Sytkäkassuko meni?
Sytkäkassuko meni?
Pukkas sitte vikakoodin 4916 (1334) ja jonkun toisen mitä open sid ei näytä. Lisäksi moottorin merkkivalo sytty...
Painetta nostaa vain 1000:iin ja Lambdan arvo pysyy nollassa.
Alkoi myös syömään polttoainetta varsin reilusti...
Olisko sytkäkassu menny tai lambda ?
Painetta nostaa vain 1000:iin ja Lambdan arvo pysyy nollassa.
Alkoi myös syömään polttoainetta varsin reilusti...
Olisko sytkäkassu menny tai lambda ?
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Re: Sytkäkassuko meni?
4882 Dec = 1312 Hex -> P1312 joka on Palosignaali syl 1+2 katkos/oikosulku. Eli joko DI-kasetin johdotus tai itse kasetti.
4916 Dec = 1334 Hex -> P1334 sama mutta syl 3+4.
4916 Dec = 1334 Hex -> P1334 sama mutta syl 3+4.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Re: Sytkäkassuko meni?
Onko muuten kellään mennyt tuota johdotusta? Ja jos on niin mistä kohti?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Sytkäkassuko meni?
Nyt on testattu kahdella eri sytkäkassulla ja molemmilla tekee saman vikakoodin.
Huomenna tulppa kauppaan ostaa ngk:n tulpat, nyt koneessa densot ja eivät kuulemma toimi kunnolla softauksen kanssa. Katsotaan sitten uudestaan.
Huomenna tulppa kauppaan ostaa ngk:n tulpat, nyt koneessa densot ja eivät kuulemma toimi kunnolla softauksen kanssa. Katsotaan sitten uudestaan.
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Re: Sytkäkassuko meni?
Väärät tulpat on syytä vaihtaa.
Ilmamassamittarin vika vetää laihalle ja siitäkin tulee noita sytytyshäiriövikakoodeja.
Vertaa ahtopaine ja mitattu ilmamassa niin selviää.
Ilmamassamittarin vika vetää laihalle ja siitäkin tulee noita sytytyshäiriövikakoodeja.
Vertaa ahtopaine ja mitattu ilmamassa niin selviää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sytkäkassuko meni?
Joo ilmamassamurhaajamittari on ostolistalla jokatapauksessa
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Re: Sytkäkassuko meni?
Voisko joku nyt tarkentaa miten varmistaa että IMMu on kunnossa? Mitä kohtia katsoa, ja mitä arvoja täytyy saada jotta voisi sanoa että IMMu on ok?
Eilen tuli jo kaksi vikakoodia, 1312, 1334. Kun pyyhkäisee vikakoodit, niin joskus ei näy mitään, seuravana päivänä saattaa tulla pelkästään 1312. Eilen kuumalla koneella ensimmäistä kertaa kummatkin koodit.
Ei viitsi ostaa sytkäkassua jos on kyseessä IMMu.
Seiskat NGK tulpat sisällä. Viikon vanhat. Polttoaine 98sin ja E85sen sekoitus (37% etanolia näyttää OpenSid.)
Ja tosiaan kulutus noin 14 litraa. Vaikka en kyllä omasta mielestäni polje paljon.
Ainakin pyydetty ja saatu ilmamassa on samoissa lukemissa.
Niin ja Miss on nolla. Eikö niitä pitäisi hypätä kehiin jos siinä vika?
Kylmäkäynnistys aamuisin epätasainen..
Amul 140 eilen, joskus nolla, joskus 90.
Eilen tuli jo kaksi vikakoodia, 1312, 1334. Kun pyyhkäisee vikakoodit, niin joskus ei näy mitään, seuravana päivänä saattaa tulla pelkästään 1312. Eilen kuumalla koneella ensimmäistä kertaa kummatkin koodit.
Ei viitsi ostaa sytkäkassua jos on kyseessä IMMu.
Seiskat NGK tulpat sisällä. Viikon vanhat. Polttoaine 98sin ja E85sen sekoitus (37% etanolia näyttää OpenSid.)
Ja tosiaan kulutus noin 14 litraa. Vaikka en kyllä omasta mielestäni polje paljon.
Ainakin pyydetty ja saatu ilmamassa on samoissa lukemissa.
Niin ja Miss on nolla. Eikö niitä pitäisi hypätä kehiin jos siinä vika?
Kylmäkäynnistys aamuisin epätasainen..
Amul 140 eilen, joskus nolla, joskus 90.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytkäkassuko meni?
P1312 ja P1334 on DI kassun koodeja.
Immun voit tutkia OpenSidistä: Otat valikosta yläriville esiin Pinl ja painat SET. Arvo lukittuu yläriville. Selaat valikkoja, kunnes löydät mAir. Kovassa kiihdytyksessä seuraat arvoja ja kirjaat ne tänne. En tiedä 2.3 koneen arvoja, 2.0 koneessa stage 1 tyyppisellä pitäis olla Pinl luokkaa 2000 ja mAir luokkaa 1050 tai vähän alle.
Viisaammat jatkaa.
Immun voit tutkia OpenSidistä: Otat valikosta yläriville esiin Pinl ja painat SET. Arvo lukittuu yläriville. Selaat valikkoja, kunnes löydät mAir. Kovassa kiihdytyksessä seuraat arvoja ja kirjaat ne tänne. En tiedä 2.3 koneen arvoja, 2.0 koneessa stage 1 tyyppisellä pitäis olla Pinl luokkaa 2000 ja mAir luokkaa 1050 tai vähän alle.
Viisaammat jatkaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytkäkassuko meni?
Juu, kyllähän toki ymmärrän että 1312 1334 on kassuun liittyviä koodeja, mutta ei olisi varmaan mikään tyhmä idea tarkistaa IMMu, ettei sitten joudu vahtamaan ehjää osaa.
Niin ja se kulutus outo juttu (siis miksi haluan varmistaa IMMun, joka ymmärtääkseni vaikuttaa aika dramaattisesti kulutukseen ja konerikkoihin). Jos Miss 0, niin miksi kulutus hyppäsi muutamalla litralla ylös.
Niin ja se kulutus outo juttu (siis miksi haluan varmistaa IMMun, joka ymmärtääkseni vaikuttaa aika dramaattisesti kulutukseen ja konerikkoihin). Jos Miss 0, niin miksi kulutus hyppäsi muutamalla litralla ylös.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytkäkassuko meni?
Mites lambda? Eikös risa lambda aiheuta myös kulutuksen nousua?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytkäkassuko meni?
Pinl pikkuisen yli 2000, Mair 1100 ja hilut. Lataan videon kun pääsen kotia. Eli IMMu ok?
Massapyynti mulla on 1160 ja kait turboahdot pitäisi olla noin 2000 maks.
Massapyynti mulla on 1160 ja kait turboahdot pitäisi olla noin 2000 maks.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytkäkassuko meni?
Onkos noi ahdot vähän liikaa 2.3 litraselle koneelle? Joku softaguru vois kertoa... Jos näin on, immu sökö... Jos ok, niin immu kuosissa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytkäkassuko meni?
Eli suurin arvo minkä sain näköjään on Pinl: 2207 mAir:1139.
Tässä video: http://youtu.be/WfrLopj9YFM
Tässä video: http://youtu.be/WfrLopj9YFM
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Sytkäkassuko meni?
MAF vaihtoon, Pinl pitäisi olla selvästi alle 2000 tuolla ilmamassalla 2,3-litraisessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sytkäkassuko meni?
Tieto lisää tuskaa.
En oikein ymmärrä miten toim MAF toimii, mut mitä jos ilmapyynti olikin sama? Eikös ilmapyynti ole se mitä T7 teoriassa haluua, ja kun ei saa, alkaa myllyttää lisää ahtopainetta?
Vissiin ymmärrän totaalisesti väärin MAFin toimintaa.
Voiskohan nuo vikakoodit johtua MAFin huonosta kunnosta? Näköjään ei ole muuta tyyliä tarkistaa asian, kun vaihtamalla MAFin, ja toivoa että asiat paranee.
Eihän voinut tuo polttoainetyyppi vaikuttaa MAFin toimintaan? Jos on puolet ja puolet bensaa ja etanoolia, ei se muuta tilannetta?
Ja mitä jcarlson tarkoitit sillä kun sanoit että Pinl pitäisi olla selvästi alle 2000 tuolla ilmamassalla? Millä tuolla? Siis jos MAF väittää ilmamassaksi 1139, niin eikö T7kan pitäisi päätellä ahtopaineet oikeiksi? Miten se hoksaa nostaa ahtopainetta? Jos jollain tietoa selittää maalaiskielellä miten ilmamassamittari toimii niin olisi ihan kiva oppia.
Niin entä jos sen kokeilee puhdistaa? Siis IMMun? Onko se auttanut ketään, koskaan?
En oikein ymmärrä miten toim MAF toimii, mut mitä jos ilmapyynti olikin sama? Eikös ilmapyynti ole se mitä T7 teoriassa haluua, ja kun ei saa, alkaa myllyttää lisää ahtopainetta?
Vissiin ymmärrän totaalisesti väärin MAFin toimintaa.
Voiskohan nuo vikakoodit johtua MAFin huonosta kunnosta? Näköjään ei ole muuta tyyliä tarkistaa asian, kun vaihtamalla MAFin, ja toivoa että asiat paranee.
Eihän voinut tuo polttoainetyyppi vaikuttaa MAFin toimintaan? Jos on puolet ja puolet bensaa ja etanoolia, ei se muuta tilannetta?
Ja mitä jcarlson tarkoitit sillä kun sanoit että Pinl pitäisi olla selvästi alle 2000 tuolla ilmamassalla? Millä tuolla? Siis jos MAF väittää ilmamassaksi 1139, niin eikö T7kan pitäisi päätellä ahtopaineet oikeiksi? Miten se hoksaa nostaa ahtopainetta? Jos jollain tietoa selittää maalaiskielellä miten ilmamassamittari toimii niin olisi ihan kiva oppia.
Niin entä jos sen kokeilee puhdistaa? Siis IMMun? Onko se auttanut ketään, koskaan?
Viimeksi muokannut Shadow_Fi, Ke Syys 11, 2013 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866