Jos näätte Lidl:ssä tämmösen
älkää ostako. Räikkä jumittaa vähän väliä. Bilteman pikkusatsi on laadukkaampi, ja sillä voi myös vääntää apinamomenttiin räikällä ja olen joskus sitä räikkää vasarallakin naputellut. Oikein hyvä sarja. Ton Lidliläisen ostin "takakonttisarjaksi", koska jollainhan se varasytkäkasetti pitää saada vaihdettua tien päällä
Mutta operaatio oli nimeltään mittariston poisto. Jokainen Saabisti varmaan tietääkin miksi, ja syy ei ollut mittarin ruuvaaminen eteenpäin, jotta masentava 200 tkm olisi takanapäin.
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/tonnari/WP_20130911_001.jpg)
Näille pitäisi tehdä jotain...
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/tonnari/WP_20130911_002.jpg)
Tämän pisteen jälkeen tuli "kasaa käänteisessä järjestyksessä" eli roikkuva lämpömittari tuli kuntoon. Mutterit oli ihan sormilöysyydes, nyt on mallia apina Leathermannilla väännettynä.
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/tonnari/WP_20130911_005.jpg)
Ja nyt nousee sinirajaa ylemmäksi.
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/tonnari/WP_20130911_007.jpg)
Ja laskee aina tohon noustakseen uudestaan.
Eli seilaava lämpötila, kuten tonnarissa kuuluukin olla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lienee kuitenkin vähän raollaan termari, näkee sit talvella lämpeneekö ollenkaan. Tosin taitaa se uus termariki maksaa jonku 20 e marmorilla, jos vaikka vaihtais...
Ei mennyt ihan nappiin kuitenkaan. Vasemman nurkan autominiatyyri ei enää ole valastuna. Öp, srs ja ovien valot kuitenki pelaa, eli vain kehä on pimeänä. Olkoot...
Takavalot herjaa vikaa, kun vaihdoin polttimoita, mut jäi vaihtamatta ne tuplalangat. Lisäks lisäjarruvalon yks johto on poikki...
Check radiator on vikaherja, lienee anturi jumis tms. Vettä on maksimiin saakka. Työlistalla samalla, kun termari vaihtuu ja nesteet tulee puljattua ulos.
Kulutus on kolmisen litraa vähemmän, kuin avolla
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Joko joku heittää pahasti, tai avossa on vikaa. Tosin vesa67 puhu painosta, välityksistä ja avon aerodynamiikasta, eli ehkä se on vain isompikulutuksinen. Ajotietokoneen laskemaa lukua en kuitenkaan ole tarkistanut tankkausten yhteydessä, joten elämme toivossa, että mittarit on pessimistejä.
Kangaspenkit on alkanu oikeasti nyppimään. Lisäksi kun ne ovat manuaalisäätöiset, niitä ei saa alas eikä taakse. Kuulemma sähköset menee pidemmälle ja alemmaksi, mutta no nii no. Kangaspenkki on muutenkin kamala, koska aina autoon mentäessä on tuulihousut puolitangos ja penkis ei voi vaihtaa asentoa nostamatta persettä. Nahalla vain liukuu automaattisesti oikeaan osoitteeseen.
Muttamutta. Tonnarin nahat on:
-rumat (pl lepakot)
-kaikki kulahtaneita
-huonosti säädettävät (manuaaleina)
-ei käytännössä niskanojaa, kuten femman penkeis (tai sit mul on vain etukenos selkä)
Hetken jo haaveilin Coltin myymiä Viggenin jakkaroita, mut sit takapenkki jää kysymysmerkiksi. Ja hinta on ööö enemmän, mitä maksoin autosta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
(siis oikea hinta, mut tähän projektiin kalliit jakkarat) Pieniä selvittelyjä käyneenä 9-5 ehkä teoriassa on samoilla mitoilla (virallisesti 40 mm kapeemmat, totuus lienee jossain siellä päin kun alkaa sovittaan). Lempäälässä oli mun mittapuulla edullisesti saatavilla virheettömät lättänäpenkit. Plussana musta väri. Hetkenhän sitä mietti, että ne läskipullistumasportit olis kuitenki ainoot oikeet, jos alkaa ranettaan. Mutta toisaalta miksi ostaa niitä, kun sitten olisi vielä ilmastoitujakin. Hinnan osuessa kohdilleen, ja kunnon ollessa hyvä, jätin kuitenkin haaveet hyllylle, ja pakko oli todeta, että johonki on tyydyttävä. Yhtälailla ostin karvalakki 2.0t, vaikka Aerojakin olisi ollut saatavilla yms.
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/tonnari/WP_20130911_009.jpg)
Heräteostos. MY02 Arcista peräisin.
Hauskaa ranetusta tiedossa. Etupenkit menee helposti, mut takapenkis voi olla vähän säätämistä, tai sitten siitä tulee vain nätti sohva kotiin
Plussana on se, että penkin saan nyt laittaa siihen, mihin haluan. Manuaalipenkissä on se hassu puoli, että penkki täysin takana mulla on enemmän tilaa takapenkillä kuin kuskin paikalla. Nyt laitetaan penkki taakse, jotta mahtuu ajamaan. Ja niin tonttiin, että ratin ali mahtuu myös sisään kömpimään
Aikataulu aikasintaan ensi kuun alussa. Töissä joka viikonloppu tässä kuussa, ja noita ei parkkipaikalla raneteta. Isän mig ja rälläkät tullee tarpeeseen...