Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
MOI, minulle tuli myynti ehdotus. Kannattaako tarttua tilaisuuteen vai antaa sen mennä. Tonnarin mallimerkintä on 9000 CDE 2.3 Aut, mittari lukema on 314tkm ja vuosi 1994 ja omassa satkussa on nyt 291tkm ja valmistettu 1984. Oma satku on vietiauto Saudi Arabiaan ja varustus on sen mukainen. Kommenttia
Liikaaa romua
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
Jos pelkkänä käyttöautona ajattelee niin onhan tonnari mukavampi ja nykyaikaisempi, mutta harrastepelinä tietysti tuollainen turbosatku on mielenkiintoisempi.
En osaa sanoa mitä pitäisi tehdä.
En osaa sanoa mitä pitäisi tehdä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
Ei. se sinun turbo satku on arvokkaampi kuin tonnari ja hinta vain nousee.
mutta se tonnari kannattaa ostaa, ei ole hinnankiroissa. ei ikinä.
mutta se tonnari kannattaa ostaa, ei ole hinnankiroissa. ei ikinä.
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
jos taas kolvikättä ei kuumota ollenskaan kannattaa katella jotakin 95 ylöspäin olevaa tonttua
milloinkas se galvanointi taas tulikaan?
96 malleja ainakin näkyy aikas ruosteettomassa kunnossa kun taas vanhemmistä alkaa kaaret mätäneen.
onko satku taas siinä iässä että alkaa joka paikka romahtaa niinku ruosteen osalta vai?
milloinkas se galvanointi taas tulikaan?
96 malleja ainakin näkyy aikas ruosteettomassa kunnossa kun taas vanhemmistä alkaa kaaret mätäneen.
onko satku taas siinä iässä että alkaa joka paikka romahtaa niinku ruosteen osalta vai?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1795
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
Ja jos yhdeksi aspektiksi asiaan ottaa ulkonäölliset asiat... Omaan silmään vanhempi CD-kori on sopusuhtaisempi ja jotenkin arvokkaampi. toki jokaisen oma asia.
Ja kyllä ne kaaret menee -95 ja uudemmistakin. Mulla on ollu kolme -96 tonnaria; CSE,CD ja Aero, Aero oli ainut jossa ei kaaret rupinu, mutta se olikin italiantuonti jonka hommasin ite sieltä. Että ei se galvanointi sano juurikaan mitään.
1996 CD:ssä oli myös kontinreunat ruosteessa.
-92 CD:ssä mulla oli ruostetta ainoastaan takapuskurin alla helmapelleissä ja ovien alareunassa pinnassa. Sanosin että kyseinen CD oli pelleiltään paras Suomi-auto mikä mulla on noista tonnareista ollut. Tonnareita kumminkin ollut ajansaatossa 7 (3x CD, 1x Aero, 1xCSE, 1xCS ja 1x CC), jos nyt kaikki muistan oikein..Jos CDE:n kori on kunnossa, niin muutaku rahat tiskiin. Satkusta en ite luopusi vaa antasin sille kunnon eläkepäivät ja pitäsin hyvänä hamaan tappiin asti
-----------------
Ja PS. olis kiva saada lisätietoa satkustasi, vaikuttaa mielenkiintoselta tapaukselta, tuskin montaa Suomessa on joka on sheikkivarustuksella.
Ja kyllä ne kaaret menee -95 ja uudemmistakin. Mulla on ollu kolme -96 tonnaria; CSE,CD ja Aero, Aero oli ainut jossa ei kaaret rupinu, mutta se olikin italiantuonti jonka hommasin ite sieltä. Että ei se galvanointi sano juurikaan mitään.
1996 CD:ssä oli myös kontinreunat ruosteessa.
-92 CD:ssä mulla oli ruostetta ainoastaan takapuskurin alla helmapelleissä ja ovien alareunassa pinnassa. Sanosin että kyseinen CD oli pelleiltään paras Suomi-auto mikä mulla on noista tonnareista ollut. Tonnareita kumminkin ollut ajansaatossa 7 (3x CD, 1x Aero, 1xCSE, 1xCS ja 1x CC), jos nyt kaikki muistan oikein..Jos CDE:n kori on kunnossa, niin muutaku rahat tiskiin. Satkusta en ite luopusi vaa antasin sille kunnon eläkepäivät ja pitäsin hyvänä hamaan tappiin asti
-----------------
Ja PS. olis kiva saada lisätietoa satkustasi, vaikuttaa mielenkiintoselta tapaukselta, tuskin montaa Suomessa on joka on sheikkivarustuksella.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
mestari kirjoitti:jos taas kolvikättä ei kuumota ollenskaan kannattaa katella jotakin 95 ylöspäin olevaa tonttua
milloinkas se galvanointi taas tulikaan?
96 malleja ainakin näkyy aikas ruosteettomassa kunnossa kun taas vanhemmistä alkaa kaaret mätäneen.
onko satku taas siinä iässä että alkaa joka paikka romahtaa niinku ruosteen osalta vai?
Ei ala, katsastusmieskin kehui, että on ikäisekseen hyvässä kunnossa. Aina han sitä hommaa vanhoissa autoissa on.
Liikaaa romua
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
timpetti kirjoitti:Ja jos yhdeksi aspektiksi asiaan ottaa ulkonäölliset asiat... Omaan silmään vanhempi CD-kori on sopusuhtaisempi ja jotenkin arvokkaampi. toki jokaisen oma asia.
Ja kyllä ne kaaret menee -95 ja uudemmistakin. Mulla on ollu kolme -96 tonnaria; CSE,CD ja Aero, Aero oli ainut jossa ei kaaret rupinu, mutta se olikin italiantuonti jonka hommasin ite sieltä. Että ei se galvanointi sano juurikaan mitään.
1996 CD:ssä oli myös kontinreunat ruosteessa.
-92 CD:ssä mulla oli ruostetta ainoastaan takapuskurin alla helmapelleissä ja ovien alareunassa pinnassa. Sanosin että kyseinen CD oli pelleiltään paras Suomi-auto mikä mulla on noista tonnareista ollut. Tonnareita kumminkin ollut ajansaatossa 7 (3x CD, 1x Aero, 1xCSE, 1xCS ja 1x CC), jos nyt kaikki muistan oikein..Jos CDE:n kori on kunnossa, niin muutaku rahat tiskiin. Satkusta en ite luopusi vaa antasin sille kunnon eläkepäivät ja pitäsin hyvänä hamaan tappiin asti
-----------------
Ja PS. olis kiva saada lisätietoa satkustasi, vaikuttaa mielenkiintoselta tapaukselta, tuskin montaa Suomessa on joka on sheikkivarustuksella.
Sheikki Saabi ostettiin uutena paikallisesta Saabin likkeestä vuonna 84. Vuonna 87 auto uitettiin Suomeen. Autossa oli jo 84 sellaisia varusteita jotka tulivat Suomessa listoille vasta myöhemmin, esim auton spoileri tuli Suomessa listoille vasta 87. Varustukseen kuuluu: ilmastointi, kaukosäätöinen keskuslukko, vakionopeuden säädin kattoluukku sähköllä, peilit ja ikkunat sähköllä.yms yms. Mieluummin pitäisi kysyä mitä autossa ei ole, penkinlämmittimiä ja nahkä penkkejä nääs nahka on kuumalla hieman lämmin.
Liikaaa romua
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
En kyllä lähtisi tuota mihinkään vaihtamaan, arvo enää vaan nousee jos kunnossa pysyy.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
dj_pirtu kirjoitti:En kyllä lähtisi tuota mihinkään vaihtamaan, arvo enää vaan nousee jos kunnossa pysyy.
Auton ex-omistaja piti autoa aika huonosti viimevuodet, olen nyt hitsaillut ja kokoajan paranee ensikesänä ruosteet korinpinnasta pois maalataan uusiksi
Liikaaa romua
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1110
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
En minäkään vaihtaisi, tonnareita saa vielä hyvinkin, mutta tuollaista turboa ei aivan helposti.dj_pirtu kirjoitti:En kyllä lähtisi tuota mihinkään vaihtamaan, arvo enää vaan nousee jos kunnossa pysyy.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
Ei kannata kyl todellakaan vaihtaa ton ikästä ja jos kerta on hyvässä kunnossa satku nii ajele sillä taikka sitten jos tonnarin haluat niin osta toiseks autoks niiku molby tais jotain jo mainita
Mutta itse tiedät mitä teet, mutta ite en kylläkään menisi vaihtamaan kun ton ikästen pystäri satkujen arvo ei enää tipu niinkuin tonnareidein ainakin jos on automaatti ja vapari kaikenlisäks
Mutta itse tiedät mitä teet, mutta ite en kylläkään menisi vaihtamaan kun ton ikästen pystäri satkujen arvo ei enää tipu niinkuin tonnareidein ainakin jos on automaatti ja vapari kaikenlisäks
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kannattaako vaihtaa turbo satku tonnariin?
Turbohullu kirjoitti:Ei kannata kyl todellakaan vaihtaa ton ikästä ja jos kerta on hyvässä kunnossa satku nii ajele sillä taikka sitten jos tonnarin haluat niin osta toiseks autoks niiku molby tais jotain jo mainita
Mutta itse tiedät mitä teet, mutta ite en kylläkään menisi vaihtamaan kun ton ikästen pystäri satkujen arvo ei enää tipu niinkuin tonnareidein ainakin jos on automaatti ja vapari kaikenlisäks
Joo on jo kaks satkua, et ei kiitos enää kolmatta, olkoon sitten mikä Saabi tahansa,
Liikaaa romua