virranjakajan juuresta öljyä
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
virranjakajan juuresta öljyä
V4 vuotaa melko reilusti öljyä virranjakajan akselin juuresta.
Kun jakajan irroitin niin löytyi o-rengas akselin ympäriltä. On vain niin pieni rengas, että jos sen tarkoitus on pitää osaltan öljyt moottorin sisäpuolella niin liian pieni on. Uppoaa uraansa niin syvälle, ettei tule ulkopinnan tasollekaan.
Mitenköhän ja mistä akselin ympärille osaisi ostaa oikeanlaisen o-renkaan? Onko diagnoosini mahdollisesti väärä?
Kiitti etukäteen!
Kun jakajan irroitin niin löytyi o-rengas akselin ympäriltä. On vain niin pieni rengas, että jos sen tarkoitus on pitää osaltan öljyt moottorin sisäpuolella niin liian pieni on. Uppoaa uraansa niin syvälle, ettei tule ulkopinnan tasollekaan.
Mitenköhän ja mistä akselin ympärille osaisi ostaa oikeanlaisen o-renkaan? Onko diagnoosini mahdollisesti väärä?
Kiitti etukäteen!
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Imukannen tiiviste vuotaa juurikin tuolta alueelta. Tyyppihomma se on.
# 419 Vesa Pohjalainen
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Autoon tehtiin juuri kansiremppa jota ennenkin auto vuosi öljyä. En silloin ottanut sevää öljyvuodosta kun oli muita murheita. Öljyt ja vedet oli sekaisin.
Autolla on ajettu noin 400 km kansirempan jälkeen. Tympii vaihtaa uusi imukannen tiiviste heti. Vai pystyisiköhän tuon uusiokäyttämään?
Autolla on ajettu noin 400 km kansirempan jälkeen. Tympii vaihtaa uusi imukannen tiiviste heti. Vai pystyisiköhän tuon uusiokäyttämään?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Sulla on kannet merkittävästi laskettu ja imusarjan ja kansien väli tietty suurenee. Sulle tutulla tallilla oteettiin kisakoneissa yleensä imusarjantiivistiessä korkkitiivisteet pois ja PALJON lämpöä kestävää silikonia tilalle. 

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Pitääpä tehdä samoin. Olen käyttänyt vain vähän silikonia, mutta otan imukannen pois ja laitan paljon.
Auto on kuitenkin pitkästä aikaa leimassa ja on sillä hauska ajaa
Auto on kuitenkin pitkästä aikaa leimassa ja on sillä hauska ajaa

Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Tere. Voi kokeilla myös ulkopuolista tiivistystä. Bräkleenillä hyvä putsaus ja sitten kunnon mällit ulkopuolelta. Mutta toisaalta jos vuotaa jakajan päästä, niin varmasti myös sieltä termarin alta, josta ulkopuolinen tiivistys onkin jo hankalampaa. Pienemmät tihkumiset saa tällä keinoin aisoihin.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Moro, Kokeilen tuon ulkopuolisen tiivistyksen ensin. Siinä voisi säästää hiukan vaivaa.
Jälkikiristin kannet kansirempan jälkeen ajettuani ehkänoin 500 km. En muista onko tarpeen, mutta ei luulisi haittaavankaan. Onkohan tarpeen jälkikiristää imukannen pultit myös?
Oman haasteensa on tuonut pakoputkien ja pakoaukkojen välinen tiivistys. Ei tahdo pysyä kovin pitkään tiiviinä. Onkohan siihen olemassa jotakin tiivistemateriaalia joka kestäisi noinkin kovat lämpötilat?
Jälkikiristin kannet kansirempan jälkeen ajettuani ehkänoin 500 km. En muista onko tarpeen, mutta ei luulisi haittaavankaan. Onkohan tarpeen jälkikiristää imukannen pultit myös?
Oman haasteensa on tuonut pakoputkien ja pakoaukkojen välinen tiivistys. Ei tahdo pysyä kovin pitkään tiiviinä. Onkohan siihen olemassa jotakin tiivistemateriaalia joka kestäisi noinkin kovat lämpötilat?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Sonettissa käytin tiivisteinä itse tiivistepaperista tehtyä. Saattaa olla ihan asbestipohjaista. Pitää katsoa, että löytyykö sitä vielä. Joskus aikanaan suurensin jonkun toisen auton tiivistettä missä oli sama pulttijako, mutta reikä oli valmiiksi isompi. Vakio tiiviste kädessä tarvikeliikkeeseen vertailemaan
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: virranjakajan juuresta öljyä
Kokeilin samalla jaolla olevaa toisen auton tiivistettä. Pakoaukko on sen muotoinen että yhdestä nurkasta vuotaa. Pitää varmaan löytää riittävästi lämpöä kestävä materiaali ja leikata siitä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB