päivittämään, kuvittelevat peräkärryn olevan aina perässä trailer modulen ollessa asennettuna; jestas mikä lapsus! Lykkäsin keinokuormat vetokoukun liittimeen ja kaikki toimii. Ja merkkiliikkeet eivät muka tiedä tätä, pah en usko. Haluavat vain rahastaa softapäivityksestä, vaikka aika hurja käpy kyseessä.
Tottakai menee takuuseen. Autohan on vasta kymmenen vuotta vanha ja valmistajakin välillä konkurssissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Onpa onni käynyt mulla, kun toimii aivan oikein vaikka aivan alkupään auto on.
Mutta sellaisen siis rakensin, että tyhjään 4€ varaosaperäkärrynliittimeen ruuvasin 330R vastukset (6 kpl) sisälle joka pinnistä maahan.
Jos jollakulla vastaava ongelma tulee vastaan, tässä siis 4€ vaihtoehto 80€ softapäivitykselle.
Kyllä tämä oire on ollut Saabilla tiedossa viimeiset 10v, eivät vain ole katsoneet aiheelliseksi tehdä mitään.

Kyllä tämä oire on ollut Saabilla tiedossa viimeiset 10v, eivät vain ole katsoneet aiheelliseksi tehdä mitään.