Terve, aiheita on pilvinpimein, ongelmia myös ratkennut vaikka kuinka ja paljon mutta siltikään ei omaan ongelmaan apua löydy.
Elikkäs, osakaasuvedolla kiertää suht nätisti ihan sinne 6krpm paremmalle puolelle, mutta, täyskaasuvedossa loppuu kulku sitten aikalailla 4500rpm kohdalla, hyytyy meno ja alkaa vilkuttamaan ce valoa.
Tech2 oli kiinni ja käytiin katteleen ja ihmettelemään kergin kanssa tienpäällä, ilmamassa pyynnit ja toteumat ihan ok ilman ongelmia (mittari vaihdettu parikuukautta sitten myöskin) mutta iskee syttykatkoja 2 ja 3 pyttyihin.
Tästä sitten nokkelasti pääteltynä että kassu sökö koska tulpatkin juuri uusittu (ngk bcpr7es-11). Mutta mutta, eipä vaikuttanu kassun vaihto yhtään mitään muuta kuin tekemällä noin 300euron loven kukkaroon.
Polttoainepumppu käytetty ylhäällä ja letku on hyvässä kunnossa ja kunnolla kiinni molemmista päistä, polttoainesuodatin uusittu myöskin ja lambda on tuore tapaus kanssa.
Alkaa itseä ihmetyttämään jo melkoisesti, eka saab ja näillänäkymin viimeinenkin saattaa olla jos tota ei saa muka kuntoon kun kaikki on jo lähestulkoon uusittu.
Niin ja ongelma on täysin sama sekä bensalla että e85:lla
Niin ja unohtu vielä mainita että imuvuodot on tsekattu kompuran avulla ja järjestelmä on tiivis. Samaten vikakoodit ja ilmestyy ainoastaa koodi p1300.
2.3t -98 veto loppuu
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Mites Katalysaattori... Meillä oli yhdessä -00 femmassa täysin sama vikakuvaus, ja katti oli mennyt kun DI-kasetti kuoli vauhdista.
Löysää jotain katalysaattorin liitosta ennen kattia, ja katso toimiiko. Tai koita toisella, varmasti ehjällä katalysaattorilla. Jos vikailmoituksia ei tule tiedät, että vanha katti on syyllinen ja tukossa.
Löysää jotain katalysaattorin liitosta ennen kattia, ja katso toimiiko. Tai koita toisella, varmasti ehjällä katalysaattorilla. Jos vikailmoituksia ei tule tiedät, että vanha katti on syyllinen ja tukossa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Kyllä taitaa olla bensapumppu vika. Väsähtänyt pumppu -> ei jaksa tuottaa enää painetta riittävästi. Tälläisiä tapauksia on nyt ollut useampia.
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Tuossa ketju oman auton ongelmaan, syynähän oli tukkoinen katti.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=p1300
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=p1300
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Paineet yritän huomenna päästä mittaamaan, Pinl pysyy noin 2050 lukemassa kunnes rävähtää yhtäkkiä jopa yli 2400 lukemaan siinä vaiheessa kun puutuu.
Mreq noin 1250 ja hivuttaa hiljalleen noin 1150 lukemaan, mAir seuraa 0-60 perässä kokoajan kunnes tapahtuu kuolema ja mReq putoaa 1080 ja mAir ei saavuta enään kuin 950, nämä lukemat siis ce valon vilkkuessa ja auton ollessa hengetön, samaan aikaan pinl pysyy noin 2300 ja 2400 välillä.
Mutta yritetään ne paineet saada huomenna julki.
Mreq noin 1250 ja hivuttaa hiljalleen noin 1150 lukemaan, mAir seuraa 0-60 perässä kokoajan kunnes tapahtuu kuolema ja mReq putoaa 1080 ja mAir ei saavuta enään kuin 950, nämä lukemat siis ce valon vilkkuessa ja auton ollessa hengetön, samaan aikaan pinl pysyy noin 2300 ja 2400 välillä.
Mutta yritetään ne paineet saada huomenna julki.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Lainaanpa ketjua.
Mites tuommoinen vakio katti ahdistaa? Aero softa mitsulla mutta dp jne vakio. Mites jos tuon katin nappais kokonaan pois? Leimalle takasin.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
Mites tuommoinen vakio katti ahdistaa? Aero softa mitsulla mutta dp jne vakio. Mites jos tuon katin nappais kokonaan pois? Leimalle takasin.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: 2.3t -98 veto loppuu
Omaani tein 3" downpipen ilman kattia, niin luonne muuttui aikalailla. Vaihteen vaihdon jälkeinen ahtopaineiden takaisin nousu oli todella paljon räväkämpää. Ei ollut enää sellaista "odotushetkeä", että taas mennään. Ja tämä vertailukohta downpipeen ilman kattia. Se downpipen halkaisijan kasvatus vaikuttaa paljon.topperharley kirjoitti:Lainaanpa ketjua.
Mites tuommoinen vakio katti ahdistaa? Aero softa mitsulla mutta dp jne vakio. Mites jos tuon katin nappais kokonaan pois? Leimalle takasin.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4