Eli jo osto reissulta tuttu ongelma vaivaa edelleen. Auton ollessa lämmin kiihdytettäessä veto katkeaa täysin ja kone rupee rykimään niin, että paikat irtoaa hampaista. Täyskaasulla tuntuu toimivan paremmin, mutta toisinaan nykii silloinkin. Normiajossa rauhallisesti kiihdytettäessä kulkee nätisti ja joutokäynti ok.
Jo tehtyä:
Tulpanjohdot uusittu
Pätkä alipaineletkua uusittu virranjakajalta
Virranjakajan kansi ja pyörijä uusia
Mistäs kannattaisi seuraavaksi lähteä ettimään vikaa? Kaasuttimesta?
Tero | sw
900c -89 jatkaa nykimistä
900c -89 jatkaa nykimistä
900c 2d -89 (semi käyttis)
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
^Ei kai tossa paljon muuta ole jäljellä kuin kaasutin, kalvo ? Alipainesäädin ? Seokset vaeltaneet minne sattuu ? Tosin jos kaasarin kalvo on rikki pitäisi vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin, mutta siltikin, c-mallin ollessa kyseessä noitten tekemiesi toimenpiteiden jälkeen ajatus harhailee kyllä suoraan kaasariin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
onko kaasuttimessa oikea määrä öljyä ja kaikki alipaine letkut varmasti ehjät ja öljytikku varmasti kunnolla kiinni?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
Virranjakajan hall-anturi taikka sytkän pääteaste, joka sijaitsee vasemmassa lokasuojassa. Kylmäspray auttaa vian paikallistamisessa, jos saat sitä jostain käsiisi. Sillä kun jäähdyttelee osia vian sattuessa niin vika monesti löytyy.
Öljytikku tuskin merkkaa muussa kuin 8-venttiilisissä i-malleissa.
Öljytikku tuskin merkkaa muussa kuin 8-venttiilisissä i-malleissa.
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
Toimiiko imuilman esilämmityksen ohjausläppä eli ottaako kylmää ilmaa moottorin ollessa lämmin?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
^Tämä tosiaan kannattaa tarkistaa, omassa c:ssä aiheutti kaasarin jäätymistä kahtena talvena ennen kuin tuli otettua haitariputki pakosarjalta ilmanputsarille irti ja käänneltyä läppää. Pieni napsaus kävi ensimmäisellä liikkeellä, oli ilmeisesti pikkuisen jumissa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c -89 jatkaa nykimistä
Kiitos kaikille ohjeista/neuvoista.
Vika ainakin vaikuttaisi nyt saatua korjattua, kun säädettiin se ennakko oikein... Eli jostain olin mielestäni lukenut, notta 0-2° astetta @1000rpm. Säädettiin arvoon 20° @2000rpm ja nyt rokkaa ihan erilailla.
Alipaineletkuissa on paljon huonoja, mutta ei vielä ole kerinnyt tulla letkua ruåttista. Pitää seuraavaksi käydä ne läpi.
ps. Päästöt otettiin leimaa varten, niin ilman päästömittari työnsi hyväksytyn lapun ilman lämmitystä seuraavilla luvuilla: CO=3,15 ja HC=117. No viimeistään maanantaina autoa näyttämään leimalle.
Vika ainakin vaikuttaisi nyt saatua korjattua, kun säädettiin se ennakko oikein... Eli jostain olin mielestäni lukenut, notta 0-2° astetta @1000rpm. Säädettiin arvoon 20° @2000rpm ja nyt rokkaa ihan erilailla.
Alipaineletkuissa on paljon huonoja, mutta ei vielä ole kerinnyt tulla letkua ruåttista. Pitää seuraavaksi käydä ne läpi.
ps. Päästöt otettiin leimaa varten, niin ilman päästömittari työnsi hyväksytyn lapun ilman lämmitystä seuraavilla luvuilla: CO=3,15 ja HC=117. No viimeistään maanantaina autoa näyttämään leimalle.
900c 2d -89 (semi käyttis)