Mittarivalon vaihto 9-3 -99?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Mittarivalon vaihto 9-3 -99?

Viesti Kirjoittaja rr »

Nopeusmittarissa pimeä alue 100 - 140, eli joku polttimo tjsp pimeenä taulun takaa. Mitä kautta kannattaa alkaa hakeutumaan mittariston taakse :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Itse itselleni vastaten: Hyvät hermot, sopiva torx-avain ja riittävästi asennusjuomaa. Aikaa kannattaa varata koko päivä ja sopiva lämmin talli :) Kuskin puolen paneeli on avattava kokonaan, jotta mittariston saa irti lampunvaihtoa varten.

Mittaristossa on ihan tavallisia 1,2 w pikkulamppuja, samoja joita esim OG-satkussa käytetään. Mitähän vaihto maksaa merkkihuollossa :?:

Muutaman sentin lamppu ja monen tunnin työ 8O
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ulkomuistini mukaan lamppuja on mittaristossa 3 eri tyyppiä, eli muovikantaväreillä ilmaistuna "Valkoisia" "mustia" ja "vihreitä?" (vai oliko se muu väri..). Anyway. kumminkin 3 eri tehoa 1.2W, 1.8W ja (xx).

Laakkonen myy vain värikoodattujen kantojen kanssa ja pyöri hinta 6-9eur/KPL! Ainakin mustat ja valkoiset.
Taustavalot ovat sitten tämä kolmas väri.. EPC kertoo värit&määrät jos sattuu olemaan edessään.
Kanta on siis erilainen NG/OG, (OG iso sormin avattava, NG tarvitsee ruuvarin irroitukseen) polttimot saattaavat olla. Polttimoiden irroitus kannastahan on polttimon johtojen taivuttelua kannan ympärille.

Itse vaihdoin viime kesällä öljynpaineen merkkivalon (joka ei sitten ollutkaan rikki..) sekä syksyllä tuli purettua taas mittaristo irti, kun rakentelin cruisen johtosarjan ja mittariston nastaan 50 piti tuoda cruisen merkkivalolle menevä johto..

Pääpiirteittäin näin (ulkomuistista)

Irroitetaan ainakin:
- Akun napa. (airbag ratti..)
- Radio
- sid
- airbag (?)
- ratti (?)
- viikset ratin juuresta
- polviverhoilu (en muista on pakollinen, mutta helpottaa kummasti ilmatorvien irroitusta/asentamista)
- valokytkimet (sumu, korkeus, dimmer... etc..)
- koko etupaneeli (ruuveja jemmassa esim. valokytkimien alla)
- mittaristo

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä :)


Joku voine tarkentaa, että oliko ratin irroitus aivan pakollinen? WIS.. ei ole nyt vieressä. :(



Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Hook kirjoitti:Ulkomuistini mukaan lamppuja on mittaristossa 3 eri tyyppiä, eli muovikantaväreillä ilmaistuna "Valkoisia" "mustia" ja "vihreitä?" (vai oliko se muu väri..). Anyway. kumminkin 3 eri tehoa 1.2W, 1.8W ja (xx).
Hook
Mä löysin vain mustia, jotka kyllä lähti sormin kääntämällä irti. Lamppu irtosi nykäisemällä kannasta ja teholtaan 1,2 w. Tarkistin vielä ehjästä lampusta vastusmittarilla, että arvot ovat samat.

Rattia ja alapaneelia en kyllä irrottanut. Radion, kaikki katkaisijat ja SIDin kylläkin :?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin