Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Terve!
Miten voi olla mahdollista että kun ostin käytettynä 100% varmasti toimivan maptunin stage 1-ohjelmoidun ecun just saman mallisesta ysitonnisesta (2.0t 150hp) ja asensin omaan ihan oikealla tavalla, tehot pysy täysin vakiona??
Onko tuossa mitään järkeä?? Apua kaivataan!
Miten voi olla mahdollista että kun ostin käytettynä 100% varmasti toimivan maptunin stage 1-ohjelmoidun ecun just saman mallisesta ysitonnisesta (2.0t 150hp) ja asensin omaan ihan oikealla tavalla, tehot pysy täysin vakiona??
Onko tuossa mitään järkeä?? Apua kaivataan!
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Onko magneettiventtiiliä lisätty?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Kuten edellä mainittiin, ilman magneettiventtiilin lisäystä ahtopaineiden säätöä ei ole ja ahdot pysyvät vakioina.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.
Mutta kiitos avusta!
Mutta kiitos avusta!
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1Stenium kirjoitti:Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.
Mutta kiitos avusta!
Tuossa näkyy kaikki härpäkkeet, mutta teetä mieluummin T7 mankkumodi.
Turbolla menee matalapaineessa suoraputki hukkaportille. Tämän takia turbo ei pysty hyödyntämään uutta ohjelmaa. Tuo mankku ohjaa ahtoja - antaa niiden nousta ohjelman pyyntiin. Lpt kulkee peruspaineilla N. 0.4 ahdoilla.
Omaani lisäsin aikanaan T5 mankun, johto on siinä kuskin puolen lampun takana nippusiteellä kiinni.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Ja letkuiksi kelpaa ihan ns. normi silikoniletkut eli ei tarvitse ostaa tuota Maptunin settiä sitä varten.Henkka poika kirjoitti:http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1Stenium kirjoitti:Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.
Mutta kiitos avusta!
Tuossa näkyy kaikki härpäkkeet, mutta teetä mieluummin T7 mankkumodi.
Turbolla menee matalapaineessa suoraputki hukkaportille. Tämän takia turbo ei pysty hyödyntämään uutta ohjelmaa. Tuo mankku ohjaa ahtoja - antaa niiden nousta ohjelman pyyntiin. Lpt kulkee peruspaineilla N. 0.4 ahdoilla.
Omaani lisäsin aikanaan T5 mankun, johto on siinä kuskin puolen lampun takana nippusiteellä kiinni.
Suosittelen myöskin samantien tuota T7 magneettiventtiilipäivitystä, kuten jo edellä mainittiin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Niinjoo, tuo solenoid valve. Se kyllä löytyy mun autosta :p tai ainakin ihan samannäkönen osa on ruuvattuna jäähdyttimen päälle. siitä lähtee kolme letkua ja sähköt. Onkohan se sitten rikki?
Kuka tekee noita T7-modeja?
Kuka tekee noita T7-modeja?
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Ennenkuin modaat mitään, muistitko laittaa APC-sulakkeen paikalleen hanskalokeron sulaketauluun?
T7-mankkumodi on ihan hyvä juttu, mutta jos nykyinen T5-mankkuvena toimii, niin ei ole mitään syytä olla ajamatta sen kanssa niin kauan kun se toimii.
Esimerkiksi oma T5-mankkuni on kestänyt vuodesta 2004 tähän päivään asti ja kilsoja on sillä välin tullut reilut 150000, eikä vieläkään oireile mitenkään.
Eli jäitä hattuun, etsi ensin vika autostasi ennenkuin alat vaihtamaan komponentteja kokonaan toisiin.
T7-mankkumodi on ihan hyvä juttu, mutta jos nykyinen T5-mankkuvena toimii, niin ei ole mitään syytä olla ajamatta sen kanssa niin kauan kun se toimii.
Esimerkiksi oma T5-mankkuni on kestänyt vuodesta 2004 tähän päivään asti ja kilsoja on sillä välin tullut reilut 150000, eikä vieläkään oireile mitenkään.
Eli jäitä hattuun, etsi ensin vika autostasi ennenkuin alat vaihtamaan komponentteja kokonaan toisiin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Juu ei mulla mikään kiire sen teeseiskan kanssa ole APC-sulake on tosiaan paikallaan ja kävin äsken testaamassa magneettiventtiilin toimivuutta kahella tavalla netistä löytämäni ohjeilla;
Ensin testasin puhaltaa molemmista letkuista vuoron perään magneettiventtiilin sisälle silleen että W-liittimestä olis pitänyt tulla ilma ulos ja kyllä siellä jotain vastusta oli mutta pikkasen se tuli läpi, en sit tiedä kuinka kevyesti ilman olisi pitäny kulkea tässä tapauksessa.
sen jälkeen sovelsin toista testausohjetta, eli yksinkertaisesti irrotin W-letkun ja lähdin ajamaan ja sit alotin varovasti testailun niin 6 kilometrin lenkin perusteella totesin että ei ollut mitään vaikutusta letkun irroittamisella..
Nutta unohdin muuten mainita että tehot on kyllä pikkuhiljaa nousseet maptun-ecun vaihdettua, mutta jääneet kuitenkin n.170-180hp.
Ensin testasin puhaltaa molemmista letkuista vuoron perään magneettiventtiilin sisälle silleen että W-liittimestä olis pitänyt tulla ilma ulos ja kyllä siellä jotain vastusta oli mutta pikkasen se tuli läpi, en sit tiedä kuinka kevyesti ilman olisi pitäny kulkea tässä tapauksessa.
sen jälkeen sovelsin toista testausohjetta, eli yksinkertaisesti irrotin W-letkun ja lähdin ajamaan ja sit alotin varovasti testailun niin 6 kilometrin lenkin perusteella totesin että ei ollut mitään vaikutusta letkun irroittamisella..
Nutta unohdin muuten mainita että tehot on kyllä pikkuhiljaa nousseet maptun-ecun vaihdettua, mutta jääneet kuitenkin n.170-180hp.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Käännä virrat päälle ja mene kuuntelemaan, T5 mankku ääntää kuin partakone, jos toimii. Ettei hukkaportti ole hieman auki.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Onko sulla ahtomittaria kabiinissa? W-letku irroitettuna pitäisi ahtaa fuelcutille asti ja sen kyllä huomaa..taitaa olla hukkis jumissa tai onko edes hukkiksen tanko paikallaan? Myös pakopesän halkeaminen ei ole pois suljettu..
Eli jotain ahtimeen viittaavaa oiretta varmaankin..
Eli jotain ahtimeen viittaavaa oiretta varmaankin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Mistä tiedät että tehot nousseet?Stenium kirjoitti:Nutta unohdin muuten mainita että tehot on kyllä pikkuhiljaa nousseet maptun-ecun vaihdettua, mutta jääneet kuitenkin n.170-180hp.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Ihan kiihdytyksessä huomaa boostit. Ne on vaan silti liian alhaiset.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Omassa pikkuturbotonnarissa purkkiin laitetut lisätehot tulivat kaapista ulos kun herkistelin hukkaportin tankoa ja laitoin kadonneen sokan tilalle pätkän rautalankaa. Ei ollut tanko kuitenkaan täysin irti.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??
Nyt onkin operaatio edessä, eilen huomasin että hukkaportin tanko on tosi löysä ja heiluu mutta ei oo silti irti.
Näyttää myös siltä että niitä "prikkoja" olis hävinny siitä niin pitää keksiä jotain!
Pitääkö mun koko turbo irrottaa vai onko jollain kokemuksia et olis saanu säädettyä jostain välistä?
Näyttää myös siltä että niitä "prikkoja" olis hävinny siitä niin pitää keksiä jotain!
Pitääkö mun koko turbo irrottaa vai onko jollain kokemuksia et olis saanu säädettyä jostain välistä?
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00