Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
*muokataan viesti kokonaan uusiksi"
joo ajatushan lähti siitä että ostin tommosen turbo timerin, sain sen asennettua ja kaikki rokkaa. Mutta jos timer on päällä kun auton sammuttaa. Auto sammuu mutta timer nostaa auton ON asentoon(puhaltimet alkaa hurraamaan valot tulee näytölle) ja aika alkaa valua timerissa oikeaan tapaan pois. Tästä se kysymys lähti, jos turbo timerin on tarkoitus "vilvoitella" turboa öljyn kierrolla niin miten auto voi sammua? En usko että tuota pystyy mitenkää väärinkään asentamaa?
joo ajatushan lähti siitä että ostin tommosen turbo timerin, sain sen asennettua ja kaikki rokkaa. Mutta jos timer on päällä kun auton sammuttaa. Auto sammuu mutta timer nostaa auton ON asentoon(puhaltimet alkaa hurraamaan valot tulee näytölle) ja aika alkaa valua timerissa oikeaan tapaan pois. Tästä se kysymys lähti, jos turbo timerin on tarkoitus "vilvoitella" turboa öljyn kierrolla niin miten auto voi sammua? En usko että tuota pystyy mitenkää väärinkään asentamaa?
Viimeksi muokannut Daygon, Su Elo 18, 2013 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kiertääkö öljy jos auto ei ole käynnissä

Oliko tuossa joku pointti takana vai ihanko vaan huviksesi pähkäilet aihetta?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kiertääkö öljy jos auto ei ole käynnissä
Ei kierrä, moottori pyörittää vesi- ja öljypumppua. Sähköisiä vesipumppuja on lisäksi joissain malleissa jälkijäähdytystä varten (esim. T3 Transporter), mutta ovat harvinaisia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Timerin kuuluisi jättää auto käyntiin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Sulla on yksinkertaisesti väärin kytketty se. Se ajastettu syöttö syöttää nyt niitä puhaltimia sun muita kun pitäs pitää auto käynnissä...Auto sammuu mutta timer nostaa auton ON asentoon(puhaltimet alkaa hurraamaan valot tulee näytölle) ja aika alkaa valua timerissa oikeaan tapaan pois. Tästä se kysymys lähti, jos turbo timerin on tarkoitus "vilvoitella" turboa öljyn kierrolla niin miten auto voi sammua?
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
En usko että homma olis noin yksinkertainen. Kyllä se on ihan oikein kytketty, jatkuva virta 12+ punanen, ACC vihreä-punanen ja sytytysvirta harmaa-ruskea. Käsijarrulle kaapeli ja maalle. omansa.
Ongelma saattaa olla tuossa laitteessa, koska tuo käsijarru toiminto ei toimi, voi hyvinkin koko laite flipata.
Vedin oman kytkimen käsijarrun piuhalle ja kytkin maan myös. Käsijarru toimii koska näytöllä vilkkuu brake valo kun sitä namiskaa painelee. Silloin myös tuon laitteen pitäisi mennä pois päältä. Käsijarru ylhäällä laite päällä, alhaalla -> laite pois päältä. Kuitenkaan mitään ei tapahdu vaikka auton käynnistää.
Ongelma saattaa olla tuossa laitteessa, koska tuo käsijarru toiminto ei toimi, voi hyvinkin koko laite flipata.
Vedin oman kytkimen käsijarrun piuhalle ja kytkin maan myös. Käsijarru toimii koska näytöllä vilkkuu brake valo kun sitä namiskaa painelee. Silloin myös tuon laitteen pitäisi mennä pois päältä. Käsijarru ylhäällä laite päällä, alhaalla -> laite pois päältä. Kuitenkaan mitään ei tapahdu vaikka auton käynnistää.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Mihin kohtiin auton sähköjä tuo on kytketty?
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
virtalukolle meneviin johtoihin niin kuin ohjeessa neuvottiin =)
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Mikä noista edellä mainituista johdoista minkä väriseen virtalukon pohjan johtoon? Ja minkälaisesta autosta on kyse?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Tosiaan niin kun mainitisin nuo värit menevät virtalukonpohjaan, eli punainen, vihreä punainen acc, harmaaruskea sytytysvirta, käsijarru oli mustapunanen ja maa musta. Liitokset on tehty seuraavalla tavalla, punanen juotettuna, kaikki muut ryöstöliittimillä.
Kyseessä NG900 ja yllätys turbolla.
Kyseessä NG900 ja yllätys turbolla.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Jospa mittaamalla selviäisi jotain. Mikä noista menee pysyvästi tai hetkellisesti jännitteettömäksi, kun yrität saada moottorin pysymään käynnissä Timerin varassa?
Ja vertailumittaus: mitkä kaikki virtaukon pohjan johdot ovat jännitteelliset kun moottori pysyy käynnissä virtalukosta avaimella käskettynä.
Olet varmaan lukenut autosi vuosimallin mukaista NG900:n kytkentäkaaviota ja tiedät jo mittaamattakin miten nuo pitäisi toimia?
Ja vertailumittaus: mitkä kaikki virtaukon pohjan johdot ovat jännitteelliset kun moottori pysyy käynnissä virtalukosta avaimella käskettynä.
Olet varmaan lukenut autosi vuosimallin mukaista NG900:n kytkentäkaaviota ja tiedät jo mittaamattakin miten nuo pitäisi toimia?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Eise moottori pysy käynnissä timerin kanssa ollenkaa, ei siihen oikein voi vaikuttaa. Laite toimii siten miten se on säädetty. Suurena ongelmana tuossa on, että en tiedä tarkalleen mitä laite ottaa sytytysvirrasta, acc ja virralla.
Ainoa järkeenkäypä ajattelu olisi että ACC antaa sen herätevirran, jatkuva virta toimittaa laitteelle perus virran ja sytytysvirta on luultavasti se jonka kautta tuo sammutus ohitetaan, eli timerin boksi kaappaa tuon toiminnon siksi aikaa kunnes aika on lopussa jolloin auto sammuu.
Ainoa järkeenkäypä ajattelu olisi että ACC antaa sen herätevirran, jatkuva virta toimittaa laitteelle perus virran ja sytytysvirta on luultavasti se jonka kautta tuo sammutus ohitetaan, eli timerin boksi kaappaa tuon toiminnon siksi aikaa kunnes aika on lopussa jolloin auto sammuu.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
niin muuten tuli kyllä yksi asia mieleen joka saattaa vaikuttaa tuohon toimintaan myös. Osaako joku neuvoa miten tuo virtalukon toiminta
käytössä pelaa. Tuossa nimittäin oli semmoinen ongelma että kun sammutin virrat yhden pykäläln, menee OFF tilaan eli vissiin sama kun ACC, timer ei käynnisty. Käynnistyy vasta kun avaimen kääntää LOCK tilaan.

Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Melkosen turha tuo turbotaimeri autossa jossa pakkilukko..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Turbotimer sammuttaa auton ja öljy ei kierrä
Niin eli kommentista voisi päätellä että pakkilukko sekoittaa tuota järjestelmää? pystynkö ohittamaan tuon pakkilukon tuolla laitteella? meneekö sille jokin oma piuha? jos teen kytkennän siihen sytytysvirran sijaan.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti