900 16V Turbo vm. 87 meinaa sammua tyhjäkäynnillä kylmänä. Lisäilmaventtiili pyrkii pitämään auton käynnissä jolloin kierrokset heiluu 2000 ja lähes nollan välillä. Muutaman minuutin jälkeen kesä lämpötiloilla ei tietoakaan ongelmasta, veto ja tyhjäkäynti normaalia.
Osaisikohan joku lonkalta arvuutella mahdollista vikakohdetta.
Kylmänä tyhjäkäynti meinaa sammua, korjattu!
Kylmänä tyhjäkäynti meinaa sammua, korjattu!
Viimeksi muokannut pevi, Su Syys 01, 2013 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kylmänä tyhjäkäynti meinaa sammua
Voiskohan olla kaasuläpän perussäätö pielessä?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... B6#p947652
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... B6#p947652
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Kylmänä tyhjäkäynti meinaa sammua
Moottorin lämpöanturi. Vaikuttaa että kone käy laihalla käynnistyksessä. Mittaa sen vastusarvo kun moottori on kylmä, pitäisi olla 2,4 - 2,6 kohm @ 20C. Kylmempänä enemmän. Lämpöanturi saattaa toimia toisessa päässä aluetta ja toisessa ei, johtuen lämpölaajenemisliikkeestä.
Onkos tuossa Lucas-ecu? Nämä ohmiarvot luukkaan mukaan, saattaa olla samat muillakin järjestelmillä
Onkos tuossa Lucas-ecu? Nämä ohmiarvot luukkaan mukaan, saattaa olla samat muillakin järjestelmillä
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: Kylmänä tyhjäkäynti meinaa sammua, korjattu!
Kiitos hyvistä vinkeistä. Itsekin aluksi epäilin lämpötila-anturia.
Kumpikaan vinkeistä ei tuonut ratkaisua, joten päädyin etsimään alipainevuotoa. Ensinmäiseksi ostin uudet ALKUPERÄISET läpivientikumit ( 2+1 ) kpl. imusarjan ja venttiilikopan läpivienneille, mutta ilman mainittavaa tulosta. Parin päivän päästä kihdytellessäni motarille katosi autosta ahdot ja veto kävi huonoksi. Äkkiä motarilta ulos. Viaksi osoittautui tyhjäkäyntimoottorille ( auto on KAT-versio ) menevä alipaineletku, joka oli irronnut imusarjasta, huolimatta alkuperäisestä uudesta kumipuslasta. Liimattuani kumin imusarjaan tiivisti katosivat autonm kaikki oireilut saman tien
Kumpikaan vinkeistä ei tuonut ratkaisua, joten päädyin etsimään alipainevuotoa. Ensinmäiseksi ostin uudet ALKUPERÄISET läpivientikumit ( 2+1 ) kpl. imusarjan ja venttiilikopan läpivienneille, mutta ilman mainittavaa tulosta. Parin päivän päästä kihdytellessäni motarille katosi autosta ahdot ja veto kävi huonoksi. Äkkiä motarilta ulos. Viaksi osoittautui tyhjäkäyntimoottorille ( auto on KAT-versio ) menevä alipaineletku, joka oli irronnut imusarjasta, huolimatta alkuperäisestä uudesta kumipuslasta. Liimattuani kumin imusarjaan tiivisti katosivat autonm kaikki oireilut saman tien

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB