Magneettisoitumisen mysteeri
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Magneettisoitumisen mysteeri
magneetti-mysteeri esiintyy akkukotelon metalliosissa.
Kaikki metallityökalut kolahtavat siihen magnetisoituuneeseen koteloon kiinni. Auto käynnistyy vain apuakulla ja latausjännite vaihtelee 12,8 - 13,4. Latausvalo ei pala, akunkuvake palaa kun auto ei käy.
Kaikki metallityökalut kolahtavat siihen magnetisoituuneeseen koteloon kiinni. Auto käynnistyy vain apuakulla ja latausjännite vaihtelee 12,8 - 13,4. Latausvalo ei pala, akunkuvake palaa kun auto ei käy.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
OLISKOHAN maadoituksissa onkelmia?
Manantaina uutta tietoa, mittausten jälkeen
Manantaina uutta tietoa, mittausten jälkeen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Sähkömagneettinen tonnari .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Sanos muuta 9000 CSE turbo 94Tizumo kirjoitti:Sähkömagneettinen tonnari .
Nytpä tiedän miksi LänsiAuton vantaan toimipiste on nimeltään Magneetti
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Eikö kukaan osaa esittää asiasta edes villejä arvauksiakaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Voisiko akku itsessään aiheuttaa magnetisoitumisen?
Lähinnä jos akussa on sisäistä vuotovirtaa johtuen esim. lyijy-sakasta kennojen välissä ja teräksinen akkuteline toimisi "magneettisydämenä"
Tällainen akku myös kuormittaa tarpeettomasti laturia.
Joskus on käynyt siten että lyijy-sakka oikosulkee 2 kennoa ja akusta tulee 10 voltin akku.
Lähinnä jos akussa on sisäistä vuotovirtaa johtuen esim. lyijy-sakasta kennojen välissä ja teräksinen akkuteline toimisi "magneettisydämenä"
Tällainen akku myös kuormittaa tarpeettomasti laturia.
Joskus on käynyt siten että lyijy-sakka oikosulkee 2 kennoa ja akusta tulee 10 voltin akku.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Tavallisissa lämpötiloissa ferromagneettisia aineita ovat rauta, koboltti ja nikkeli, niitä sisältävät metalliseokset sekä useat raudan yhdisteet.
Ulospäin ferromagneettinen aine ei välttämättä vaikuta magneettiselta.
ferromagneettinen aine jää magneettiseksi vielä sen jälkeenkin, kun se ulkoinen magneettikenttä on poistettu. Ilmiötä sanotaan hystereesiksi. Eräillä ferro- ja ferrimagneettisilla aineilla tämä jäännösmagnetismi (remanenssi) on sangen voimakasta ja säilyy pitkiä aikoja, joten niistä voidaan tehdä kestomagneetteja. Tällaisia aineita sanotaan magneettisesti koviksi. Toisilla, magneettisesti pehmeillä aineilla, joita käytetään sähkömagneeteissa, jäännösmagnetismi on sitä vastoin on heikkoa ja ne voidaan helposti demagnetoida..
akussahan tapahtuu magnetisoitumista..olisiko tälläinen ilmiö voinut tapahtua..?
Tässä oli sitä villiä arvausta sitten!
Edit: taisi just tulla edelliseen vastaukseen sama asia!
Ulospäin ferromagneettinen aine ei välttämättä vaikuta magneettiselta.
ferromagneettinen aine jää magneettiseksi vielä sen jälkeenkin, kun se ulkoinen magneettikenttä on poistettu. Ilmiötä sanotaan hystereesiksi. Eräillä ferro- ja ferrimagneettisilla aineilla tämä jäännösmagnetismi (remanenssi) on sangen voimakasta ja säilyy pitkiä aikoja, joten niistä voidaan tehdä kestomagneetteja. Tällaisia aineita sanotaan magneettisesti koviksi. Toisilla, magneettisesti pehmeillä aineilla, joita käytetään sähkömagneeteissa, jäännösmagnetismi on sitä vastoin on heikkoa ja ne voidaan helposti demagnetoida..
akussahan tapahtuu magnetisoitumista..olisiko tälläinen ilmiö voinut tapahtua..?
Tässä oli sitä villiä arvausta sitten!
Edit: taisi just tulla edelliseen vastaukseen sama asia!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
hyvä ehdotus.äölkjhgf kirjoitti:Voisiko akku itsessään aiheuttaa magnetisoitumisen?
Lähinnä jos akussa on sisäistä vuotovirtaa johtuen esim. lyijy-sakasta kennojen välissä ja teräksinen akkuteline toimisi "magneettisydämenä"
Tällainen akku myös kuormittaa tarpeettomasti laturia.
Joskus on käynyt siten että lyijy-sakka oikosulkee 2 kennoa ja akusta tulee 10 voltin akku.
Ko. akussani on lepojännite 12,77 V, latausjäänite tietsikan mukaan max 13.2 -13,4
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Kovin hyvin ja viisasti olet perehtynyt asiaan.jannevillepetteri kirjoitti:Tavallisissa lämpötiloissa ferromagneettisia aineita ovat rauta, koboltti ja nikkeli, niitä sisältävät metalliseokset sekä useat raudan yhdisteet.
Ulospäin ferromagneettinen aine ei välttämättä vaikuta magneettiselta.
ferromagneettinen aine jää magneettiseksi vielä sen jälkeenkin, kun se ulkoinen magneettikenttä on poistettu. Ilmiötä sanotaan hystereesiksi. Eräillä ferro- ja ferrimagneettisilla aineilla tämä jäännösmagnetismi (remanenssi) on sangen voimakasta ja säilyy pitkiä aikoja, joten niistä voidaan tehdä kestomagneetteja. Tällaisia aineita sanotaan magneettisesti koviksi. Toisilla, magneettisesti pehmeillä aineilla, joita käytetään sähkömagneeteissa, jäännösmagnetismi on sitä vastoin on heikkoa ja ne voidaan helposti demagnetoida..
akussahan tapahtuu magnetisoitumista..olisiko tälläinen ilmiö voinut tapahtua..?
Tässä oli sitä villiä arvausta sitten!
Edit: taisi just tulla edelliseen vastaukseen sama asia!
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Juurikaan ole perehtynyt tuohon tieteen lajiin..veikkaus oli sama kuin nimimerkillä äölkjhgf,mutta asiasta löytyi noinkin "tieteellistä" faktaa verkosta niin heitin kehiin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Magneettisoitumisen mysteeri
Onko varma että se kotelo on magnetisoitunut eikä työkalut?
entä jos akun irrottaa kotelosta, ja vaikka kotelonkin autosta??
entä jos akun irrottaa kotelosta, ja vaikka kotelonkin autosta??