NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
Ehkä olen muodissa(kin) edelläkävijä. Mun vanteissa näkyy jo nyt se, mitä vuoden - parin päästä näkyy kilikalilla vedetyis niin hemmetin komeis mattamustis
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
Joskus sekin päivä koittaa, kun pitää mennä hakemaan vikalista inssiltä. Vähän odotettavissa olikin, että käsijarrusta se kiinni jää, ja niinhän se teki. Ei ole tonnarin (ja loppupään og-satkujen) käsijarrun voittanutta. Jos ei toimi, niin suojapultin takaa ruuvi pohjaan ja vartti auki. Miksi ihmeessä toimiva systeemi pitää tehdä huonommaksi...
Jarrudyno
Näkyy myös se, että edelleen on vaihdettuna eteen toiselle puolelle uudet jarrupalat. Ei ole ollut aikaa käydä korjaussarjojen kanssa jokaista satulaa läpi. Mut läpi meni niiltä osin, eikä mun pappa-ajolla jarrujen puolto ole ongelma, jota en kyllä oikeen edes ole huomannut.
Katsastuskonttorissa ei ollut mitään valittamista ja ihan aiheesta hylsy tuli. Inssi oli kova höpöttään ja kehui autoa. Heti tuli kommentti, et tosi siisti, mut konepellis vähän kiveniskuja. Lisäks suuntas valokki ihan pyytämättä ja yks ystävällisimmistä insseistä tähän asti. Sen opein jo kerrasta, että Raision Tuotekadulla sijaitsevaan konttoriin en enään mene.
Mut vähän narinaa kuitenkin. Seinäjoella asuessa opein arvostamaan pientä asiaa, nimittäin ilmaista uusintanäyttöä. Siellä seudulla jokaises konttoris sama homma, kun täällä siitä otetaan rahaa. Kilpailu, kartelli, vai jotain muuta. Mene ja tiedä...
Vikalistan kunniaksi kävin shoppailemassa uudessa Motonetissä. Harkitsin pitkään 200 e mittatilattuja mattoja, mutta nuukuus iski ja ostin sitten tarvikemallit. Olisko maksanu jonku 15 e tai vastaavaa suuruusluokkaa. Mustat on aina likaset, joten otin valmiiks rumat harmaat. Sopivuus ei ole ihan täysin täydellinen, mutta ajanee asian. Paremmin kuitenkin kenkien alle sopii, kuin ne tarvikekumimatot. Ja kesäautossa saakin olla kangasta...
Ei peitä edellisen omistajan tekemiä vaurioita. Mutta eipä tonne polkimille kovin usein tule edes katsottua.
Lisäksi ostin tahmamaton radion päälle lokeroon, jotta romut ei lennä aina lattialle. Halpa ja hyvä keksintö. Melkein vaakatasos olevas lokeros ei mikään pysy ja tos ng900 on muutenkin onnettomasti säilytystilaa, kun vertaa vaikka tonnariin tai Volvo S40:iin.
Laiskana olen jättänyt keskuslukon kaukosäädöstä sisävalon ohjauksen pois, joten sain villin idean tehdä kuralätäkkövalot niihin. Jos laittais kuraläppien taakse jokku sopivat led-valot (esim huomiovalot on melko matalia), jotka syttyis, kun ovet aukasee lukosta. Vois olla jopa ihan kätevät näin valoisan ajan kesäautossa. Toteutus on kuitenkin vielä 100 % idea-asteella... Kuraläpäkki suojais kätevästi pahimmilta kiviltä.
Jarrudyno
Näkyy myös se, että edelleen on vaihdettuna eteen toiselle puolelle uudet jarrupalat. Ei ole ollut aikaa käydä korjaussarjojen kanssa jokaista satulaa läpi. Mut läpi meni niiltä osin, eikä mun pappa-ajolla jarrujen puolto ole ongelma, jota en kyllä oikeen edes ole huomannut.
Katsastuskonttorissa ei ollut mitään valittamista ja ihan aiheesta hylsy tuli. Inssi oli kova höpöttään ja kehui autoa. Heti tuli kommentti, et tosi siisti, mut konepellis vähän kiveniskuja. Lisäks suuntas valokki ihan pyytämättä ja yks ystävällisimmistä insseistä tähän asti. Sen opein jo kerrasta, että Raision Tuotekadulla sijaitsevaan konttoriin en enään mene.
Mut vähän narinaa kuitenkin. Seinäjoella asuessa opein arvostamaan pientä asiaa, nimittäin ilmaista uusintanäyttöä. Siellä seudulla jokaises konttoris sama homma, kun täällä siitä otetaan rahaa. Kilpailu, kartelli, vai jotain muuta. Mene ja tiedä...
Vikalistan kunniaksi kävin shoppailemassa uudessa Motonetissä. Harkitsin pitkään 200 e mittatilattuja mattoja, mutta nuukuus iski ja ostin sitten tarvikemallit. Olisko maksanu jonku 15 e tai vastaavaa suuruusluokkaa. Mustat on aina likaset, joten otin valmiiks rumat harmaat. Sopivuus ei ole ihan täysin täydellinen, mutta ajanee asian. Paremmin kuitenkin kenkien alle sopii, kuin ne tarvikekumimatot. Ja kesäautossa saakin olla kangasta...
Ei peitä edellisen omistajan tekemiä vaurioita. Mutta eipä tonne polkimille kovin usein tule edes katsottua.
Lisäksi ostin tahmamaton radion päälle lokeroon, jotta romut ei lennä aina lattialle. Halpa ja hyvä keksintö. Melkein vaakatasos olevas lokeros ei mikään pysy ja tos ng900 on muutenkin onnettomasti säilytystilaa, kun vertaa vaikka tonnariin tai Volvo S40:iin.
Laiskana olen jättänyt keskuslukon kaukosäädöstä sisävalon ohjauksen pois, joten sain villin idean tehdä kuralätäkkövalot niihin. Jos laittais kuraläppien taakse jokku sopivat led-valot (esim huomiovalot on melko matalia), jotka syttyis, kun ovet aukasee lukosta. Vois olla jopa ihan kätevät näin valoisan ajan kesäautossa. Toteutus on kuitenkin vielä 100 % idea-asteella... Kuraläpäkki suojais kätevästi pahimmilta kiviltä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
CSM lähestyy ja paineet ulkoisen habituksen osalta nousee. Puoleen väliin jumittunutta antennia en saa korjattua, enkä helmoja mustennettua, mutta jos edes jotain. Eli sen puoli vuotta pöydällä projektina lepäilleet vilkut löin kasaan.
Heijastimen lokero sivuvalolle.
Niinku näin. Luovuin ajatuksesta lykätä tohon vilkun, ja pistinkin vain kaksi 1,2 W polttimoa. Ihan hyvä. Huollettavuus muuten hyvä, mutta kuumaliimat pitää puukolla kaapia pois. Jos ne muutaman vuoden olis poksahtamatta... Ostin oikeen Hiliripsit, jotta kestäis.
Sivuperuutusvaloksi mikä muukaan, kuin 20 W halogeeni
Lähes OEM-tasoinen ranetus.
Se olis sit niinku siinä.
Mut ei ihan niin helpolla mennytkään. Jenkkivaloille ei ollutkaan johtoa valmiina, eli sivuvalot eivät pala. Saabbi myös vähentää valmiita johto-optioita vuosi vuodelta, eli sivuperuutusvalojakaan ei saanut suoraan Aikasemmin sekin liitin on aina hengaillut tyhjänpanttina siellä vilkun takana. Jätän sähkötyöt jollekkin toiselle kerralle, kun on motivaatiota. Nätit noi pelkät umpiotkin toki on
Heijastimen lokero sivuvalolle.
Niinku näin. Luovuin ajatuksesta lykätä tohon vilkun, ja pistinkin vain kaksi 1,2 W polttimoa. Ihan hyvä. Huollettavuus muuten hyvä, mutta kuumaliimat pitää puukolla kaapia pois. Jos ne muutaman vuoden olis poksahtamatta... Ostin oikeen Hiliripsit, jotta kestäis.
Sivuperuutusvaloksi mikä muukaan, kuin 20 W halogeeni
Lähes OEM-tasoinen ranetus.
Se olis sit niinku siinä.
Mut ei ihan niin helpolla mennytkään. Jenkkivaloille ei ollutkaan johtoa valmiina, eli sivuvalot eivät pala. Saabbi myös vähentää valmiita johto-optioita vuosi vuodelta, eli sivuperuutusvalojakaan ei saanut suoraan Aikasemmin sekin liitin on aina hengaillut tyhjänpanttina siellä vilkun takana. Jätän sähkötyöt jollekkin toiselle kerralle, kun on motivaatiota. Nätit noi pelkät umpiotkin toki on
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
Käsijarrun säätö oli ihan simppeli homma, mutta ei voinut olla miettimättä sitä, että miks pitää olla pieni mutteri, jota nuljataan ja sorvataan sileäks pienen reiän kautta... En myöskään kuullut säädössä mitään naksauksia, kuten ohjeissa lukee, eli löysäsin jämptisti ei-laahaavaksi Mut joo, jarru ottaa kiinni, joten pitää olla käyttämättä sitä maanantaihin saakka kunnes on leima saatu. Se myös edelleen jää laahaan ellei ota vapautuksen jälkeen 10 cm taaksepäin, eli pitää aukasta joskus kun kerkee...
Tein myös Saabisteille tutun vuosihuollon eli uusi sytkäkasetti ja tulpat. Vanhas ei vikaa ollut, mutta ostin jo uuden ihan varmuuden vuoksi, kun ne hinnakki on tupannu vain nousemaan.
Venttiilikopan huohottimen tutti oli myös löysä, eli tilalle pcs:ltä uusi tarvike. Olisko ollu Pro parts Sweden tjsp tekijänä
Vanhassa oli toi lukitin / pullistus / erektiorengas melkein irti ja oli muutenki löysä. Uudes vastaavaa ei edes ole, mutta sovitus on muuten tosi tiukka, ja varmaan myös tiivis.
Tein myös Saabisteille tutun vuosihuollon eli uusi sytkäkasetti ja tulpat. Vanhas ei vikaa ollut, mutta ostin jo uuden ihan varmuuden vuoksi, kun ne hinnakki on tupannu vain nousemaan.
Venttiilikopan huohottimen tutti oli myös löysä, eli tilalle pcs:ltä uusi tarvike. Olisko ollu Pro parts Sweden tjsp tekijänä
Vanhassa oli toi lukitin / pullistus / erektiorengas melkein irti ja oli muutenki löysä. Uudes vastaavaa ei edes ole, mutta sovitus on muuten tosi tiukka, ja varmaan myös tiivis.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
- Paikkakunta: PMK
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
Paljonko maksoi tarviketutti? Täällä peloteltiin, ettei tarvikeosa kestä muutamaan kuukautta pidempään joten ostin omaan autooni tutin oikein merkkitiskiltä. Hintaa oli 7,25 e joten kai tuolla muutaman kerran tarvikeosan olisi voinut uusia...
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
2 e makso.
Kyllähän mullaki vähä niskakarvat nousi pystyyn, kun luin et Pro Parts Sweden (eli entinen Scantech?), mutta toisaalta kaikista pelotteluista huolimatta oli entises tonnaris Scantechin alapallonivelet, raidetangon ulommat päät sekä alatukivarren "takaperhoset" vajaa 100 tkm / 5 v kiinni ja myytäessä edelleen oli hyvät.
Sytkäkasetin ostin orkkiksena. Liian kallis kokeilla tarviketta, jota kaikki haukkuu
Kyllähän mullaki vähä niskakarvat nousi pystyyn, kun luin et Pro Parts Sweden (eli entinen Scantech?), mutta toisaalta kaikista pelotteluista huolimatta oli entises tonnaris Scantechin alapallonivelet, raidetangon ulommat päät sekä alatukivarren "takaperhoset" vajaa 100 tkm / 5 v kiinni ja myytäessä edelleen oli hyvät.
Sytkäkasetin ostin orkkiksena. Liian kallis kokeilla tarviketta, jota kaikki haukkuu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0t Cabriolet my95 ja OG900 i8 2D kattoluukulla my86
Paraisten kevätajelulla sain tietää, että tuo og900 on ilmeisesti 900i Special. Siitähän riemastuin, kun kerta oikeen Special eikä vain karvalakki. Ja kyllä se ilmeisesti siis on, nyt kun varusteita katoin. Eli mustat listat, pronssilasit, makkarapenkit, spoikka, luukku, takalasit avattavat ja mitä noita on...
Mut joo. Nyt sitte pesin pohjan, jotta näkee kuinka toivoton projekti se tulee olemaan.
Pesutelineen nikkarointi
Vähä niinku näin
Todistusaineistoa, ettei tippunu...
Pysyy kyydissäkin
Aika hapero se on. Molemmat kotelot ovien kohdalta taakse asti mätää, tunkinpaikat mätää, kaikki moottorin etupuolella olevat pellit mätää, pohjassa siä tää saumoja mädäntyny... Plus ne ovet, kaaret, kontin pohja yms, jokka jo tiesinki.
Kyl toi purkuun menee. Järjetöntä hitsata. Itelle nyysin "kaiken kivan" pitkin kesää ja isä kovana Saabistina vie varmasti loput (äitillä edelleen ajos ihan priima kaasaripeli ). Täytyy ny kattoo, jos löytäis jonku hyvän 2-ovisen, josta tehdä special look-a-liken Vaikka hakis jostain Etelä-Euroopasta pommin, jota ei tarttis hitsata
Hautajaissaattue kohti Saabbien taivasta feat ng900 cabbe
Mut joo. Nyt sitte pesin pohjan, jotta näkee kuinka toivoton projekti se tulee olemaan.
Pesutelineen nikkarointi
Vähä niinku näin
Todistusaineistoa, ettei tippunu...
Pysyy kyydissäkin
Aika hapero se on. Molemmat kotelot ovien kohdalta taakse asti mätää, tunkinpaikat mätää, kaikki moottorin etupuolella olevat pellit mätää, pohjassa siä tää saumoja mädäntyny... Plus ne ovet, kaaret, kontin pohja yms, jokka jo tiesinki.
Kyl toi purkuun menee. Järjetöntä hitsata. Itelle nyysin "kaiken kivan" pitkin kesää ja isä kovana Saabistina vie varmasti loput (äitillä edelleen ajos ihan priima kaasaripeli ). Täytyy ny kattoo, jos löytäis jonku hyvän 2-ovisen, josta tehdä special look-a-liken Vaikka hakis jostain Etelä-Euroopasta pommin, jota ei tarttis hitsata
Hautajaissaattue kohti Saabbien taivasta feat ng900 cabbe
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Kun tuo special nyt vähän jäi projektiksi, ja Volvokin meni kaupaksi, niin talviauton mentävä aukko ilmestyi omistuslistalleni. Turbotonnarihan oli listalla, joten tuli sitten hankittua. Tonnari on tuttu ja turvallinen ostos jo senkin takia, että mulla oli 6 vuotta 2.3i CS my92, joka oli ennemminkin "pommari". Tonnarin ruuvaus on siis tuttua, eikä tartte lukea netistä vikalistaa, kun menee katteleen
Autohan on
-MY96
-198 tkm ajettu
-2.0t (vakio)
-Rumin väri eli hopia
-Perusroinat eli ACC, cruise, kaukosäädin keskuslukkoon, sähkölasit
Plussat
-Toiselta omistajalta, jolla oli 13 vuotta
-Ajettu vähän (mut varmaa pätkää) eli vajaata 10 tkm per vuosi ja öljyt vaihdettu joka vuosi
-Ns. räpeltämätön yksilö
-Sisusta melkolailla virheetön
-Kulkee suoraan, ei pidä meteliä. Kuten hyvän tonnarin kuuluukin
-Uudehko kytkin, pakoputki ja moniurahihna
-"Vain" 100 tkm ajettu sytkäkasetti
-80 lasis (sen jurnutuksen takia) Hki -> Tku kulutus 5,9 l / 100 km
-Heti hyvä fiilis, kun ottaa ovenkahvasta kii. Selvästi paremmat, kuin mun vanhas my92 oli
-Ovien alareunat ikäisekseen hyvät
Miinukset
-Haisee sisällä homeelta. Seissy paljo, ja jäätävä käry
-Kylmäkone ruiskassu ylipaineventtiilistä ison osan aineista ulos, mut kompura kuitenkin viä pyörii
-Keskuslukko ei toimi (lue eteenpäin)
-Lämpömittari roikkuu (ne pari mutteria pitää kiristää)
-Mätä etulokari, josta tuli hylsy (en hitsaa, vaan vaihdan paremman)
-Kontin pohjasta mätä (kans hylsy)
-A-pilari kukkii (, kuten kuuluukin)
-Joku jurnuttaa edessä. Laakeri tai vetari varmaa
-Koiranluista korjauskehotus
-Kaasua nostaes ahdin sakkaa (bypass?). Vastaavaa ääntä ei kuulu avostani. Mutta toisaalta auto ei myöskään sammu, jos vedon jälkeen painaa kytkimen pohjaan.
-Polkemisen jälkeen vesiletkut kovana, eli olisko sit vähä kansivikaa . Motariajon jäljiltä ne on löysät, kunnes polkee. Pitää varmaa koittaa toisella paisarin korkillaki. Vettä ei kyl järkyttävästi kulunu ainakaa eikä sisällä haise glykoli.
-Vaihdekeppi "löysä" ja vitosta silmään laittaes pitää sitä pakkijuttua nostaa vähä (taitaa olla löysä eikä keskitykses vikaa)
-Radion antenni poikki
Keskuslukon toimimattomuushan alko heti harmittamaan, joten tuttuna hommana kolvaileen keskuslukon boksia. Kyseessähän on ominaisuus, ei vika
Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Lukko suostuu aukeamaan, mutta ei mene kiinni. Piti sit laittaa käsin bensaluukun salpa sisään ja toisen takaoven lukkuklipu on rikki, eli jo edellinen omistaja oli ranettanu/repiny verhoilun ehkä rikki, jotta oven saa kiinni...
Bensaluukku lukkoon
Avausta odotteleva takaovi
Sekä mätä lokari. Huomaa vanhat paikkaukset.
Kaikenkaikkiaan hyvä fiilis. Tuosta nyt pitäsi nikkaroida itelle talviauto. Uskoisin sen olevan hintansa väärti. Oletan saavani tuon kuntoon 300 e budjetilla, JOS se kansiremontti ei tule eteen Kuitenkin tuo on sinänsä omalla tavallaan helmi, et mukava historia, räpeltämätön ja virittämätön sekä maltillisesti ajettu. Iloisia kilsoja odotelles
Viäköhän Kauhajoen Krouvia vastapäätä olevalta grilliltä saa TT-annoksen? Intis kaveri aina haki TurboTonnarin kunniaks sellasen, niin kai itekki pitää nyt hakea, kun "kuuluu kerhoon"
Autohan on
-MY96
-198 tkm ajettu
-2.0t (vakio)
-Rumin väri eli hopia
-Perusroinat eli ACC, cruise, kaukosäädin keskuslukkoon, sähkölasit
Plussat
-Toiselta omistajalta, jolla oli 13 vuotta
-Ajettu vähän (mut varmaa pätkää) eli vajaata 10 tkm per vuosi ja öljyt vaihdettu joka vuosi
-Ns. räpeltämätön yksilö
-Sisusta melkolailla virheetön
-Kulkee suoraan, ei pidä meteliä. Kuten hyvän tonnarin kuuluukin
-Uudehko kytkin, pakoputki ja moniurahihna
-"Vain" 100 tkm ajettu sytkäkasetti
-80 lasis (sen jurnutuksen takia) Hki -> Tku kulutus 5,9 l / 100 km
-Heti hyvä fiilis, kun ottaa ovenkahvasta kii. Selvästi paremmat, kuin mun vanhas my92 oli
-Ovien alareunat ikäisekseen hyvät
Miinukset
-Haisee sisällä homeelta. Seissy paljo, ja jäätävä käry
-Kylmäkone ruiskassu ylipaineventtiilistä ison osan aineista ulos, mut kompura kuitenkin viä pyörii
-Keskuslukko ei toimi (lue eteenpäin)
-Lämpömittari roikkuu (ne pari mutteria pitää kiristää)
-Mätä etulokari, josta tuli hylsy (en hitsaa, vaan vaihdan paremman)
-Kontin pohjasta mätä (kans hylsy)
-A-pilari kukkii (, kuten kuuluukin)
-Joku jurnuttaa edessä. Laakeri tai vetari varmaa
-Koiranluista korjauskehotus
-Kaasua nostaes ahdin sakkaa (bypass?). Vastaavaa ääntä ei kuulu avostani. Mutta toisaalta auto ei myöskään sammu, jos vedon jälkeen painaa kytkimen pohjaan.
-Polkemisen jälkeen vesiletkut kovana, eli olisko sit vähä kansivikaa . Motariajon jäljiltä ne on löysät, kunnes polkee. Pitää varmaa koittaa toisella paisarin korkillaki. Vettä ei kyl järkyttävästi kulunu ainakaa eikä sisällä haise glykoli.
-Vaihdekeppi "löysä" ja vitosta silmään laittaes pitää sitä pakkijuttua nostaa vähä (taitaa olla löysä eikä keskitykses vikaa)
-Radion antenni poikki
Keskuslukon toimimattomuushan alko heti harmittamaan, joten tuttuna hommana kolvaileen keskuslukon boksia. Kyseessähän on ominaisuus, ei vika
Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Lukko suostuu aukeamaan, mutta ei mene kiinni. Piti sit laittaa käsin bensaluukun salpa sisään ja toisen takaoven lukkuklipu on rikki, eli jo edellinen omistaja oli ranettanu/repiny verhoilun ehkä rikki, jotta oven saa kiinni...
Bensaluukku lukkoon
Avausta odotteleva takaovi
Sekä mätä lokari. Huomaa vanhat paikkaukset.
Kaikenkaikkiaan hyvä fiilis. Tuosta nyt pitäsi nikkaroida itelle talviauto. Uskoisin sen olevan hintansa väärti. Oletan saavani tuon kuntoon 300 e budjetilla, JOS se kansiremontti ei tule eteen Kuitenkin tuo on sinänsä omalla tavallaan helmi, et mukava historia, räpeltämätön ja virittämätön sekä maltillisesti ajettu. Iloisia kilsoja odotelles
Viäköhän Kauhajoen Krouvia vastapäätä olevalta grilliltä saa TT-annoksen? Intis kaveri aina haki TurboTonnarin kunniaks sellasen, niin kai itekki pitää nyt hakea, kun "kuuluu kerhoon"
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Kuten kaikki tiedämme, niin meitä turbomiehiä katsellaan aina vähän kieroon, koska käymme hieman hitaalla. Puhuvat turboviiveestä, ja tuo samainen lagi löytynee myös noista ns. vapariosistakin ml. keskuslukon boksi. Eli eilen se ei toiminut kolvauksesta huolimatta, mutta nyt pienen viiveen (20 h) jälkeen toimii juuri oikein sekä kaukosäätimestä, lukosta että vielä kojelaudan napistakin. Pisteet siitä, vikalista lyhenee.
Nyt kun lukot toimivat, niin piti ottaa tuo pelkääjän takaovi työn alle. Siinähän lukko siis toimii kaukosäädöllä, mut se vivusto nupille on irti. Summasummarum: keskuslukko alkanut reistaileen -> ovi pakko lukita. Siinä rytäkässä ovipahvi on väkivallalla revitty irti ruuveista piittaamatta ja se lasia vasten tuleva yläreuna ihan banaanilla. Todella hienoa, mutta sehän näkyikin auton hinnassa (joka oli syy sen ostamiseenkin).
Vikahan oli helppo korjata. Se muovitappi, joka kiinnittää metallinivelen oveen, oli poikki. Popniitti on nopea korjaus tähänkin hätään. Hieman klappia, mutta eihän sitä nuppia kukaan edes käytä, koska keskuslukko toimii...
Nyt pientä väkivaltaa käyttäen ovipahvi istuu 99 % täydellisesti ovessa. Se 1 % tulee rikotusta muovinepparista, joka tosin ei käyttäjätasolla näy, koska vieressä on myös ihan ruuvit.
Autohan oli ollut timpurilla ilmeisesti työautona. Sisällä ruuveja, sahanpurua, betoninpalasia... Ja näytti siltä, ettei ole siivottu ihan viime aikoina En nyt älytön nirppanokka ole, mutta oikeasti ällötti edes istua sisällä autossa.
Oma leväkasvusto
Ilmastoinnin haistelija
Nyt kun lukot toimii, on seuraava askel kojelaudan aukasu ja lämpömittarin korjaus. Kuitenkin sitä ennen totaalinen sisäputsaus. Imurointi ja about jokasen pinnan pyyhkiminen mikrokuituliinalla ja Pirkka lasinpesuaineella. Nyt se näyttää ihan siistiltä. Vielä kun soittaa taas tolle hovihöyrypesijälle, joka pesee penkit ja matot tosta, niin ehkä homekin katoaa haisemasta, ja verhoilut on taas niinku uudet
Sitä en tiä, että mitä tossa auton katossa on, mutta lentomuurahaiset siä käy pientä taisteluaan. Parkkipaikalla ei yhdenkään muun auton katolla niitä näkynyt
Selvää plussaa autossa oli myös uudehko Pioneerin perusrammari. Volvosta jäi ylitte Kenwoodin romu, joka on aivan liian hidas (peittelee hitautta jokasen painalluksen jälkeen animaation taakse) joten se joutanee vaikka kotiin traktoriin. Pioneerillahan on ongelmana tuo hopea kehysmuovi, joka varmasti istuu yliarvostettuun harmaaseen og9-3:n kojelautaan, mutta tämä morkattu ng900 on mustalla kojelaudalla (joka on siis vain hyvä asia, ei niin halvan näkönen).
Kilikali on ystäväni. Ja pohjatöinä riittää pyyhkäsy paidan helmaan
Avon vanha rammari oli ihan jees. Jopa irrotettava näppis löytyy sekä aux etupaneelista
Tappioksi jää se, että uusi Pioneeri ei sitten soita enään mun lempikasettia. Parasta musaa, kun ajelee luu ulkona ja rätti laskostettuna konttiin
Nyt kun lukot toimivat, niin piti ottaa tuo pelkääjän takaovi työn alle. Siinähän lukko siis toimii kaukosäädöllä, mut se vivusto nupille on irti. Summasummarum: keskuslukko alkanut reistaileen -> ovi pakko lukita. Siinä rytäkässä ovipahvi on väkivallalla revitty irti ruuveista piittaamatta ja se lasia vasten tuleva yläreuna ihan banaanilla. Todella hienoa, mutta sehän näkyikin auton hinnassa (joka oli syy sen ostamiseenkin).
Vikahan oli helppo korjata. Se muovitappi, joka kiinnittää metallinivelen oveen, oli poikki. Popniitti on nopea korjaus tähänkin hätään. Hieman klappia, mutta eihän sitä nuppia kukaan edes käytä, koska keskuslukko toimii...
Nyt pientä väkivaltaa käyttäen ovipahvi istuu 99 % täydellisesti ovessa. Se 1 % tulee rikotusta muovinepparista, joka tosin ei käyttäjätasolla näy, koska vieressä on myös ihan ruuvit.
Autohan oli ollut timpurilla ilmeisesti työautona. Sisällä ruuveja, sahanpurua, betoninpalasia... Ja näytti siltä, ettei ole siivottu ihan viime aikoina En nyt älytön nirppanokka ole, mutta oikeasti ällötti edes istua sisällä autossa.
Oma leväkasvusto
Ilmastoinnin haistelija
Nyt kun lukot toimii, on seuraava askel kojelaudan aukasu ja lämpömittarin korjaus. Kuitenkin sitä ennen totaalinen sisäputsaus. Imurointi ja about jokasen pinnan pyyhkiminen mikrokuituliinalla ja Pirkka lasinpesuaineella. Nyt se näyttää ihan siistiltä. Vielä kun soittaa taas tolle hovihöyrypesijälle, joka pesee penkit ja matot tosta, niin ehkä homekin katoaa haisemasta, ja verhoilut on taas niinku uudet
Sitä en tiä, että mitä tossa auton katossa on, mutta lentomuurahaiset siä käy pientä taisteluaan. Parkkipaikalla ei yhdenkään muun auton katolla niitä näkynyt
Selvää plussaa autossa oli myös uudehko Pioneerin perusrammari. Volvosta jäi ylitte Kenwoodin romu, joka on aivan liian hidas (peittelee hitautta jokasen painalluksen jälkeen animaation taakse) joten se joutanee vaikka kotiin traktoriin. Pioneerillahan on ongelmana tuo hopea kehysmuovi, joka varmasti istuu yliarvostettuun harmaaseen og9-3:n kojelautaan, mutta tämä morkattu ng900 on mustalla kojelaudalla (joka on siis vain hyvä asia, ei niin halvan näkönen).
Kilikali on ystäväni. Ja pohjatöinä riittää pyyhkäsy paidan helmaan
Avon vanha rammari oli ihan jees. Jopa irrotettava näppis löytyy sekä aux etupaneelista
Tappioksi jää se, että uusi Pioneeri ei sitten soita enään mun lempikasettia. Parasta musaa, kun ajelee luu ulkona ja rätti laskostettuna konttiin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Muurahaisten vallankumous on nyt todenteolla vauhdissa. Ja edelleen ainoastaan tonnarin katolla
Ja avokin sai nätin rammarin tyyliin sopivalla kehyksellä. On jäänyt aikojen saatossa ylitte myös iPod ja usb -lisäkikkareet, joten täytyy koittaa joku päivä, jos lähtis tonki kans pelaan
Ostin Saab super salesta (tai mikä olikaa) ng9-5 sopivan spoilerin, koska
a) se oli halpa
b) se näyttää ehkä hyvältä
c) avon spoileri on kallis ja heikosti saatavilla
d) tykkään miedosta "oem-tyylisisestä stylingistä"
Suoraan kontin päälle, mut pitäs vähä veistellä, ku ei ihan täysin istu kaarevuudeltaan konttia vaste
Ottaa antenniin kiinni (lasiantenni korjaa, pitäs joka tapaukses asentaa ton rämän piiskan tilalle) ja jotenki "keulii" liikaa. Ei vaa jotenki sovi...
Sit ku hanskoilla kiilas perää ylös, niin näyttää vähä fiksummalta
Itellehän näitä tehdään, mutta mitä mieltä raati on, että luokitellaanko tuo raiskaamiseksi vai onko ng900 tapauksessa ihan sama, koska useimmiten monet haluiais ne kaikki paalata pois maailmasta? Musta toi voi jopa olla ihan hyvä (maalaan toki korin väriseksi). Harmittaa vaa tehä reikiä turhaan konttiin, jossei sovikkaa...
Ja avokin sai nätin rammarin tyyliin sopivalla kehyksellä. On jäänyt aikojen saatossa ylitte myös iPod ja usb -lisäkikkareet, joten täytyy koittaa joku päivä, jos lähtis tonki kans pelaan
Ostin Saab super salesta (tai mikä olikaa) ng9-5 sopivan spoilerin, koska
a) se oli halpa
b) se näyttää ehkä hyvältä
c) avon spoileri on kallis ja heikosti saatavilla
d) tykkään miedosta "oem-tyylisisestä stylingistä"
Suoraan kontin päälle, mut pitäs vähä veistellä, ku ei ihan täysin istu kaarevuudeltaan konttia vaste
Ottaa antenniin kiinni (lasiantenni korjaa, pitäs joka tapaukses asentaa ton rämän piiskan tilalle) ja jotenki "keulii" liikaa. Ei vaa jotenki sovi...
Sit ku hanskoilla kiilas perää ylös, niin näyttää vähä fiksummalta
Itellehän näitä tehdään, mutta mitä mieltä raati on, että luokitellaanko tuo raiskaamiseksi vai onko ng900 tapauksessa ihan sama, koska useimmiten monet haluiais ne kaikki paalata pois maailmasta? Musta toi voi jopa olla ihan hyvä (maalaan toki korin väriseksi). Harmittaa vaa tehä reikiä turhaan konttiin, jossei sovikkaa...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Paa järjellisellä määrällä järjellistä liimaa, niin ei tartte kairailla konttia ja saa joskus poiskin jos haluu.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Jos tykkäät ton ulkonäöstä niin mikäettei.
Ite kyllä en laittais tollasta, kun alta kahen huntin saa ebaystä caben spoikkia kotiin kuljetettuna, pienellä metsästämisellä.
Ite kyllä en laittais tollasta, kun alta kahen huntin saa ebaystä caben spoikkia kotiin kuljetettuna, pienellä metsästämisellä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Siksi tähän ranetukseen olen päätymässäkin, koska ebaystä metsästys on kestänyt vuoden. Eikä niitä taida ihan alle 200e saada Vähä jääny karvanen maku tuulisuojan jälkeen siitä, kun toimituskulut Suomeen oli tuulisuojan verran ja sitten viä jäi romut tulliin, niin tuli taas lisää kulua. Tosin Saksan ebaystä tilattaes ei ole jälkimmäistä ongelmaa... Kuitenki ebay ja Hobbyking yms eu:n ulkopuoliset isot toimijat on tuttuja, mut tähän asti aina välttäny tullin ihan vain tuurilla.
Kyl mä varmaa iltasin veistelen tota ng9-5 liparetta. Jos siitä ihan karsea lopputulos on tulemas, niin jätän laittamatta. Tosin jo heti omaan silmään pistää se, että tuo on keskeltä ummes, niin jotenki vähä pomppaa silmään, kun tuo perän muotoilu on muutenkin typerästi "porrastettu" siitä lisäjarruvalon kohdilta. Mut pianko siihen aukon tekee, kuten oem-spoikassakin on. Eli jos tosta metrin levuselta konttiin osuvalta kohdalta tekis sellasen, et ottaa vain reunoista kiinni.
Muutaman illan jälkeen varmaan kirjottelen tänne, et olis pitäny ostaa suoraan ebaystä
Kyl mä varmaa iltasin veistelen tota ng9-5 liparetta. Jos siitä ihan karsea lopputulos on tulemas, niin jätän laittamatta. Tosin jo heti omaan silmään pistää se, että tuo on keskeltä ummes, niin jotenki vähä pomppaa silmään, kun tuo perän muotoilu on muutenkin typerästi "porrastettu" siitä lisäjarruvalon kohdilta. Mut pianko siihen aukon tekee, kuten oem-spoikassakin on. Eli jos tosta metrin levuselta konttiin osuvalta kohdalta tekis sellasen, et ottaa vain reunoista kiinni.
Muutaman illan jälkeen varmaan kirjottelen tänne, et olis pitäny ostaa suoraan ebaystä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Ebay.co.uk. Ei tuu tulleja eikä veroja. Oma spoikka makso n 170e toimitettuna tuolta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Cabbesta lässähti kytkinvaijeri, tai siis tarkemmin ottaen se muovilenkki, kesken ajoa. Jätti ns. välille. Joskus seittemän vuotta sitten tonnari jätti kans välille, kun moniurahihnan laakeri leipo kiinni. Sallittakoon tämä sykli ilman suurempia haukkumisia. Suurin mielipaha tuli siitä, kun uusi vaijeri piti sovitella vesisateessa ja päiväksi piti vuokrata Citroen C1 (71 e kustansi).
Tästä kaikesta innostuneena päätin sitten vaihtaa jäähdytysnesteet ja samalla sen lämppärin letkun, joka kuulemma kaikista hajoaa. Letku oli kuitenkin niin kauniissa ja helpossa paikassa, että päätin vain ottaa varaletkun takakonttiin mukaan. Voihan sen sitten tien päällä vaihtaa... Nesteiksi pistin punaiset, koska huoltoväli on tuplat verrattuna vihreisiin. Huuhtelin vedellä neljä tai viisi kertaa ja lopuksi vielä laitoin syylärin pikkuletkusta vettä juoksemaan paisarin korkki auki samalla, kun kone kävi. Lohkoon jääneen veden määrän arviointi meni pieleen, ja nyt on n. 40 % seos koneessa. Tosin se ei haittaa, koska kyseessä on kesäauto ja huhujen mukaan nesteet ei jäädy, vaan menee vaan hileille tms.
Tämä konetilan kastelu kaikessa tohinassa (letkusta 70 - 80 asteista vettä) saa vettäkin väärään paikkaan. Tosin jotkut jopa pesevät konehuonetta, toisin kuin minä. Mulla kuitenkin seuraavana päivänä syttyi absin valo ja jarrut ovat nyt lukkiutuvaa mallia. Vettä vissiin pääsi väärään paikkaan, tai sitten luonnollinen hajoaminen vain ajottui passelisti tähän hetkeen. Kuivailin liittimen ja nollailin vikamuistia ottamalla akun irti. Pitää nyt sitte seuraavilla potkuilla kysellä, jos jollain olis Tekki mukana, niin saa koodit ulos ilman suurempia arpomisia. Onneks leimaa on ens kesälle saakka...
Absin liitin
Oli dp:kin irti tossa aiemmin kesällä. Murrin vanhat mutterit mutterimurtajalla ja tämmöset tilalle:
Pitäis olla lukkiutuvaa mallia, mutta yksi oli jo tippunut omille teilleen... Toinen oli löysällä, mutta yllätys yllätys yksi piukassa, koska olin nirhannut sillä murtajalla vähän jenkaosuuttakin... Mut pitää varmaan seuraavaan PCS:n kuormaan kysellä niitä ovaaleja muttereita mukaan.
Hihnapyöränkin irroitin vihdoin ja viimein.
Biltemalaisella 3/4" vääntimellä aukes helposti
Kaikki kuusi ruuvia oli kireellä ja nyt on vielä kireemmällä sekä lukitetta kaverina. Ja auton speksit my1995 ja 167 tkm
Pieni äksidentti kuitenkin kävi hihnapyörää takaisin laittaessa. Oikea momenttihan sille olisi ollut 175 Nm (tai sinne päin) mut mä mitään ajattelematta vetäsin suoraan mutterimopolla. 3/4", 10 m letkua, 9 bar suoraan säiliön kyljestä... Mitähän mahtaa olla momentti Ensi kerralla vois järjen ottaa mukaan ja laittaa samalla uuden pultin. Jos tota vanhaa saa enää edes pois ehjänä...
Tästä kaikesta innostuneena päätin sitten vaihtaa jäähdytysnesteet ja samalla sen lämppärin letkun, joka kuulemma kaikista hajoaa. Letku oli kuitenkin niin kauniissa ja helpossa paikassa, että päätin vain ottaa varaletkun takakonttiin mukaan. Voihan sen sitten tien päällä vaihtaa... Nesteiksi pistin punaiset, koska huoltoväli on tuplat verrattuna vihreisiin. Huuhtelin vedellä neljä tai viisi kertaa ja lopuksi vielä laitoin syylärin pikkuletkusta vettä juoksemaan paisarin korkki auki samalla, kun kone kävi. Lohkoon jääneen veden määrän arviointi meni pieleen, ja nyt on n. 40 % seos koneessa. Tosin se ei haittaa, koska kyseessä on kesäauto ja huhujen mukaan nesteet ei jäädy, vaan menee vaan hileille tms.
Tämä konetilan kastelu kaikessa tohinassa (letkusta 70 - 80 asteista vettä) saa vettäkin väärään paikkaan. Tosin jotkut jopa pesevät konehuonetta, toisin kuin minä. Mulla kuitenkin seuraavana päivänä syttyi absin valo ja jarrut ovat nyt lukkiutuvaa mallia. Vettä vissiin pääsi väärään paikkaan, tai sitten luonnollinen hajoaminen vain ajottui passelisti tähän hetkeen. Kuivailin liittimen ja nollailin vikamuistia ottamalla akun irti. Pitää nyt sitte seuraavilla potkuilla kysellä, jos jollain olis Tekki mukana, niin saa koodit ulos ilman suurempia arpomisia. Onneks leimaa on ens kesälle saakka...
Absin liitin
Oli dp:kin irti tossa aiemmin kesällä. Murrin vanhat mutterit mutterimurtajalla ja tämmöset tilalle:
Pitäis olla lukkiutuvaa mallia, mutta yksi oli jo tippunut omille teilleen... Toinen oli löysällä, mutta yllätys yllätys yksi piukassa, koska olin nirhannut sillä murtajalla vähän jenkaosuuttakin... Mut pitää varmaan seuraavaan PCS:n kuormaan kysellä niitä ovaaleja muttereita mukaan.
Hihnapyöränkin irroitin vihdoin ja viimein.
Biltemalaisella 3/4" vääntimellä aukes helposti
Kaikki kuusi ruuvia oli kireellä ja nyt on vielä kireemmällä sekä lukitetta kaverina. Ja auton speksit my1995 ja 167 tkm
Pieni äksidentti kuitenkin kävi hihnapyörää takaisin laittaessa. Oikea momenttihan sille olisi ollut 175 Nm (tai sinne päin) mut mä mitään ajattelematta vetäsin suoraan mutterimopolla. 3/4", 10 m letkua, 9 bar suoraan säiliön kyljestä... Mitähän mahtaa olla momentti Ensi kerralla vois järjen ottaa mukaan ja laittaa samalla uuden pultin. Jos tota vanhaa saa enää edes pois ehjänä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09