Kuka vasta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
timpsi 66
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 22, 2013 19:15
Paikkakunta: Liperi / ylämylly

Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja timpsi 66 »

Pienen pieni ongelma joka onkin paisunut jokseenkin isoksi oli edellinen saabin omistaja vaihtanut polttoaine putkissa olevat takaisku venttiilit uusiin mutta sepä otti ja putosi irti. Siitä se ongelma sitten alkoikin nyt ei saabi lähde kylmänä ees huonosti käyntiin saa sahata ainakin 5 minsaa lyhyitä startteja. Kukahan osaisi vastata miten tuo vekotin ilmattas saabi on 2.2 tid vm 2001 meinaa kyseiseen autoon kohta usko loppua kun ennen toimi kuin junan vessa ja nyt ei edes huonosti. Joska jollakin olisi ihan selkee idea mitä tehdä niin kuunneltas hardaudella iteltä alkaa olla into finito viikon taistelun jäljiltä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5&start=45

Alipainepuolelle perämoottorin bensasäiliön letkussa oleva käsipumppu, niin saat kamaa pumpulle asti jolloin lähtee käyntiin. Siellä on jossain ilmavuoto, luultavimmin paluuletkut hapertuneet, mutta voi olla suuttimissa myös vuotoa. En muista että noissa takaiskuissa olisi ollut ongelmia.

Espoosta löytyy malliyksilö, jos haluat nähdä livenä toteutuksen, auto liikkuu myös Hyvinkäällä päivittäin. Pistä oma paikkakunta esiin niin helpottaa avun saamista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
timpsi 66
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 22, 2013 19:15
Paikkakunta: Liperi / ylämylly

Re: Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja timpsi 66 »

Juu paikkakuntapa se tietenkin unohtui Joensuuhan se olis tuossa 10km päässä asiaa täytyy vissiinkin vielä kerran tutkasta.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja tturku »

yksi tapa ilmata laitos on avata yksi suutin kerrallaan ja startata niin pitkään että alkaa suuttimen juuresta löpöä tulemaan -> kiinni ja seuraava suutin vuoroon.
Suosittelen tuota pumpun asennusta, muutaman kerran käynnistin pumpun avulla auton kun syöttölinja vuoti tyhjäksi yön aikana, ei pala startti tällä tavalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Itse aikoinaan dieselin ilmavuodon kanssa tapelleena ei voi kuin todeta että yksinkertainen on kaunista. Eipä tullut pieneen mieleenkään silloin että asian voisi noinkin helposti ratkaista. Loistava keksintö ja kuitenkin helppo ja edullinen.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Kuka vasta

Viesti Kirjoittaja TTH »

Yks sitten mikä näissä menee on suuttimien "tukin" ja suuttimen pään välinen kumitiiviste, yks DTI-Vectra imas tuota kautta aina välillä ilmaa. Pitkään etsittiin että mistä tulee ilmaa, nuo kun vaihtoi niin alkoi toimimaan..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin