Penkityspäivä
Re: Penkityspäivä
jep jos vaihde vaihtuu kesken vedon esim kickdown:in takia ni se oli sit siinä se tulos
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Penkityspäivä
Juuse93tbo kirjoitti:jep jos vaihde vaihtuu kesken vedon esim kickdown:in takia ni se oli sit siinä se tulos
Ja lähinnä meinasin, että mittauskelpoiset maksimitehot saanee ulos ilman kickdownin käyttöä, kunhan pitää polkimen pykälän rajalla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Penkityspäivä
joo oli se aikanaan aika kikkailuaHenkka #2283 kirjoitti:Juuse93tbo kirjoitti:jep jos vaihde vaihtuu kesken vedon esim kickdown:in takia ni se oli sit siinä se tulos
Ja lähinnä meinasin, että mittauskelpoiset maksimitehot saanee ulos ilman kickdownin käyttöä, kunhan pitää polkimen pykälän rajalla.
9-3.1972
Re: Penkityspäivä
Jotain mahdollisuuksia on opensidistä katsoa milloin ilmamassapyynnit on jo maksimissaan ja jättää pedaali siihen, tai techillä seurata samaa.
En tiedä olisko techillä mahdollista pakottaa vaihteisto tietylle vaihteelle. T7 kickdownille ei ole kytkintä vaan trionic kertoo vaihteistolle että tee kickdown siinä vaiheessa kun kaasupolkimen asento on tarpeeksi pitkällä. Eikä ollut suunnitelmissa alkaa softia puukottaan tätä dynotusta varten.
T5 kolkeissa sentään on kickdown kytkin kaasupolkimen alla jonka voi vaikka palikalla estää painumasta.
En tiedä olisko techillä mahdollista pakottaa vaihteisto tietylle vaihteelle. T7 kickdownille ei ole kytkintä vaan trionic kertoo vaihteistolle että tee kickdown siinä vaiheessa kun kaasupolkimen asento on tarpeeksi pitkällä. Eikä ollut suunnitelmissa alkaa softia puukottaan tätä dynotusta varten.
T5 kolkeissa sentään on kickdown kytkin kaasupolkimen alla jonka voi vaikka palikalla estää painumasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Mikä se napsahdus on automaattisessa T7-kolkissa, jonka kuulee korvalla ja tuntee kaasujalassa, kun painaa kaasun pohjaan? Siis viimeinen pari milliä "napsahtaa" alas. Itse olen aina kuvitellut sen olevan kickdown-kytkin, mutta enpä ole asiaa käytännössä sen enempää testaillut seuraten vaihteiston vaihtamista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Penkityspäivä
Ajattelin vain että tässä olisi järjestävältä taholta saanut näppärästi vaikkapa 5 tapausta listattua anonyymisti (omistajan luvalla). Tuskin kukaan omia tuloksiaan täällä erikseen huutelee mikäli muutoksia ei ole viety auton papereihin asti.vesa67 kirjoitti:Se on jokaisen oma asia jos haluaa omat tuloksensa tänne postailla. Missään ei muistaakseni ole myöskään esitelty mitä muutoksia kuhunkin autoon on tehty.
Varmaan noista edes yksi vastaa jotain yleistä biopower-konfiguraatiota. Nythän täällä ollaan kuten jenkkiautofoorumeilla, kaikilla on se 300hv, ainakin äänen perusteellavesa67 kirjoitti:Tässä ei olla järjestämässä mitään vertailutestiä, jos sellaisia joku haluaa suorittaa niin jonku ne dynotunnit ja softaukset on maksettava tietenkin.
Toki softat ovat yksilöitä eikä omaa autoa verrattaessa aina voi olla varma että kumpikin ovat muuten samassa kunnossa. No, antaa olla.
Re: Penkityspäivä
Edelleen en ainakaan itse kiellä tänne kirjoittelemasta tuloksista, millä raudalla ja kenen softalla saavuttena. Silloin ei "järjestävän tahon", kuka se nyt sitten onkaan, tarvitse kysellä erikseen saako, keneltä, miten ja missä muodossa ja vielä vastuuvapauslausekkeet perään.
Mikä on yleinen biopower konfiguraatio ? Ei varmaankaan se mistä 300hp väitetään saavan. Itse mieltäisin sen stg1 tasoksi eli pelkkä softaus vakioraudalle ja niiden järjelliset maksimiarvot on aika hyvin tiedossa ja niissäkin todellisuus riippuu raudan kunnosta. Vertailun tekee yhtä hankalaksi se että eri penkeistä tulee takuulla eri tuloksia eikä ole olemassa järjestävää tahoa joka niitä kalibroisi samalle viivalle
Itse tiedän miten inhorealisitisia lukemia tuo penkki antaa ja se on itselle referenssitaso rauta- ja softamuutosten todentamisessa.
Nuo mailin ajopäivät on mahtavia tapahtumia koska siellä olosuhteet ovat jokseenkin samat kaikille, tuloset on nähtävissä ja loppunopeuteen vaikuttaa raaka voima jolloin paketteja voidaan vertailla jos joku vaan kertoo mitä konfiguraatioon kuuluu.
Mikä on yleinen biopower konfiguraatio ? Ei varmaankaan se mistä 300hp väitetään saavan. Itse mieltäisin sen stg1 tasoksi eli pelkkä softaus vakioraudalle ja niiden järjelliset maksimiarvot on aika hyvin tiedossa ja niissäkin todellisuus riippuu raudan kunnosta. Vertailun tekee yhtä hankalaksi se että eri penkeistä tulee takuulla eri tuloksia eikä ole olemassa järjestävää tahoa joka niitä kalibroisi samalle viivalle
Itse tiedän miten inhorealisitisia lukemia tuo penkki antaa ja se on itselle referenssitaso rauta- ja softamuutosten todentamisessa.
Nuo mailin ajopäivät on mahtavia tapahtumia koska siellä olosuhteet ovat jokseenkin samat kaikille, tuloset on nähtävissä ja loppunopeuteen vaikuttaa raaka voima jolloin paketteja voidaan vertailla jos joku vaan kertoo mitä konfiguraatioon kuuluu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Mä oon messissä eli varasija numero jotain...!
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Penkityspäivä
14.9.2013 penkityspäivän osallistujat:
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
Soppa79
009baas
Osoite:
Yllitynrinne 2
13720, Parola
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
Soppa79
009baas
Osoite:
Yllitynrinne 2
13720, Parola
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Peruutuksia ; tilalle nousee varalistalta
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
009baas 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
-
SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
009baas 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
Peruutusten varalta jonossa :
-
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Olihan näitä penkityspäiviä jo 10 vuotta sitten, mutta itse en ollut mukana.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Penkityspäivä
Toisaalta, olisi mielenkiintoista nähdä, paljonko irtoaisi jommasta kummasta kolkista viileämmällä säällä! Allekirjoituksen Saabista lähti 210hv/315Nm muistaakseni 26-29 asteen lämmöissä. En tiedä onko viritetty, ehkä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Penkityspäivä
Laitetaampa nimeä listaan.
Re: Penkityspäivä
Sovittiin että tehdään Haffun kanssa vaihtokaupat penkitysajoista.
Coltti 10:30
Haffu 15:00
Coltti 10:30
Haffu 15:00
Viimeksi muokannut Coltti, To Syys 12, 2013 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Penkityspäivä
Mä voin vaihdella. Ei tartte ihan kukonlaulun aikaan lähteä täältä rannikolta laskettelemaan.