Pari tempausta joululomalta.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dimebak
"Hölösuu"

Pari tempausta joululomalta.

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Todellakin joo. Taas ollaan koneen ääressä sitten viime... hmm... No. Olin tuossa Rovaniemellä synnyinsijoilla katsomassa lunta ja vaaroja. Tuli siinä talven keskellä laitettua 99:iin ylimääräiset pissapojan rei'ät konepeltiin. Kyseiset "spruutat" hain autohajottamolta maanneista kahdesta OG900:sta (ne hanttarin puoleiset yksireikäiset). Sitten vain maalarinteipillä mittaileen paikat 10mm rei'ille, pissapojan letkut uusiksi parilla haaroituksella ja avot, nyt lientä lasiin paljon paremmin ja laajemmalle alalle.

Toinen mitä tuli tehtyä oli se, että jonkun tumpelon kylkeen aikaan saama naarmu koki lähes 100% kadotuksen, kiitos setän taidot ja ammattimaisesti käytetyn myllytyskoneen. Itse sitten paikkamaalasin lokasuojan reunaan tulleen maalivaurion.

Kyllä taas kelpaa. Huomenna tulee kuvia :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse haluaisin 99:ni nuo ruiskut sulkien varsiin, on tullut todettua tuossa postin MB vitossa että ovat käytännöllinen ratkaisu.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
dimebak
"Hölösuu"

lefa42 kirjoitti:Itse haluaisin 99:ni nuo ruiskut sulkien varsiin, on tullut todettua tuossa postin MB vitossa että ovat käytännöllinen ratkaisu.
Sprinterin suuttimet on paremmat, kun siinä letku tulee kiinni suoraan pyyhkijän varressa olevaan suuttimeen eikä sulassa olevaan putkeen kuten Vitossa ja on näin helpommin sovellettavissa muihinkin autoihin.

Ja kyllä nuo 3 suutinta riittää ihan hyvin varsinkin, kun lasiin tulee neljä suihkua. Tänään oli tosin niin kova vastatuuli, kun ajettiin kotiin, että paljon meni ties minne. Myötätuulessa täällä liki Pietarsaarta lasiin tuli niin nätisti nestettä ja ei tarvinnut laskea niin paljon kuin 99:n originaaleilla.
-dimebak-
dimebak
"Hölösuu"

Tässä on "julkisivun" puolelta kuva ja tässä toiselta puolelta.

Reiän reunat käsittelin mustalla Ferrexillä ja takaiskut otin niistä romiksen OGsatasista. Pissapojan letkun ostin uuden ja vedin sieltä helpompaa kautta (tais olla muuten Luca joka siitä kirjoitteli, mainio vinkki). Pikkuisen vois suuntausta säätää, ei paljoa :lol: Myönnetään, pilkun ***sintaa :lol:

Ja se miksi letkut on noin kuin ovat... on siinä, että keskellä on kaksireikäinen ja reunoilla yksireikäiset suuttimet. Joten ensin on haaroitettu keskellä olevalle oma ja reunoilla oleville oma haara, ja reunoilla oleville vielä haaroitettu omansa. Tästä kiitos Artolle.
-dimebak-
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla 900 molemmat suuttimet kaksireikäisiä , vaihdoin aikoinaan itse niin.
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Niin ja sulle tehtiin vielä se letkun lämmityskin käärimällä pissapojan letku termarikotelosta tulevan jäähdytinletkun ympäri... ei ainakaan niin herkästi pitäis jäätyä :D Toivottavasti pissiksen letku ei tuosta ylimääräisestä lämmöstä pahastu... jos tähän viittaavaa on, niin äkkiä viestiä Reijolle, jotta purkaa hienon oivalluksen :lol:

Mutta hienot on Dime sullakin viritykset :D

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
dimebak
"Hölösuu"

Reijo kirjoitti:Mulla 900 molemmat suuttimet kaksireikäisiä , vaihdoin aikoinaan itse niin.
Alunperin oli tarkoitus laittaa juurikin niin, mutta siinä maalauksen "alla" onuhtu mainita peltisepälle, että reikä umpeen ja kaksi lisää :lol:

Ja kerkesin jo tässä miettimään, että minkähänlainen pumppu on esim. 9-5:ssa, kun siinähän on kolme suutinta konepellissä. Raapasis 9-femman suuttimet konepeltiin ja pumppu jonnekin jotenkin, niin olis ainakin vauhtia nesteellä, kun tulee lasiin :lol:
-dimebak-
Vastaa Viestiin