Varashälyttimen huolto?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Varashälyttimen huolto?
Mitähän tällainen sid info tarkoittaa, mitä pitäisi tehdä? Muita ongelmia ei ole, mutta joka startin jälkeen tulee ilmoitus.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Re: Varashälyttimen huolto?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... n&start=30
Tossa linkki asiaan päästään linkin mukaisesti sivulla kolme. Kaksi ekaa sivua paskanjauhantaa.
Hälyytin löytyy kuskin puolen pyöräkotelon sisälokasuojan takaa.
Eli varashälyyttimestäsi akkupatterit loppu ja jos aiot hälyyttimen korjata niin kannattaa vaihtaa kondensaattorit samalla. Jossain myydään myös valmiiksi korjattuja laitteita, joku joka muistaa missä, kertokoot.
Tossa linkki asiaan päästään linkin mukaisesti sivulla kolme. Kaksi ekaa sivua paskanjauhantaa.
Hälyytin löytyy kuskin puolen pyöräkotelon sisälokasuojan takaa.
Eli varashälyyttimestäsi akkupatterit loppu ja jos aiot hälyyttimen korjata niin kannattaa vaihtaa kondensaattorit samalla. Jossain myydään myös valmiiksi korjattuja laitteita, joku joka muistaa missä, kertokoot.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Varashälyttimen huolto?
Akkujen ja kondensaattorien vaihto on suht helppo ja halpa huoltotoimenpide, mutta aina sekään ei tepsi!
Mie hommasin alkuperäisiä vastaavat akut ja kondensaattorit. Paikallisen elektroniikkakorjaajan mittausten mukaan myös ne orkkis akut olivat edelleen täydessä terässä, konkatkin vaikuttivat ehjiltä ja niiden vaihtaminen uusiin olisi rahan haaskausta. No, tulipa vaihdettua kumminkin
Osien vaihtamisen jälkeenkin ilmoitus tuli sitkeästi aina vaan näytölle.
Kokeiltiin merkkihuollossa kuitata vikakoodit, mutta eipä auttanut... Vikakoodi ilmoitteli edelleen hälyttimen alhaista akkujännitettä.
Lopulta ohjelmoitiin varashälytin pois käytöstä - eipä ilmoittele enää
Mie hommasin alkuperäisiä vastaavat akut ja kondensaattorit. Paikallisen elektroniikkakorjaajan mittausten mukaan myös ne orkkis akut olivat edelleen täydessä terässä, konkatkin vaikuttivat ehjiltä ja niiden vaihtaminen uusiin olisi rahan haaskausta. No, tulipa vaihdettua kumminkin

Osien vaihtamisen jälkeenkin ilmoitus tuli sitkeästi aina vaan näytölle.
Kokeiltiin merkkihuollossa kuitata vikakoodit, mutta eipä auttanut... Vikakoodi ilmoitteli edelleen hälyttimen alhaista akkujännitettä.
Lopulta ohjelmoitiin varashälytin pois käytöstä - eipä ilmoittele enää

Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Varashälyttimen huolto?
Joo , mitä tosta hälyyttimestä on lukenut, niin asia ei välttämättä ole noin yksinkertainen, että osia vaihtamalla tulisi välttämättä häiriötön.
Itse vaihdon aikanaan pelkät akut ja jonkunajan päästä alkoi taas sama ralli...
Tein sellaisen epätieteellisen kokeen, että vika häläreistä huolimatta laitoin tuon hälyyttimen päälle. (eipä tule kovin usein oikeasti laitetua, sehän vaatii myös sen toisen painalluksen melkein heti perään
) ja huomionani on ollut että vika hälärit ovat vähentyneet elleivät jopa loppuneet. Akun vaihdolla multa lähti kuitenkin tuo jatkuva service ilmoittelu pois.
Mieleen vain on tullut että tarviiko siellä jotkut muut komponentin ajoittaista aktivoitumista, eli kun hälyyttimen kytkee päälle niin poxissa kulkee virta sellaisissa paikoissa missä se ei kulje , silloin kun hälyytintä ei kytke päälle.
Vähän samaan tapaan kuin akku/akkupatteritkin tyhjenee, jos niitä ei välillä lataile...
Itse vaihdon aikanaan pelkät akut ja jonkunajan päästä alkoi taas sama ralli...
Tein sellaisen epätieteellisen kokeen, että vika häläreistä huolimatta laitoin tuon hälyyttimen päälle. (eipä tule kovin usein oikeasti laitetua, sehän vaatii myös sen toisen painalluksen melkein heti perään

Mieleen vain on tullut että tarviiko siellä jotkut muut komponentin ajoittaista aktivoitumista, eli kun hälyyttimen kytkee päälle niin poxissa kulkee virta sellaisissa paikoissa missä se ei kulje , silloin kun hälyytintä ei kytke päälle.
Vähän samaan tapaan kuin akku/akkupatteritkin tyhjenee, jos niitä ei välillä lataile...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Varashälyttimen huolto?
Onpas hassusti konfiguroitu häly, jos tarvitsee tuplaklikkauksen.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varashälyttimen huolto?
Käsityksessä olen että noin se toimii muissakin, kokemusta ei tosin ole.
Eli yksi lukituspainallus ei vielä aktivoisi hälyjä, vaan tarvii toisen painalluksen oliko ny 5 vai 10 sekunninsisään ekasta , jonka jälkeen tööttikin vasta vinkasee.
Näin ainakin minulla.
Eli yksi lukituspainallus ei vielä aktivoisi hälyjä, vaan tarvii toisen painalluksen oliko ny 5 vai 10 sekunninsisään ekasta , jonka jälkeen tööttikin vasta vinkasee.
Näin ainakin minulla.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Varashälyttimen huolto?
Näin se toimi minullakin. Tämä toimintaperiaate muistaakseni ohjekirjassakin kerrottu.
Liekö sitten ohjelmoitavissa toimimaan muullakin tavoin?
Liekö sitten ohjelmoitavissa toimimaan muullakin tavoin?

Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Varashälyttimen huolto?
Kaksoispainallus on TSL-lukitus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 86#p827986
Normaalisti häly menee päälle 10 sek päästä siitä eka painalluksesta.
Sekin lukee siellä manuaalissa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 86#p827986
Normaalisti häly menee päälle 10 sek päästä siitä eka painalluksesta.
Sekin lukee siellä manuaalissa.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726