Jos vaihdan autoon kaikki jouset ja iskari, niin pitääkö käyttää aurauskulmat säädättämässä?
Kovin on väsähtäneet jouset ainakin takana, kun vähän perä lyyhöttää. Noh, johan noilla jousilla ja iskareilla on vissiin se 300tkm melkein jo ajettu..
Jousien ja iskareiden vaihdosta
Jousien ja iskareiden vaihdosta
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Jousien ja iskareiden vaihdosta
Iskareissa ei oo mitään säätöjä eli periaatteessa ei tarttee. Joku nelipyöräsuuntaaja sanoi aiemmin, että jos auton korkeus muuttuu oleellisesti, niin on hyvä suunnata kulmat uusiks. En kyllä tiedä paljonko tuo "oleellisesti" on käytännössä..
Re: Jousien ja iskareiden vaihdosta
No itse en ainakaan tuossa vaiheessa alkaisi säästämään. Mittaus ei kuitenkaan maksa montaa kymppiä - säätö sitten tarpeen mukaan.
900c 2d -89 (semi käyttis)
Re: Jousien ja iskareiden vaihdosta
Edestä kun vaihtaa iskarit niin menee kulmat pieleen.
Pulttien reissä on kuitenkin sen verran klappia etteivät ne osu juuri samaan asentoon kuin edelliset iskarit.
Pulttien reissä on kuitenkin sen verran klappia etteivät ne osu juuri samaan asentoon kuin edelliset iskarit.
9-3X SC XWD 2.0T Biopower my2010
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Jousien ja iskareiden vaihdosta
Lähtökohtasesti suosittelen tekemään kulmat. Satasen säästö tässä kohtaa voi olla puolen vuoden päästä uuden rengassarjan hinta miinusta.
"Oleellisesta" ajokorkeuden muutoksesta varmaan puhutaan silloin kun alkaa pudotus olla -30mm tai yli. Helposti ajattelee että eihän se muuta kuin sitä auton korkeutta, mutta eipä se aivan niin mene.
Aiemman Golf 2:n kun laitoin "tonttiin", niin camberia sai säädettyä iskarin pultit löysällä työntämällä pultit rei'issä iskarinvarresta...klappia oli muistaakseni noin 1 cm
Että ei ne aina aivan samaan asentoon tosiaan istu kun tolpat vaihdat..
"Oleellisesta" ajokorkeuden muutoksesta varmaan puhutaan silloin kun alkaa pudotus olla -30mm tai yli. Helposti ajattelee että eihän se muuta kuin sitä auton korkeutta, mutta eipä se aivan niin mene.
Aiemman Golf 2:n kun laitoin "tonttiin", niin camberia sai säädettyä iskarin pultit löysällä työntämällä pultit rei'issä iskarinvarresta...klappia oli muistaakseni noin 1 cm
Että ei ne aina aivan samaan asentoon tosiaan istu kun tolpat vaihdat..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)