Eli kysymys kuuluu: Onko kukaan oikeasti onnistunut vaihtamaan vasemmanpuoleista käsijarruvaijeria, ilman tankin tiputusta, vetonarulla paikalleen?
En usko että bensatankinpannat saa auki ehjänä ja just nyt ei tarttis enään lisää remppaa...
En löydä foorumilta varmaa vastausta onnistuneista.
Vm. -97
Käsijarru: Onko kukaan oikeasti onnistunut??
Re: Käsijarru: Onko kukaan oikeasti onnistunut??
Vaijerin kuorihan on aika tasapaksu siitä kahvan puoleisesta päästä. Voisihan se narullavetämistaktiikka toimiakin. Ahdistusta taitaa aiheuttaa tankin vasemmanpuoleisen pannan koriin kiinnittävä kannake, jonka yli vaijeri kulkee, ja pakoputken lämpösuojapelti, eikä niinkään tankki itse. Takajalkatilastahan pitää oikealta puolelta irrottaa kynnyslista ja matto, jotta pääsee avaamaan "kardaanitunnelin" kyljessä keskikonsolin jatkeena olevan suojapellin ja irrottamaan/kiinnittämään vaijerin kuoren pään lattiakiinnikkeestä. Äänieristemattoa ei tarvitse irrottaa, jos leikkaa siihen suojapellin kokoisen viillon.
Yrittäisin irrottaa vaijerin kahvan päästä, vetää vaijeria taaksepäin kohti satulaa kunnes vaijeri on läpi pohjapellistä. Siinä vaiheessa sitten naru vaijeriin kiinni ja vetäisin loppuvaijerin pois. Takaisin päinvastaisessa järjestyksessä.
Olennaista uuden vaijerin paikalleen saamisessa on, että sisältä jalkatilasta avaa sen pellin.
Toisaalta, ainakin omasta 87-tontusta sain pannat irti ehjänä, luulisi onnistuvan kymmenen vuotta uudemmastakin. Pantojen takakiinnityksen pinnapulttien kierteet saa putsattua jenkapakalla ennen muttereiden auki kiertämistä.
Kuvia tähän(kin) aiheeseen liittyen: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/jar ... index.html
Yrittäisin irrottaa vaijerin kahvan päästä, vetää vaijeria taaksepäin kohti satulaa kunnes vaijeri on läpi pohjapellistä. Siinä vaiheessa sitten naru vaijeriin kiinni ja vetäisin loppuvaijerin pois. Takaisin päinvastaisessa järjestyksessä.
Olennaista uuden vaijerin paikalleen saamisessa on, että sisältä jalkatilasta avaa sen pellin.
Toisaalta, ainakin omasta 87-tontusta sain pannat irti ehjänä, luulisi onnistuvan kymmenen vuotta uudemmastakin. Pantojen takakiinnityksen pinnapulttien kierteet saa putsattua jenkapakalla ennen muttereiden auki kiertämistä.
Kuvia tähän(kin) aiheeseen liittyen: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/jar ... index.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00