Kallistuksenvakaajat satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Kallistuksenvakaajat satkuun

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tuli tuossa puohattua. Romiksilta löytyi etuvakaaja 40e ja takavakaaja 40e, pultteineen puslineen päivineen. Vastusti ja kettuili ties mistä, mutta paikalleen meni päivän aikana... Oisko tehokasta työaikaa mennyt yksikseen 4-5h tällä kertaa.

Ratkaisevia tekijöitä:

Ensin toki löysytellään alapallot huolella... Koko keula heti reilusti ilmaan.

Edessä voi heittää vakaajan paikoilleen siten miten se helpoiten sinne tuntuu menevän. Sitten se on väärässä asennossa -> irrota raidetangon pultit ja pukkaa sitä ylös ja eteen ja käännä vakaaja oikeaan asentoon.

Raidetanko takaisin kiinni, ja puslat päihin valmiiksi roikkumaan. Sitten runkopuslat löyhästi kiinni, silleen että pysyy puslat ja kannakkeet jotenkuten paikollaan.

Sitten tunkkaillaan toiselta puolelta alatukivarsi sopivaan asentoon ja alapallon pultit kiinni. Luonnollisesti toiselle puolelle sama, ja sitten runkopuslat tiukalle.

Takavakaajan kanssa suosittelen että löysyttelee kaikki pultit, ja kattoo että mitkä niistä pulteista on jumittuneet puslan holkkeihin ja mitkä ei :roll: Jos ei sitten oo tarkotus vaihtaa kaikkia puslia ja pultteja samalla.

Jos normi pukkeja käyttää ja meinaa laittaa akselille ne, niin nosta sitten sitä autoa ja heti reilusti. Pukki akselin alla ei nosta sitä autoa kovin paljon...

Kantsii ensin laittaa molemmin puolin etupää vakaajasta kiinni. Sitten tunkkailee ja vatvoo ne takapäät... Pullotunkit akselin päähän ja tukivarrelle erikseen, voi olla melko v-mäinen saada niitä pultin reikiä kohdalleen.

Ja sitten koeajolle, VOI HUHHUH mikä muutos! 8)
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin