Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu
Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu
Mikähän 2004-Aerossa voisi olla, kun ahto jää jonnekin 0,75-0,85 tienoille? Biopower-softa on, mutta ajan bensalla, ei ole muuten viritetty.
-Tulppasin mankun R-nipalle tulevan letkun --> Ei vaikutusta
-Irrotin W-letkun --> Ahtaa vain viisarin kärjen verran enemmän, eli todella vähän
-Yhdistin C- ja W-letkut --> Pinl:n mukaan peruspaine on 1400, mikä vissiin kuuluukin.
-mair on aina paljon jäljessa mreq:sta
-ei vikavaloja / koodeja
Hieman lukuja täyskaasukiihdytyksestä:
pinl 1800
mreq 1200
mair 950-100
amul -450
pwm nousee 980
Uudet tulpat on (BCPR7ES-11), uusi putsari (juuri kävi huollossa). Vian huomasin oikeastaan nyt, mutta meno on ollut tukkoista jo vähän pidempään, kun asiaa ajattelen.
Turbo / pakoputki / immu rikki, vai mikä?
Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
-Tulppasin mankun R-nipalle tulevan letkun --> Ei vaikutusta
-Irrotin W-letkun --> Ahtaa vain viisarin kärjen verran enemmän, eli todella vähän
-Yhdistin C- ja W-letkut --> Pinl:n mukaan peruspaine on 1400, mikä vissiin kuuluukin.
-mair on aina paljon jäljessa mreq:sta
-ei vikavaloja / koodeja
Hieman lukuja täyskaasukiihdytyksestä:
pinl 1800
mreq 1200
mair 950-100
amul -450
pwm nousee 980
Uudet tulpat on (BCPR7ES-11), uusi putsari (juuri kävi huollossa). Vian huomasin oikeastaan nyt, mutta meno on ollut tukkoista jo vähän pidempään, kun asiaa ajattelen.
Turbo / pakoputki / immu rikki, vai mikä?
Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
Viimeksi muokannut Ässä, Ti Heinä 30, 2013 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Katti tukossa, takapönttö tukossa tai turbo väsähtänyt.
Systeemi ei vaan hengitä kunnolla jos peruspaine on noin ok eikä ahtopainetta löydy vaikka W-letku on irti
Systeemi ei vaan hengitä kunnolla jos peruspaine on noin ok eikä ahtopainetta löydy vaikka W-letku on irti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Mitä oikein tarkoittaa, kun tasaisessa vauhdissa turbon jälkeen näyttäisi olevan painetta?
Vaikkapa cruise päällä moottoritiellä 120 vauhdissa, pbef oli 1400 ja pinl se joku normaalin näköinen alipaine. Turbo siis ahtaa tuolloinkin, noinko sen pitää mennä, häh?
Vaikkapa cruise päällä moottoritiellä 120 vauhdissa, pbef oli 1400 ja pinl se joku normaalin näköinen alipaine. Turbo siis ahtaa tuolloinkin, noinko sen pitää mennä, häh?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
jep, kyllä se turbo siellä auhtaa, dieselissä sama ahtopaine pääsee imusarjaan koko ajan kun ei ole kaasuläppää.Ässä kirjoitti:Mitä oikein tarkoittaa, kun tasaisessa vauhdissa turbon jälkeen näyttäisi olevan painetta?
Vaikkapa cruise päällä moottoritiellä 120 vauhdissa, pbef oli 1400 ja pinl se joku normaalin näköinen alipaine. Turbo siis ahtaa tuolloinkin, noinko sen pitää mennä, häh?
ehkä selvempi olisi sanoa että ennen kaasuläppää on painetta, itselle ainakin tuli tuosta turbon jälkeen on painetta, että on pakopainetta...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Ok, kiitos.
Olen luullut, että turbo alkaa ahtamaan vasta vähän isommilla kierroksilla / kaasupolkimen painalluksella, mutta enpä ole ehkä ajatellut asiaa loppuun...
Mutta ei tämä tainnut muutenkaan liittyä ongelmaan.
Olen luullut, että turbo alkaa ahtamaan vasta vähän isommilla kierroksilla / kaasupolkimen painalluksella, mutta enpä ole ehkä ajatellut asiaa loppuun...
Mutta ei tämä tainnut muutenkaan liittyä ongelmaan.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Voiko johtua isosta ilmavuodosta, että ei ahda yli sen 0,85 bar W-letku irrotettunakaan?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Ässä kirjoitti:Voiko johtua isosta ilmavuodosta, että ei ahda yli sen 0,85 bar W-letku irrotettunakaan?
kyllä voi johtua mutta silloinhan mair pitäisi karata yli vaaditun paitsi jos vuoto ei ole immun ja turbon välissä...
antaako jotain vikakoodia?
kait noita t7 mankkujakin on juminut ainakin muistan että jollain korjaantui joku vika hetkellisesti crc:tä sinne sisuksiin ruiskuttelemalla ja paineilmalla ja koputtelulla..
joten jos varmasti toimivaa mahdollisuus kokeilla niin kannattaa koittaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Ei näy vikakoodeja sidissä.
180 000 km tuolla on nyt ajettu, vielä ei varmaan ahtimen pitäisi normaalisti olla entinen?
Semmoinen kimppatilauksen 3 tuuman DP minulla on tallissa, taidan alkaa miettimään sen asentamista.
180 000 km tuolla on nyt ajettu, vielä ei varmaan ahtimen pitäisi normaalisti olla entinen?
Semmoinen kimppatilauksen 3 tuuman DP minulla on tallissa, taidan alkaa miettimään sen asentamista.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Onko älytön idea ajaa testilenkki ilman takapakoputkea, siis pelkkä dp ja katti paikallaan?
Äänenvaimentimet ovat ulkoisesti melko rapeassa kunnossa, varsinkin takimmainen.
Äänenvaimentimet ovat ulkoisesti melko rapeassa kunnossa, varsinkin takimmainen.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Eiköhän sitä mölyä tähän palloon mahdu vielä sen verran
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Ite ajelin varmaan pari viikkoo kaupungissa pelkällä dp:llä kun pakoputkikatkes, niin etköhän tuota tohi sen verran
Saab 9-5 Aero -00
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Joo, aikamoista mölinää piti, pahoittelut rusakonpoikasille ja muille metsän elukoille
Eipä antanut entistä enempää ahtoja pelkällä DP:llä ajellessa, eli pakoputkivika on poissa laskuista.
Nyt oli w-letku paikallaan. Taidan ottaa sen vielä irti, mutta nyt illalla ei enää kehtaa lähteä... Pitääkö tässä turboa ruveta etsiskelemään, perhana. Kun tuohan ei savuta, en ole ainakaan huomannut.
Eipä antanut entistä enempää ahtoja pelkällä DP:llä ajellessa, eli pakoputkivika on poissa laskuista.
Nyt oli w-letku paikallaan. Taidan ottaa sen vielä irti, mutta nyt illalla ei enää kehtaa lähteä... Pitääkö tässä turboa ruveta etsiskelemään, perhana. Kun tuohan ei savuta, en ole ainakaan huomannut.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Voiko hukkaportti olla syyllinen, että ei nouse ahdot tarpeeksi?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
En tiedä onko bensavehkeessä samaa mutta itsellä oli juuri dieselissä hukkaporttia säätävä venttiili jumissa minkätakia ei suostunut kunnolla ahtamaan.
Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti
Voihan se varsinkin jos sokka tippunu,tanko irti läpästä ja auki koko ajan.Ei varmasti paineet nouse vaikka w-letku irti.Jos kiinni niin turbon voit testata vaikka niin että laitat rautalangalla portin lukkoon niin pitäs puskea hetkessä lähes 2bar paineita.Ässä kirjoitti:Voiko hukkaportti olla syyllinen, että ei nouse ahdot tarpeeksi?
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99