Imusarjan läppien poisto?
Imusarjan läppien poisto?
Moro.
Osaisiko joku viisaampi kertoa mikä autoa vaivaa kun ilmoittaa vikakoodit:
1.9Tid combi vm. 07 195tkm.
-P2279 "intake air system leak"
-P2075 "Intake Manifold Tuning"
Vikakoodit on kuitattu ja ne eivät tällä hetkellä ole päällä mutta vikaahan sielä selvästi on, Auto menee joka käynnistyskerralla "limited performance" tilaan. Oletettavasti imusarjaan liittyvää?
Auto ostettu 3kk sitten käyttöautolta. Pitäisi tutkia mikä tämä vika oikeastaan on ja saisiko käyttöautoa osallistumaan vian korjaamiseen.. Kyseisessä autossa luultavasti myös kaksoismassa tai painelaakeri vika. Pitää pahaa ääntä kun kytkin on puolessa välissä.
Osaisiko joku viisaampi kertoa mikä autoa vaivaa kun ilmoittaa vikakoodit:
1.9Tid combi vm. 07 195tkm.
-P2279 "intake air system leak"
-P2075 "Intake Manifold Tuning"
Vikakoodit on kuitattu ja ne eivät tällä hetkellä ole päällä mutta vikaahan sielä selvästi on, Auto menee joka käynnistyskerralla "limited performance" tilaan. Oletettavasti imusarjaan liittyvää?
Auto ostettu 3kk sitten käyttöautolta. Pitäisi tutkia mikä tämä vika oikeastaan on ja saisiko käyttöautoa osallistumaan vian korjaamiseen.. Kyseisessä autossa luultavasti myös kaksoismassa tai painelaakeri vika. Pitää pahaa ääntä kun kytkin on puolessa välissä.
Viimeksi muokannut fixa, Pe Elo 23, 2013 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000CS 2.3T VM.92 & Saab 9-3 1.9TID VM.07
Re: 1.9Tid Vikakoodit P2279 ja P2075
Noilla kilsoilla lähes idioottivarmasti imusarja tukossa ja sen sisällä läpät jumii. Läppiä kääntävä akselisto vuotaa. Paljon juttua tällä foorumilla, käytä hakua.
Ensihätään voi imusarjan kemikaalipuhdistus auttaa, sen jälkeen imusarja vaihtoon. Jos mahdollista, ajoita jakopäänhuoltoon, koska siihen joutunee kajoamaan joka tapauksessa.
Moottorin suojamuovien poiston jälkeen voit yläpuolelta tirkistellä imusarjan päällä olevaa tankoa. Tanko kääntää läppiä ja jumitilanteissa tanko voi irrota läppäakselista.
Kytkimen kolinaan myös juttua pilvin pimein.
Sanoisin, että molemmat oireet tiedossa ja niihin on lääke.
Ensihätään voi imusarjan kemikaalipuhdistus auttaa, sen jälkeen imusarja vaihtoon. Jos mahdollista, ajoita jakopäänhuoltoon, koska siihen joutunee kajoamaan joka tapauksessa.
Moottorin suojamuovien poiston jälkeen voit yläpuolelta tirkistellä imusarjan päällä olevaa tankoa. Tanko kääntää läppiä ja jumitilanteissa tanko voi irrota läppäakselista.
Kytkimen kolinaan myös juttua pilvin pimein.
Sanoisin, että molemmat oireet tiedossa ja niihin on lääke.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 1.9Tid Vikakoodit P2279 ja P2075
Imusarjassa jos haluaa säästää ja haluaa ikuisen niin poistaa läpät ja tulppaa akseleiden reijät.bmw ja mersumihet tekee näin usein,myös jotkut saab miehet.
imusarja lähtee pois kun ottaa sen pois kahdessa osassa.muuten ei saa kun pumppu tiellä.
imusarja lähtee pois kun ottaa sen pois kahdessa osassa.muuten ei saa kun pumppu tiellä.
Re: 1.9Tid Vikakoodit P2279 ja P2075
Imusarja ulkomailta maksaa reilu pari hunttia tiivisteineen. Jakopäähuollon yhteydessä lisätunteja imusarjalle tulee vain muutama. Vaihtaa vaikka laturin ja hehkut samalla
Tämän jälkeen pitkällä tähtäimellä EGR:n poisto softasta olis kuningasajatus!
Niin joo, ja käväse nyt siellä liikkeessä vielä hieromassa diiliä. Tuskin ne kaikkea maksaa, mutta hommaa vaikka ite osat ja jätä työ heille
Tämän jälkeen pitkällä tähtäimellä EGR:n poisto softasta olis kuningasajatus!
Niin joo, ja käväse nyt siellä liikkeessä vielä hieromassa diiliä. Tuskin ne kaikkea maksaa, mutta hommaa vaikka ite osat ja jätä työ heille
Re: 1.9Tid Vikakoodit P2279 ja P2075
Noille molemmille vikakoodeille pitäisi saada vielä lisämäärite että osaisi sanoa mitään.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 1.9Tid Vikakoodit P2279 ja P2075
Otin imusarjan auki ja näyttäisi aika paskainen olevan. Kyllähän noi läpät näyttivät jumittavan. Lisäksi akselisto on väljä ja vuotaa.. Ei huvittaisi lähteä ostamaan uutta imusarjaa, onko kukaan poistanut läppiä kyseisestä koneesta? En yhtäkkiä löytänyt haulla tietoa läppien poistamisesta tästä konemallista.
Eli käytännössä ottaisi läpät ja akseliston pois, hitsaisi ne reiät umpeen päältä?
Onkohan haittapuolia jos tämän operaation tekisi?
Eli käytännössä ottaisi läpät ja akseliston pois, hitsaisi ne reiät umpeen päältä?
Onkohan haittapuolia jos tämän operaation tekisi?
Saab 9000CS 2.3T VM.92 & Saab 9-3 1.9TID VM.07
Re: Imusarjan läppien poisto?
Oletko aivan varma, että kannattaa 250-300 € takia tuota tehdä?fixa kirjoitti:Otin imusarjan auki ja näyttäisi aika paskainen olevan. Kyllähän noi läpät näyttivät jumittavan. Lisäksi akselisto on väljä ja vuotaa.. Ei huvittaisi lähteä ostamaan uutta imusarjaa, onko kukaan poistanut läppiä kyseisestä koneesta? En yhtäkkiä löytänyt haulla tietoa läppien poistamisesta tästä konemallista.
Eli käytännössä ottaisi läpät ja akseliston pois, hitsaisi ne reiät umpeen päältä?
Onkohan haittapuolia jos tämän operaation tekisi?
Re: Imusarjan läppien poisto?
Näköjään ebaysta löytyisi suht. edullisesti uusi imusarja. Olisi varmaan ihan oleellista uusia samalla tuo läppiä kääntävä moottori.Rusakko__ kirjoitti: Oletko aivan varma, että kannattaa 250-300 € takia tuota tehdä?
Jokatapauksessa kiinnostaisi tietää onko joku nuo läpät kokonaan poistanut ja onko sillä mitään haittavaikutuksia. Ajattelisi ettei olisi kovin suuri työ nuota poistaa.
EDIT: Läpät poistettu ja reiät tulpattu.
Saab 9000CS 2.3T VM.92 & Saab 9-3 1.9TID VM.07
Re: Imusarjan läppien poisto?
Alakierroskäytös kärsii jos läpät poistaa kokonaan. Toimivilla läpillä alavääntö on parempi ja savutus vähäisempi (jos autossa DPF niin savua ei näy mutta poltot tihenevät).
Jos haluaa päästä halvemmalla niin voi vaihtaa pelkän imusarjan ja jättää moottorin uusimatta. Moottorin uusimisen syy on se että se adaptoituu vain kerran elämässään tiettyyn imusarjaan. Tuskin kuitenkaan variaatio yksilöiden välillä on niin suurta että siitä merkittävää haittaa koituisi, varmasti ainakin parempi lopputulos kuin rikkinäisellä imusarjalla tai poistetuilla läpillä.
Jos haluaa päästä halvemmalla niin voi vaihtaa pelkän imusarjan ja jättää moottorin uusimatta. Moottorin uusimisen syy on se että se adaptoituu vain kerran elämässään tiettyyn imusarjaan. Tuskin kuitenkaan variaatio yksilöiden välillä on niin suurta että siitä merkittävää haittaa koituisi, varmasti ainakin parempi lopputulos kuin rikkinäisellä imusarjalla tai poistetuilla läpillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Imusarjan läppien poisto?
Mårå
Siis hetkinen, "läppämoottori adoptoituu vaan kerran tiettyyn imusarjaan", ymmärrän lauseen niin että ei toimi vaihdetun imusarjan kanssa. Kyllä minulla ainakin toimii, imusarja vaihdettu ja läppämoottori ei........vai tulkitsenko liian kirjaimellisesti?
Siis hetkinen, "läppämoottori adoptoituu vaan kerran tiettyyn imusarjaan", ymmärrän lauseen niin että ei toimi vaihdetun imusarjan kanssa. Kyllä minulla ainakin toimii, imusarja vaihdettu ja läppämoottori ei........vai tulkitsenko liian kirjaimellisesti?
Re: Imusarjan läppien poisto?
Virallisesti ei toimi (oikein). Mutta käytännössä toimii yleensä.. Eihän tuosta ikinä vikakoodia tule koska ECU ei tiedä läppien todellisesta asennosta yhtään mitään. Mutta jos uudessa ja vanhassa imusarjassa on yksilöeroa niin läppien asento ei eri ajotilanteissa välttämättä ole aina tismalleen se mitä on kartassa asetettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Imusarjan läppien poisto?
Mårå
Ahaa, elikä läppämoottori ei osaa kalibroida itseään, tai toimintoa ei siis ole ohjelmassa.
Noh, omani toimii aivan jees imusarjan vaihdon jälkeen ja näin olkoon.
Jännä ettei esim Neob..... kerro tätä kun kerran myyvät ko. imusarjoja
Kiitos toiminnan selittämisestä:)
Ahaa, elikä läppämoottori ei osaa kalibroida itseään, tai toimintoa ei siis ole ohjelmassa.
Noh, omani toimii aivan jees imusarjan vaihdon jälkeen ja näin olkoon.
Jännä ettei esim Neob..... kerro tätä kun kerran myyvät ko. imusarjoja
Kiitos toiminnan selittämisestä:)
Re: Imusarjan läppien poisto?
Juu, se läppämoottori on sen verran yksinkertainen että se tekee kyseisen toiminnon tehtaalta lähdön jälkeen tasan kerran eikä ole keinoja pakottaa sitä esim. TECH2:lla tekemään tuota uudelleen. Tai luultavasti jonkun oman konstin tuohon voisi keksiä, mutta saattaa olla että on sen verran työläs homma ettei maksa vaivaa kehitellä/tehdä.
Voi olla että kaikki myyjät eivät tästä ole tietoisia tai sitten jättävät tietoisesti kertomatta jos eivät kykene tarjoamaan ko. moottoria myytäväksi.
Voi olla että kaikki myyjät eivät tästä ole tietoisia tai sitten jättävät tietoisesti kertomatta jos eivät kykene tarjoamaan ko. moottoria myytäväksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com