Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Noniin paikat on levällään, mutta johdot kytkemättä. SPA-setin mukana tuli antureille menevän johtosarjan lisäksi toinen johtosarja, jossa on kaksi spa-ohjausyksikölle kytkettävää liitintä sekä sen toisessa päässä anturien johtosarjaan kytkettävä liitin. Näiden lisäksi tästä johtosarjasta erkanee maadoitusjohto auton koriin pisteeseen G3 sekä punainen ja vihreä johto.
Kysymys koskeekin tätä punaista ja vihreää johtoa jotka ilmeisesti tulisi liittää sähkökeskuksen johonkin liittimeen.. Oman tulkintani mukaan +30V syötetään sähkökeskuksen 701 liittimestä/navasta RA-1 varokkeen 21 kautta (katso pdf)
Tämä RA-1 sekä RA-2 ovat vapaita paikkoja liittimellä. Pdf:n mukaisesti näissä paikoissa lukee RD ja GN, joten tarkoittaako noi peräti vielä värejä eli täsmäisi vapaina oleviin johtoihin? Vähän epäluuloinen tilanne, koska asennusohjeen mukaan koko takajohtosarja olisi tarkoitus vaihtaa, mutta paketissa tuli vain tosiaan tällainen lyhyt liitosjohtosarja.
Osaako joku tulkita WISiä paremmin tai vahvistaa, että ehdotukseni saattaisi olla jopa oikein?
Thanks!
Edit: asia koskee tosiaan sigun autoa
Kysymys koskeekin tätä punaista ja vihreää johtoa jotka ilmeisesti tulisi liittää sähkökeskuksen johonkin liittimeen.. Oman tulkintani mukaan +30V syötetään sähkökeskuksen 701 liittimestä/navasta RA-1 varokkeen 21 kautta (katso pdf)
Tämä RA-1 sekä RA-2 ovat vapaita paikkoja liittimellä. Pdf:n mukaisesti näissä paikoissa lukee RD ja GN, joten tarkoittaako noi peräti vielä värejä eli täsmäisi vapaina oleviin johtoihin? Vähän epäluuloinen tilanne, koska asennusohjeen mukaan koko takajohtosarja olisi tarkoitus vaihtaa, mutta paketissa tuli vain tosiaan tällainen lyhyt liitosjohtosarja.
Osaako joku tulkita WISiä paremmin tai vahvistaa, että ehdotukseni saattaisi olla jopa oikein?
Thanks!
Edit: asia koskee tosiaan sigun autoa
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Tuosta näkyy, että 630:sta lähtee tuo (K18) 1 ja tästä näkyisi tuo 630:n nasta 1 menevän 701:n kohtaan RA-4, joka on merkittykin GN.. En nyt lonkalta osaa sanoa onko tuo vapaa, mutta pitäisiköhän tuon vihreän johdon tulla sittenkin tuohon?
Melkosta touhua ekaa kertaa tulkita näitä... Kommentteja?
Melkosta touhua ekaa kertaa tulkita näitä... Kommentteja?
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Laitetaas vielä huikeen havainnollistava kuva missäpäin möyritään, jos siitä mitään iloa onkaan..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/710 ... keskus.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/710 ... keskus.jpg
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Olisiko tästä apua: http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 6045fi.pdf ?
Sivulta 25: "Asenna sarjaan kuuluva johtosarja. Asenna punainen johdin liitinkappaleen A1 napaan 1. Asenna vihreä johdin liitinkappaleen A1 napaan 4."
Itsellä sama homma edessä piakkoin, minkä takia olin kaivanut tuon ohjeen valmiiksi käsille.
Sivulta 25: "Asenna sarjaan kuuluva johtosarja. Asenna punainen johdin liitinkappaleen A1 napaan 1. Asenna vihreä johdin liitinkappaleen A1 napaan 4."
Itsellä sama homma edessä piakkoin, minkä takia olin kaivanut tuon ohjeen valmiiksi käsille.
ex 9-3 SC 1.8t -06
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Noni sieltähän se löytyi.. Mulla oli toinen saabdocci käytössä, joka ei sitten ollutkaan validi tämän setin kanssa. Noh ehdinpä juuri päästä WISsin avulla samaan lopputulemaan Käyttäkää siis jarit:n postauksen saabdoccia asennukseen. Kiitti sulle jarit!
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Tänään tuli viimeisteltyä asennushommat ja ajattelin laittaa joitakin kuvia matkanvarrelta.
Viittaan tekstissä tässä dokumentissa oleviin numerointeihin.
Sivu 15, kohta 6 löytyy tällainen lirpake, joka pitää nostaa ylös irroitusvaiheessa. Vedin ensin puskurinkuoren irti pyöränkoteloista lähtien ja lopuksi edellämainitun kohdan ruuvitaltalla lirpaketta nostaen ja kuorta ulosvetäen.
Johtosarja asennettuna.
Mulla oli verhoilut purettuna molemmilta puolilta sillä asensin samaan syssyyn diversiteettiantennivahvistimen.
Sivu 25, kohta 36 oli tämä aiemmin pohtimani punaisen ja vihreän johtimen kiinnityspaikka. Yllättävän vaikea ottaa tuollainen liitin irti isommasta sinisestä liittimestä.
Johdot kiinni nippusiteillä. Enpä tiedä onko noissa tiettyä tapaa, mutta koitin jättää mahdollisimman vähän ylimääräisiä lenkkejä heilumaan.
Tavaratilan suurimman verhoiluosan yläkiinnikkeet ja alakiinnikkeet irtoaa vetämällä esim kuormalenkin ja sisävalon rei'istä.
Kynnyssuojuksen 4 kiinnikettä irtoaa nostamalla.
Kaikki osat löysivät paikoilleen ja asennus lopulta onnistuneesti päätöksessään. Vielä tarttee TECHittää tutkat käyttöön. Kaikenkaikkiaan 5-6h meni hommassa, mutta enpä ollut aiemmin vastaavaa eli verhoiluja purkanut yms.
Viittaan tekstissä tässä dokumentissa oleviin numerointeihin.
Sivu 15, kohta 6 löytyy tällainen lirpake, joka pitää nostaa ylös irroitusvaiheessa. Vedin ensin puskurinkuoren irti pyöränkoteloista lähtien ja lopuksi edellämainitun kohdan ruuvitaltalla lirpaketta nostaen ja kuorta ulosvetäen.
Johtosarja asennettuna.
Mulla oli verhoilut purettuna molemmilta puolilta sillä asensin samaan syssyyn diversiteettiantennivahvistimen.
Sivu 25, kohta 36 oli tämä aiemmin pohtimani punaisen ja vihreän johtimen kiinnityspaikka. Yllättävän vaikea ottaa tuollainen liitin irti isommasta sinisestä liittimestä.
Johdot kiinni nippusiteillä. Enpä tiedä onko noissa tiettyä tapaa, mutta koitin jättää mahdollisimman vähän ylimääräisiä lenkkejä heilumaan.
Tavaratilan suurimman verhoiluosan yläkiinnikkeet ja alakiinnikkeet irtoaa vetämällä esim kuormalenkin ja sisävalon rei'istä.
Kynnyssuojuksen 4 kiinnikettä irtoaa nostamalla.
Kaikki osat löysivät paikoilleen ja asennus lopulta onnistuneesti päätöksessään. Vielä tarttee TECHittää tutkat käyttöön. Kaikenkaikkiaan 5-6h meni hommassa, mutta enpä ollut aiemmin vastaavaa eli verhoiluja purkanut yms.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Sainpa viikonloppuna asennettua tämä viimein omaankin kulkineeseen. Vinkkinä mainittakoon että ainakaan -06 SportCombissa koko sivuverhoilua ei tarvitse purkaa, vaan homma onnistuu irrottamalla ja raottamalla verhoilun vasenta takareunaa takaluukun vierestä. Ja senkin tarvitsi tehdä vain maadoitusjohtimen kiinnityksen takia.
ex 9-3 SC 1.8t -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Hmm,
Jos ton spa:n ottaa pois, niin pitääkö techiä käyttää?
Älkää kysykö miks
T. Sami
Jos ton spa:n ottaa pois, niin pitääkö techiä käyttää?
Älkää kysykö miks
T. Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Joo se kantsii ensin poistaa Techillä auton konfiksesta, niin ei tuu valituksia SPA:n toimimattomuudesta.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Onkos kukaan laitellu ite 08-> kolkkiin moista? Vaatiiko takapuskuriin muuta kuin reiät...? Kiikarissa moinen sedan ilman SPA:ta..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Onko SS ja SC asennuspaketeissa muuta eroa kuin mukana tuleva puskurin lista? Vai tuleeko SCn SPA:n mukana uutta listaa edes, porataan reiät vanhaan??
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Siis ennen faceliftiä, niin SPAn mukana tulee se koko kontin luukun alareunassa oleva musta osa. Valmiit reiät siinä uudessa. Näin siis SC:ssä.
Ps. Annetaan reiätön "lista" tarpeettomana
Ps. Annetaan reiätön "lista" tarpeettomana
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Asiallisia ohjeita ja vinkkejä, kiitos.
rupesin miettimään, josko näillä ohjeilla asentaisi jonkin tarviketutkan autoon. Sama proseduurihan tuo on suunnilleen. Onko tuosta alkuperäisestä muuta lisäarvoa, paitsi että tulee SID:iin on/off valinta?
esim sk*dassa tulee mankan näyttöön etäisyysmitat ja mankan vaimennus. Tässä SPA:ssa ei taida sellaisia lisäjuttuja olla?
2008 takapuskurissa on siis paikatkin merkitty, onnistuuko reiän teko siististi ilman tuota reikämeistiä?
boksin saanee samalle paikalle ja sähköt tuosta liittimestä suoraan
miinus sitten tuohon korin maattopaikkaan kiinni.
onko joku asentanut SC:hen tarviketutkaa, esim motonetistä saatavia?
rupesin miettimään, josko näillä ohjeilla asentaisi jonkin tarviketutkan autoon. Sama proseduurihan tuo on suunnilleen. Onko tuosta alkuperäisestä muuta lisäarvoa, paitsi että tulee SID:iin on/off valinta?
esim sk*dassa tulee mankan näyttöön etäisyysmitat ja mankan vaimennus. Tässä SPA:ssa ei taida sellaisia lisäjuttuja olla?
2008 takapuskurissa on siis paikatkin merkitty, onnistuuko reiän teko siististi ilman tuota reikämeistiä?
boksin saanee samalle paikalle ja sähköt tuosta liittimestä suoraan
miinus sitten tuohon korin maattopaikkaan kiinni.
onko joku asentanut SC:hen tarviketutkaa, esim motonetistä saatavia?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Sillä vaan kyselin kun tuo alkuperänen SPA maksaa SS:ään noin 50 puntaa +postit ja SC:hen ei sitä ole saatavilla tuolta niin kai ne reiät saa siihen poraamallakin jos muuten samallainen setti.Nypa kirjoitti:Siis ennen faceliftiä, niin SPAn mukana tulee se koko kontin luukun alareunassa oleva musta osa. Valmiit reiät siinä uudessa. Näin siis SC:ssä.
Ps. Annetaan reiätön "lista" tarpeettomana
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Ei vaan taida SC:n normilistassa olla paikkoja antureille. Vai oliko sulla joku juttu miten ajattelit ne sitten kiinnittää sinne sisäpuolelle?
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like