DI kasetin hajoaminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

DI kasetin hajoaminen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Voiko DI kassu hajota muutoin kuin "palamalla"? Ts. voiko kassu olla sökö vaikkei haise palaneelta? Ikää kassulla ehkä kolme vuotta, josta melkein pari vuotta ajettu etanolilla. Kynttilöitä vaihdeltu kympin välein...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: DI kasetin hajoaminen

Viesti Kirjoittaja nugge »

Täs kääntelen yhtä varmasti sököä kasettia eikä kyl haise palaneelle.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: DI kasetin hajoaminen

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

En usko että aina hasisi palaneelle. Sehän on eristetty epoksiliimalla, ja jos siellä joku hajoaa niin luulisin 90% tapauksista kyseessä on väsynyt kondensaattori, ja sen jälkeen konkka tappaa perässä transistorin. Sellainen näkemys itsellä on kasetista. Periaatteessa niitä voi itse korjata, kolvaamalla uuden konkan/transistorin, jos niissä vika.

Luultavasti palanut haju tulee palaneesta transistorista, tai kelasta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: DI kasetin hajoaminen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

No joo, tää ketjuhan lähti siitä, kun vankkuri lopetti kulkemisen Nelostien varteen. Epäilys oli DI kassussa tai immussa. Immun liitin irti nilkutettiin takas kotiin. Vikakoodin 1300 saattelemana alettiin selaamaan foorumia. Sattui vanha ketju silmään, jossa oli coolerilta putki irti. Konttaus auton alle ja niin oli nytkin. Eli omilta jäljiltä oli tämäkin :mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin