Vapaavirtaus
Vapaavirtaus
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... e03&id=aal
Mietinpä vaan vaikuttaisko kaasarikoneen toimintaan millään lailla jos ilmansuodatin olisi joku putki systeemi ja avonainen vapaavirtaussuodatin siinä päässä. [
Mietinpä vaan vaikuttaisko kaasarikoneen toimintaan millään lailla jos ilmansuodatin olisi joku putki systeemi ja avonainen vapaavirtaussuodatin siinä päässä. [
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=227
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8619
No niin no. Mutta jos tehoja pitää saada niin todennäköisesti 98:n tankkaaminen tuo niitä enemmän.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8619
No niin no. Mutta jos tehoja pitää saada niin todennäköisesti 98:n tankkaaminen tuo niitä enemmän.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Minä tuossa loppusyksystä tylsyykissään ranetin vähän tuota alkuperäistä ilmanottoa kääntämällä suodatinkoteloa 180 astetta ja lyhentämällä alkuperäisen ilmanottotorven ihan snadiksi.
Siihen päähän meni sitte 75 viemärin 45 asteinen +- kulma just eikä melkein.
Sieltä se öljynjäähdyttimen reiästä snorklaa ilmaa ja väitän, että on jopa ihan hyvä ranetus säilyttäen vakiosuodatin .
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... 0_3838.JPG
Siihen päähän meni sitte 75 viemärin 45 asteinen +- kulma just eikä melkein.
Sieltä se öljynjäähdyttimen reiästä snorklaa ilmaa ja väitän, että on jopa ihan hyvä ranetus säilyttäen vakiosuodatin .
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... 0_3838.JPG
KAASARIKONEESSA
on aika vapaastivirtaava suodatin jo vakionakin.
Tämä olen ite ainakin paine mittarilla todennu. Ei oo alipainetta painettaessa kaasua korkeillakaan kierroksilla.
On olen koettanut ajaa autoa myös ilman ilmasuodatinta. ja teho ei ainakaan lisääntynyt.
Tämä olen ite ainakin paine mittarilla todennu. Ei oo alipainetta painettaessa kaasua korkeillakaan kierroksilla.
On olen koettanut ajaa autoa myös ilman ilmasuodatinta. ja teho ei ainakaan lisääntynyt.
SAAB
Pitäisköhän munkin viritellä tollanen systeemi näin alkajaisiksi. Kovasti olen suunnitellut koko imupuolen laittamista uusiksi, mutta kattotaan ajan kanssa, mitä tulee. Tuo ei varmaankaan ole hankala toteuttaa muutaman tunnin askartelulla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
on varmasti halvin, ehkä jopa tehokkain!
kyllä siihen pari tuntia saa vierähtämään helposti...
ihan kaikista pahimmilla loska/pakkaskeleillä ei taida ihan paras mahdollinen olla, imee ainakin perässa ajettaessa varmasti akkiä täyteen ja sinnehän jäätyy.
mutta kesällä kun sitä "tehoa" ja ääntä tarvitaan
kyllä siihen pari tuntia saa vierähtämään helposti...
ihan kaikista pahimmilla loska/pakkaskeleillä ei taida ihan paras mahdollinen olla, imee ainakin perässa ajettaessa varmasti akkiä täyteen ja sinnehän jäätyy.
mutta kesällä kun sitä "tehoa" ja ääntä tarvitaan
Eipä vapaastihengittävissä taida juuri olla apua vv-suodattimesta.
Itse aikanaan olen kokeillut 900i16:sta ottaa sen käyrän imuputken pois putsarin kyljestä, tulos: ei kulje mihinkään, julmetut imuäänet kyllä kuului.
Kokeilin myös jr:n vv-putsaria suoraan ilmamassamittarin päähän, sama juttu että ei kulje mihkään ja äänet melkoiset.
Liekö sitten kattiruiskulla merkitystä asiaan, mutta vaparit ovat tosiaan tarkkoja imupuolen resonannsseista ja virtausvastuksista, pienin ei välttämättä ole aina paras.
-Ville
Itse aikanaan olen kokeillut 900i16:sta ottaa sen käyrän imuputken pois putsarin kyljestä, tulos: ei kulje mihinkään, julmetut imuäänet kyllä kuului.
Kokeilin myös jr:n vv-putsaria suoraan ilmamassamittarin päähän, sama juttu että ei kulje mihkään ja äänet melkoiset.
Liekö sitten kattiruiskulla merkitystä asiaan, mutta vaparit ovat tosiaan tarkkoja imupuolen resonannsseista ja virtausvastuksista, pienin ei välttämättä ole aina paras.
-Ville
Pitää nyt kantaa korteni kekoon kerta ensimmäisessä viestissä on kuva mun autosta.
Eli Bätmobiilissa (kuvassa) ei enään ole vv-suodatinta, vaan vakio boksi. Projektissani 99T16:sessa on tällä hetkelle vv-suodatin, mutta haaveena on laittaa siihenkin vakio ilmaboksi.
Bätmobiilissa vakio boksi on 2:della ilmaputkella. Eli modattu. Se miksi siinä oli vv-suodin alunperin, johtui siitä että minulla ei ollut 16-venttiilisen ilmaboksia aluksi lainkaan, siunaantui vasta myöhemmin.
T. Pasi
Eli Bätmobiilissa (kuvassa) ei enään ole vv-suodatinta, vaan vakio boksi. Projektissani 99T16:sessa on tällä hetkelle vv-suodatin, mutta haaveena on laittaa siihenkin vakio ilmaboksi.
Bätmobiilissa vakio boksi on 2:della ilmaputkella. Eli modattu. Se miksi siinä oli vv-suodin alunperin, johtui siitä että minulla ei ollut 16-venttiilisen ilmaboksia aluksi lainkaan, siunaantui vasta myöhemmin.
T. Pasi
Eipä taida olla sellaasesta vv-suodattimesta mitään hyötyä mikä tulee alkuperäiseen ilmanputsari koteloon
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*