Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Femma aeroon keulapäivitys, takalärän asennus ja vaihdoin kesärenkaat. FB:ssä edustavia kuviakin aiheesta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kolkki sai tehdasuuden koneen ja turbon Saabiantilla, joka teki jälleen kerran homman luvatussa aikataulussa ammattitaidolla, eikä hinta karannut käsistä.
On muutes 140km ajetulla koneella jonkinlaisia eroja 240tkm ajettuun koneeseen verrattuna..
On muutes 140km ajetulla koneella jonkinlaisia eroja 240tkm ajettuun koneeseen verrattuna..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Joutessaan pesallin sienen kanssa. Satkun.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Laittelin myyntikuntoon: talvipyörät takapaksiin, kännykkätelineiden irrottelua jne. siivousta
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin 9-3:een lambda-anturin. Latvian pojat lähettivät originaalin anturin, kuten Ebayssa lupailtiin. Kävi "heittämällä" paikalleen. Yhden Bilteman kiintolenkin rälläköin puoliksi, niin oli kätevä ruuvailla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eikös se nyt sitten ollutkaan uusi?karg kirjoitti:Kolkki sai tehdasuuden koneen ja turbon Saabiantilla, joka teki jälleen kerran homman luvatussa aikataulussa ammattitaidolla, eikä hinta karannut käsistä.
On muutes 140km ajetulla koneella jonkinlaisia eroja 240tkm ajettuun koneeseen verrattuna..
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
140km vs 240tkm. Myönnettäköön että ihmettelin samaa aamulla. Miksi kolkkiin uusi moottori piti ostaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eikös nuo ensimmäiset kilometrit kerry jo koeajolla tai auton siirtämisessä kotiin?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tänään meinasi jättää Saapas työpaikan pihalle check engine -valon nro. 6:n saattelemana, niin painelin merkkiliikkeeseen ja vaihdoin uuden bensapumpun releen liikkeen pihassa.
Ei virrat päälle kääntäessä pitänyt samaa surinaa, jota yleensä auto pitää seistyään esim. työpäivän mitan. Tuon surinan olen tulkinnut siis niin, että bensapumppu kerää tarvittavaa painetta. Toivottavasti se vika hoitu tuolla, ettei enemmän remonttia tarvitsisi rueta tekemään. Sisustaa kun pitäisi käyttää viikonloppuna irti ja paikata mahdollinen lämppärinkennon vuoto (vänkärin jalkotila aivan märkä ja tunnostaisi olevan jäähdytinnestettä koostumuksesta päätellen)...
Ei virrat päälle kääntäessä pitänyt samaa surinaa, jota yleensä auto pitää seistyään esim. työpäivän mitan. Tuon surinan olen tulkinnut siis niin, että bensapumppu kerää tarvittavaa painetta. Toivottavasti se vika hoitu tuolla, ettei enemmän remonttia tarvitsisi rueta tekemään. Sisustaa kun pitäisi käyttää viikonloppuna irti ja paikata mahdollinen lämppärinkennon vuoto (vänkärin jalkotila aivan märkä ja tunnostaisi olevan jäähdytinnestettä koostumuksesta päätellen)...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Klo 23 aikaan kerkesin jo miettiä, että enpä tehnyt tänään mitään.
Seuraavassa risteyksessä oikealle kääntyessäni huomasin, että vilkku vilkkuu liian nopeasti -> takavalon toinen vilkkupoltin oli palanut. Vaihdoin sen
Seuraavassa risteyksessä oikealle kääntyessäni huomasin, että vilkku vilkkuu liian nopeasti -> takavalon toinen vilkkupoltin oli palanut. Vaihdoin sen
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
ex - 900 2,1i 16 '92
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
saabilogolliset venttiilinhatut
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
En jaksanu vanhaa 240tkm ajettua öljysyöppöä alkaa rempata ja uus kone + turbo oli Neo Brosilla sopuhintaset, niin mikä ettei. Toi 140km suunnilleen tuli Saabiantilta kotiin saakka, eli kone oli alunperin täysin pakasta vedetty. Eihän nää tietysti mitään pakollisia juttuja oo, mutta mieluummin pistin joutilaan rahan menemään tommoseen ku johonkin älyttömään Thaimaan reissuun. Öljynkulutus ja kylmäpölläytys piti joka tapauksessa saada aisoihin. Nyt olis edessä ohjekirjan mukainen sisäänajo 3000km saakka. 2000km niin ettei kiekat ylitä 5000rpm ja 3000km saakka ilman kaasu pohjassa ajoa.Rattivaihde kirjoitti:140km vs 240tkm. Myönnettäköön että ihmettelin samaa aamulla. Miksi kolkkiin uusi moottori piti ostaa?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Näin se menee.suorsa kirjoitti:Eikös nuo ensimmäiset kilometrit kerry jo koeajolla tai auton siirtämisessä kotiin?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Onko kehitys tosiaan kulkenut kuplavolkkarin tietyn kilometrimäärän välein vaihdettavasta moottorista 70- ja 80-lukujen parhaimmillaan lähes ikuisesti kestävien patojen kautta takaisin lähtöruudun lähistölle?karg kirjoitti:240tkm ajettua öljysyöppöä
Aiheeseen: Puntaroin netin ääressä pitäisikö ostaa foorumillakin kehutut Pioneer TS-G1022:t vai vajaan kympin kalliimmat Alpine SPG-10C2 2-tiekoaksiaalit satkun kojelaudalle. Hinnalla ei niinkään väliä, mutta kummat ovat paremmat?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
aloin illalla purkamaan kolkin etujousitusta, huomenna jatkuu.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis