Automaatin vikavalo syttyi, limp-home
Automaatin vikavalo syttyi, limp-home
Ajossa, 200m ennen määränpäähän saapumista, check engine ja huutomerkki syttyi kojelaudassa.
Tehot katosi. Annoin huilata 5min, virhe yhä päällä. Konehuoneessa kaikki näytti ok, letkut etc.
Ei sivuääniä.
Ajettu 140tkm. RE85 tankissa. Tais mennä limp-home tilaan tuo. SID näyttää Fcod 0, nErr 0, eli siellä ei ollut mitään. DI-kas. on melko tuore orgiinaali.
Irrotin akkukaapelin hetkeksi, saapi nähdä.
Kaasuläppäkö se siellä kiukuttelee ? Mistähän lähtisi rajaamaan ongelmaa?
Tehot katosi. Annoin huilata 5min, virhe yhä päällä. Konehuoneessa kaikki näytti ok, letkut etc.
Ei sivuääniä.
Ajettu 140tkm. RE85 tankissa. Tais mennä limp-home tilaan tuo. SID näyttää Fcod 0, nErr 0, eli siellä ei ollut mitään. DI-kas. on melko tuore orgiinaali.
Irrotin akkukaapelin hetkeksi, saapi nähdä.
Kaasuläppäkö se siellä kiukuttelee ? Mistähän lähtisi rajaamaan ongelmaa?
Viimeksi muokannut torque, Ti Loka 22, 2013 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: vikavalo syttyi, limp-home
Tarkistin oliko limp-home moodissa, ei ollut.
Alipaine letkut OK.
Akku kiinni taas, oli irti yli 30min. Vikavalo pysyy.
Nestetasot ok. Ei muita varoitusvaloja.
Onkohan tuo ongelma pakopuolella?
Bypassin tarkistus, onko turhaa? Vara bypass olisi hyllyssä.
Takaiskujen kunnosta ei tietoa.
Alipaine letkut OK.
Akku kiinni taas, oli irti yli 30min. Vikavalo pysyy.
Nestetasot ok. Ei muita varoitusvaloja.
Onkohan tuo ongelma pakopuolella?
Bypassin tarkistus, onko turhaa? Vara bypass olisi hyllyssä.
Takaiskujen kunnosta ei tietoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: vikavalo syttyi, limp-home
No tämähän oudoksi meni.
Päätin tehdä koelenkin ja tankkauksen 98/E5, tankki täyteen kun SID näytti että 85km DTE.
Toimi normaliisti vikavaloineen, tankkasin. Siirisin autoa noin 2km ja parkkiin kaupassa
käynnin ajaksi.
Uudelleenkäynnistys, huutomerkki ei enää esillä virrat päällä, Check engine sammui kun
käynnistin.Yes!
Taisi tuo T7 tykätä huonosti sillä soppa seoksella mikä oli ennen tankkausta. AD85 tais näyttää jotain 64-65%
ennen tankkausta. Taisi olla jokin aihe täällä foorumilla aiemmin että tuo ohjaus voi
olla hieman "herkkä" jos liikutaan RE85 ja 95/98 seosten välivaiheilla?
Päätin tehdä koelenkin ja tankkauksen 98/E5, tankki täyteen kun SID näytti että 85km DTE.
Toimi normaliisti vikavaloineen, tankkasin. Siirisin autoa noin 2km ja parkkiin kaupassa
käynnin ajaksi.
Uudelleenkäynnistys, huutomerkki ei enää esillä virrat päällä, Check engine sammui kun
käynnistin.Yes!
Taisi tuo T7 tykätä huonosti sillä soppa seoksella mikä oli ennen tankkausta. AD85 tais näyttää jotain 64-65%
ennen tankkausta. Taisi olla jokin aihe täällä foorumilla aiemmin että tuo ohjaus voi
olla hieman "herkkä" jos liikutaan RE85 ja 95/98 seosten välivaiheilla?
Viimeksi muokannut torque, Ke Elo 21, 2013 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: vikavalo syttyi, limp-home
Jos nErr näytti nollaa niin moottorinohjauksen puolella ei ole silloin vikakoodeja eli ei riipu seoksista tai sekoituksista.
Esimerkiksi vaihteiston jokin vikatila voisi aiheuttaa check enginen, olisi ihan oikein että luetuttaisit vikakoodit lähimmällä tech2:lla ennenkuin irrotat akkukaapelia taas uudestaan.
Esimerkiksi vaihteiston jokin vikatila voisi aiheuttaa check enginen, olisi ihan oikein että luetuttaisit vikakoodit lähimmällä tech2:lla ennenkuin irrotat akkukaapelia taas uudestaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: vikavalo syttyi, limp-home
OK. jooh, sitä hieman myös epäilin että olisko vaihteiston puolella jotain.
Oletan että tuo vaihteiston vikakoodi säilyy tuolla seuraavaan "nollaukseen"?
Nythän vikavalo pysyi akun irroittamisesta huolimatta ja katosi sitten 3 kolmen
käynnistyksen jälkeen.
A-vaihteiston öljyt vaihdettu @70tkm, 110tkm. Toimii OK ja öljy terveen punainen.
Oletan että tuo vaihteiston vikakoodi säilyy tuolla seuraavaan "nollaukseen"?
Nythän vikavalo pysyi akun irroittamisesta huolimatta ja katosi sitten 3 kolmen
käynnistyksen jälkeen.
A-vaihteiston öljyt vaihdettu @70tkm, 110tkm. Toimii OK ja öljy terveen punainen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: vikavalo syttyi, limp-home
säilyy muistissa, vaikka vikavalo sammuisikin.
Re: vikavalo syttyi, limp-home
ok. Tuo tehottomuuden tunne saattoi sitten olla vaihteiston limp-home mode, kun
sattui juuri ennen pysähtymistä köröteltyäni 20-30km/h. Se että vikavalo poistui
3 krt jälkeen on jokin ominaisuus väliaik häiriön sattuessa? Tänään skulas kaikki niin kuin pitääkin. Mitä anturia tai vipstaakia näissä AW laatikoissa on jokus jotunut vaihtamaan?
sattui juuri ennen pysähtymistä köröteltyäni 20-30km/h. Se että vikavalo poistui
3 krt jälkeen on jokin ominaisuus väliaik häiriön sattuessa? Tänään skulas kaikki niin kuin pitääkin. Mitä anturia tai vipstaakia näissä AW laatikoissa on jokus jotunut vaihtamaan?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: vikavalo syttyi, limp-home
Asentoanturi on varmaan suht yleinen noissa, mikä temppuilee. Vikakoodit lukemalla saa tosiaan aika hyvin yleensä selvyyttä asioihin.
Re: vikavalo syttyi, limp-home
Pystyykö tuolle automaatin asentotunnistimelle tehdä jotain itse ilman nosturia?
Tänään jouduin hieman renkuttaa vaihdevalitsinta eri asennoissa kunnes lopulta
N-asennossa suostui pyörittämään starttia käynnistettäessä->käynnistyi.
Eli kuin avaimesta käänsi niin ei mitään eloa paitsi valot ym systeemit toimi niin kuin pitikin.
Tänään jouduin hieman renkuttaa vaihdevalitsinta eri asennoissa kunnes lopulta
N-asennossa suostui pyörittämään starttia käynnistettäessä->käynnistyi.
Eli kuin avaimesta käänsi niin ei mitään eloa paitsi valot ym systeemit toimi niin kuin pitikin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Automaatin vikavalo syttyi, limp-home
Asentoanturi on laatikon päällä akkutelineen paikkeilla. Siihen pääsee käsiksi yläkautta, eli ei tarvita nosturia. Startin ei pitäis pyöriä, ellei keppi oo P- tai N-asenossa.
Kannattaa selvittää vikakoodit ennen kuin alkaa ropaamaan enempiä.
Kannattaa selvittää vikakoodit ennen kuin alkaa ropaamaan enempiä.
Re: Automaatin vikavalo syttyi, limp-home
Aivan, on se ihme ja kumma jos ei pyöritä, mut kun ei, ei ääntäkään, paitsi mittaristo ja ajovalot on täysillä "mukana". Siirtää keppiä muutaman kerran eri asennoissa ja antaa virtaa välillä, kunnes joko P tai N asennossa startti herää. Mut joo ei se vikakoodi sieltä minnekään karkaa kyllä se siellä on kun kärry jää ruutuun pysyvästiStartin ei pitäis pyöriä, ellei keppi oo P- tai N-asenossa.

9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Automaatin vikavalo syttyi, limp-home
Mulla useammasta syystä noita asentoantureita 2kpl jemmassa...vaihdoin viimevkoloppuna koko askin ja nyt toimii eli siitäkin otin tuon talteen, kuten kaikki solenoidit.
9-3.1972