Bensapumppu on bensatankissa, takakontin pohjavanerin alta löytyy luukku. Kuskin puolelta takapenkin selkänojan kaatamalla pääsee parhaiten käsiksi. CD:ssä pitää ruuvata selkänoja irti, mutterit selkänojan yläkulmissa ruuvit alakulmissa.
Pumpulle voi kokeilla tarjota jännitettä sulaketaulusta, ei tarvitse olla edes virrat päällä, ei tarvitse irrottaa sulakkeita, tarvitaan vain johdonpätkä.
Sulake 14 on bensapumppu, siitä menee suora johto pumpulle. Sulake 22 on varoitusvilkut, aina jännitteellinen virtalukon asennosta riippumatta. Joka sulakkeessa on päädyssä oikealla ja vasemmalla metalliset kontaktit. Yhdistä johdonpätkällä sulakkeet 14 ja 22 noista kontakteista. Ei ole väliä kytketkö oikeanpuoleiseen tai vasemmanpuoleiseen kontaktiin, tai vaikka ristiin, kunhan sulakkeet on paikallaan.
Jännitteen saadessaan pumpun pitäisi käynnistyä, takakontissa kuulua hurinaa ja moottoritilassa bensan virtaamisesta aiheutuvaa hiljaista suhisevaa/kohisevaa ääntä.
Apuhenkilö voi olla tarpeen kuuntelussa. Jos pumppu on mykkä, valmistaudu pumpunvaihtoon.
http://www.fixmysaab.com/9000/fuelpump/ ... p?nsteps=3
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/281385/1
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... PUT-52200/
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/458135/0
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/aba-mini-zn 13
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549519/aba-mini-rst 13
Kipinän voi testata, mutta kaikilla neljällä tulpalla samanaikaisesti, ja tulpat pitää olla maadoitetut luotettavasti. Suurjännite, hengenvaara jne.
Videopätkä kasetista ja tulpista, tuplakipinät pyörityksen ajan ja puhtaaksipoltto lopuksi:
http://www.youtube.com/watch?v=fAtYnIRTOyk
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00