Käsijarrun säätö.
Re: Käsijarrun säätö.
Ja rullia pyöritetään erisuuntiin, eripuolella. Omassa oli toisen pyörän säätö löysimässä asennossa. Vähän aikaa huuhailin, ennenkuin hokasin pyörittää säätöä erisuuntaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Käsijarrun säätö.
Ei välttämättä. Riippuen siitä, että kuinka päin säätöpalikat on on kenkien välissä, määrää suunnan. Molemmin päin näkee.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Käsijarrun säätö.
Voi jösses! Piti säätää femman käsijarru kondikseen katsastusta varten ja ihmettelin kun ei säätövivusta tapahtunut yhtään mitään meisselillä avittaen.
No, jarrulevy pois ja levyn mukana tipahti jousi ja jousilautanen! Eli toinen niistä lyhyistä jousista mitkä jarrukenkiä pitää paikoillaan.
Nyt on oikeastaan (vähintään kaksi ongelmaa):
a) Se jousilautanen on niin huonokuntoinen, että en arvaa edes yrittää laittaa sitä enää paikoilleen. Tuskin kauaa pysyisi kuitenkaan. Mistä uusi? Saako esim. Saabilta ostettua pelkän jousen lautasineen, vai tuleeko siinäkin puoli autoa mukana?
b) Onko mitään toivoa saada pakettia yksin kasaan? Vaikuttaa nimittäin siltä, että vaikka mukana olisi kaveri, homma olisi silti hemmetin vaikea. Siinähän täytyy painaa jarrukenkää paikoilleen, samalla kun yrittää pitää sovitella jousta "tikun" läpi ja vieläpä yrittää sovittaa se hemmetin jousilautanen "tikun" nokkaan!!
Lukkopihdeillä kyllä voisi saada kengän pysymään paikoillaan...
HUOH sanon minä
No, jarrulevy pois ja levyn mukana tipahti jousi ja jousilautanen! Eli toinen niistä lyhyistä jousista mitkä jarrukenkiä pitää paikoillaan.
Nyt on oikeastaan (vähintään kaksi ongelmaa):
a) Se jousilautanen on niin huonokuntoinen, että en arvaa edes yrittää laittaa sitä enää paikoilleen. Tuskin kauaa pysyisi kuitenkaan. Mistä uusi? Saako esim. Saabilta ostettua pelkän jousen lautasineen, vai tuleeko siinäkin puoli autoa mukana?
b) Onko mitään toivoa saada pakettia yksin kasaan? Vaikuttaa nimittäin siltä, että vaikka mukana olisi kaveri, homma olisi silti hemmetin vaikea. Siinähän täytyy painaa jarrukenkää paikoilleen, samalla kun yrittää pitää sovitella jousta "tikun" läpi ja vieläpä yrittää sovittaa se hemmetin jousilautanen "tikun" nokkaan!!
Lukkopihdeillä kyllä voisi saada kengän pysymään paikoillaan...
HUOH sanon minä
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Käsijarrun säätö.
Motonetin asennussarjassa on nuo lautasetkin. Pystyy tekemään yksinkin asennuksen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Käsijarrun säätö.
Kiitos t.t.j!! 5,9€ ei ole edes paha.
Onko vinkkiä miten sen saisi parhaiten yksin tehtyä? Vai ihan tekemällä vaan
Onko vinkkiä miten sen saisi parhaiten yksin tehtyä? Vai ihan tekemällä vaan
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Käsijarrun säätö.
Vaihdoin tänään taakse uudet levyt, palat ja samalla käsijarrukengät. Niiden pienten jousilautasten ja jousten paikalleen asentaminen ei ollut ainakaan minun sormilla helppoa, mutta menihän ne lopulta. Ruuvimeisselin, pienien pihtien ja muutaman kirosanan avulla menivät lopulta paikoilleen.
Motonetin asennussarjan mukana tulee myös ne jousi "tikut", mutta niitä ei pysty vaihtamaan irroittamatta pyörän napaa, joten jätin ne vaihtamatta.
Motonetin asennussarjan mukana tulee myös ne jousi "tikut", mutta niitä ei pysty vaihtamaan irroittamatta pyörän napaa, joten jätin ne vaihtamatta.
Re: Käsijarrun säätö.
Ei sitä kenkää tarvitse millään kiinni pitää. "Tikun" saat pysymään paikoillaan kun laitat vaikka talttapäisen meisselin sinne jarrukilven taakse kiilaksi.
Sitten vain jousi paikoilleen ja esim. kapeakärkisillä pihdeillä ujutat sen lautasen jousen päälle. AD:n myymässä asennussarjassa jouset oli ainakin niin jäykät, että vasta vähän lyhentämällä sain kiinni. Alkuperäiset oli huomattavasti löysemmät.
Sitten vain jousi paikoilleen ja esim. kapeakärkisillä pihdeillä ujutat sen lautasen jousen päälle. AD:n myymässä asennussarjassa jouset oli ainakin niin jäykät, että vasta vähän lyhentämällä sain kiinni. Alkuperäiset oli huomattavasti löysemmät.
ex-9-5 2.0t '00
Re: Käsijarrun säätö.
edit. Huomenna Motonettiin ja jarrut kasaanjustus5 kirjoitti:Ei sitä kenkää tarvitse millään kiinni pitää. "Tikun" saat pysymään paikoillaan kun laitat vaikka talttapäisen meisselin sinne jarrukilven taakse kiilaksi.
.
Kiitos vinkeistä!
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Käsijarrun säätö.
Hieman kun taivuttaa mutkalle, niin ne saa sieltä takakautta ujutettua paikoilleen ilman suurempia purkuoperaatioita. Mutta ei niitä turhaan kannata tosiaan vaihtaa.Jlinden kirjoitti:Motonetin asennussarjan mukana tulee myös ne jousi "tikut", mutta niitä ei pysty vaihtamaan irroittamatta pyörän napaa, joten jätin ne vaihtamatta.
ex-9-5 2.0t '00
Re: Käsijarrun säätö.
Jouset voi myös nippusiteillä niputtaa minimipituuteet jolloin sen lautasen laitto helpottuu. Niputettu jousi tapin ympärille, lautanen paikalleen ja nippusiteet poikki. Osoittautui itselle helpoimmaksi metodiksi.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Käsijarrun säätö.
Tälläinen työkalu näppärä kenkien jousien lautasten kanssa. Tästä myös edullisempia versiota markkinoilla.
http://www.esska-fi.com/esska_fi_s/Jous ... 13380.html
og9-3/ng900:ssa saa tapit vaihdettua tarvittaessa pikkaisen taivuttamalla. 9-5:ssa toinen tappi on aika mahdottomassa paikassa ilman navan irroitusta.
http://www.esska-fi.com/esska_fi_s/Jous ... 13380.html
og9-3/ng900:ssa saa tapit vaihdettua tarvittaessa pikkaisen taivuttamalla. 9-5:ssa toinen tappi on aika mahdottomassa paikassa ilman navan irroitusta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Käsijarrun säätö.
Elikkäs tuli hylky katsastukses ku kuskinpuolen käsijarru ei pidä. Sen puolen vaijeri on löysempi selkeästi verrattuna toiseen. Otetaanko vaijerin löysät pois kabiinin säädöstä vai takajarrusta suoraan ?
#5815
Re: Käsijarrun säätö.
Pura ja herkistä jarrukenkien levitysmekanismi, eli satula, levy ja kengät irrota.
Re: Käsijarrun säätö.
Näin tein ja alkoi toimimaan mutta katsastuksessa taas hylätty. Jostain tulee löysää taas eikä pidä yhtään.
jos olisi joku halukas saabisti joka haluaisi tutkailla asiaa piakkoin ? 5.12015 viimeinen uusintanäyttö päivä
045 6333269 Tero
jos olisi joku halukas saabisti joka haluaisi tutkailla asiaa piakkoin ? 5.12015 viimeinen uusintanäyttö päivä
045 6333269 Tero
#5815
Re: Käsijarrun säätö.
Ettei olisi joku sankari säätänyt vaijeria konsolista ja ei ole nyt kunnolla liikevaraa siellä pyörän luona käyttövivulla?Näin tein ja alkoi toimimaan mutta katsastuksessa taas hylätty. Jostain tulee löysää taas eikä pidä yhtään.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower