Penkityspäivä
Re: Penkityspäivä
Ikävä kyllä joudun perumaan oman ilmoittautumiseni eli annan oman paikkani varasijalla olevalle.
Saab 9-3 SS Aero 2005
Re: Penkityspäivä
Selvä, haffu pääsi varasijalta sun tilalle. Varasijalle mahtuu taas 1-2 nimeä
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Voisiko mittauksista pistää jotain tuloksia esiin siten että näkisi miten muutokset korreloivat tehon kanssa? Myös erot klubilaisten ja virifirmojen softien välillä olisi hauska nähdä, näistäkin kun on monenlaista väitettä.
Re: Penkityspäivä
Se on jokaisen oma asia jos haluaa omat tuloksensa tänne postailla. Missään ei muistaakseni ole myöskään esitelty mitä muutoksia kuhunkin autoon on tehty.
Tässä ei olla järjestämässä mitään vertailutestiä, jos sellaisia joku haluaa suorittaa niin jonku ne dynotunnit ja softaukset on maksettava tietenkin.
Tässä ei olla järjestämässä mitään vertailutestiä, jos sellaisia joku haluaa suorittaa niin jonku ne dynotunnit ja softaukset on maksettava tietenkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
olikos varaus tilanne mikä? Miellelläni tulisin mukaan allekirjoituksen automaatti Saabilla
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Penkityspäivä
Varasijalle nro 1 pääsit. Onko läppävaihteet, silloin ainakin kuvittelisin että onnistuu. Muutoin menee winterillä kikkailuksi ja sitä ei muistaakseni jossain femman vanhemmassa 4-vaihteisessa laatikossa ole edes, kolkissa kyllä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
löytyy ainakin omasta -98 femmasta winternappivesa67 kirjoitti:Varasijalle nro 1 pääsit. Onko läppävaihteet, silloin ainakin kuvittelisin että onnistuu. Muutoin menee winterillä kikkailuksi ja sitä ei muistaakseni jossain femman vanhemmassa 4-vaihteisessa laatikossa ole edes, kolkissa kyllä.
#2285
Re: Penkityspäivä
Olisko se omituisuus ollut sitten 5-vaihteisten kanssa ilman rattiläppiä .. hmm
Mut kukin voi kokeilla etukäteen automaattien kanssa. Pystytkö lähteen tyhjäkäynniltä samalla vaihteella ja vetämään kierrosrajoittimelle.
Yksi konsti 4-vaihteisissa on laittaa pykälä kolmoselle ja winter päälle.
Läppävaihteisissa pitäis onnistua kolmosen tai nelosen valinta jolkottelunopeudessa ja sitten kiihdytys.
Ja selvennyksenä; jos vaihteisto tai muut järjestelmän osat ei tykkää siitä että etupyörät pyörii ja takapyörät ei niin jää nähtäväksi riittääkö yhteinen ymmärrys siihen että niistä tapauksista saa tulokset rullattua. Parhaansa aina voi yrittää.
Se on selvää että TCS ja ESP otetaan pois päältä.
Mut kukin voi kokeilla etukäteen automaattien kanssa. Pystytkö lähteen tyhjäkäynniltä samalla vaihteella ja vetämään kierrosrajoittimelle.
Yksi konsti 4-vaihteisissa on laittaa pykälä kolmoselle ja winter päälle.
Läppävaihteisissa pitäis onnistua kolmosen tai nelosen valinta jolkottelunopeudessa ja sitten kiihdytys.
Ja selvennyksenä; jos vaihteisto tai muut järjestelmän osat ei tykkää siitä että etupyörät pyörii ja takapyörät ei niin jää nähtäväksi riittääkö yhteinen ymmärrys siihen että niistä tapauksista saa tulokset rullattua. Parhaansa aina voi yrittää.
Se on selvää että TCS ja ESP otetaan pois päältä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Eikös TCS ja ESP lähde automaattisti pois(menee vikatilaan) kun etupyörät pyörivät mutta takapyörät eivät. Näin ainakin 9-3SS:n penkityksessä. Myöskään nopeusmittari ei luonnollisesti toimi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Penkityspäivä
Kyllä tuo wintter nappi pitäs löytyä kaikista 9-5 joissa 4-vaihteinen automaatti. 98-01 vuotisista. 02 tuli 5-vaihteinen automaatti jossa ei ole rattiläpyköitä. 03 eteenpäin löytyy rattilätkät.
Re: Penkityspäivä
vaihde läpykät löytyy mutta wintteriä ei ja 5 vaihteinen aut kyseessä
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Penkityspäivä
Läpyjen kanssa kyllä pitäis pärjätä.
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
Soppa79
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
Soppa79
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Kokemuksella 4-vaihteinen tomaatti on kyl ihan hanurista penkittää...lukko3 ja winter anna alapään tuloksia kunnolla...
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Penkityspäivä
Kokeilin eilen mersun toimintaa "manuaali"moodissa. Kolmosen saa läpylteltyä sisään parinkympin vauhdissa ja pykälä pysyy sisällä, kunhan ei kickdown-pykälän yli paina. Taitaa olla yleismaailmallista, että täyskaasuasennossa kaikki on pelissä ja kickdown vaikuttaa vain vaihtamiseen...
Pitää tätä ehkä vielä (ei saabforumin veroisilta) mersupalstoilta kaivella.
Pitää tätä ehkä vielä (ei saabforumin veroisilta) mersupalstoilta kaivella.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87