Mikäs tuo asento käytännössä on ja miten kannattaa lukita?Studioraadin vastausten perusteella jätin ko rensselit pois ja tyytyväinen olen, kone käy tod. hiljaisesti. Tasapainoakselit käänsin siten, että öljyporaukset ovat "tukossa" ja lukitsin akselit keskenään, etteivät ne muuta enää asentoaan.
Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Kun Tasapainoakselit on vedetty ulos pesistää, niin näkee laakeripinnoissa öljyuran. Ja lampulla koukkunokkasella rautalangalla löytää lohkon porauksesta kaksi öljyreikää. Akselit asensin niin, että tuo akselissa oleva öljyura ei satu lohkossa oleviin öljyreikiin.
Lukitus tapahtui about 5-6mm paksulla rautalangalla. Hitsasin sen akseleiden ketjupyörien väliin ja koska siinä oli pituutta sen verran, niin samalla taivutin toisen pään siihen väliakselin ketjupyörään ja hitsasin kiinni. Tämä siksi, ettei sekään rämisisi, ainakin sormin siinä tuntui pikkinen päittäisvälys.
Jälkeen päin tajusin, että olisihan nuo akseleiden asennot ottaa ylöskin, mutta eipä sitä kaikkea hoksaa..........
Ari
Lukitus tapahtui about 5-6mm paksulla rautalangalla. Hitsasin sen akseleiden ketjupyörien väliin ja koska siinä oli pituutta sen verran, niin samalla taivutin toisen pään siihen väliakselin ketjupyörään ja hitsasin kiinni. Tämä siksi, ettei sekään rämisisi, ainakin sormin siinä tuntui pikkinen päittäisvälys.
Jälkeen päin tajusin, että olisihan nuo akseleiden asennot ottaa ylöskin, mutta eipä sitä kaikkea hoksaa..........
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Eipä taida olla akselien asennolla juurikaan väliä, kun se öljyura on kuitenkin vaan ura ja samoin se öljy sieltä urasta puristuu laakeripintojen välistä ulos, kuten myös ilman uraa .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Empä minäkään ole kuullut minkään muun tahon näin tätä tekevän, mutta kun sain mestarilta tälläisen neuvon, niin tein tämän ,ettei tarvii jälkeen päin harmitella.
Ainut mikä voisi vaikuttaa olisi se, että akseli pysähtyisi sellaiseen asentoon, että tuota uraa pitkin molemmat öljyreijät olisivat "avoinna". Onko ura niin pitkä, sitä en niin tarkkaan tutkinut.
Ari
Ainut mikä voisi vaikuttaa olisi se, että akseli pysähtyisi sellaiseen asentoon, että tuota uraa pitkin molemmat öljyreijät olisivat "avoinna". Onko ura niin pitkä, sitä en niin tarkkaan tutkinut.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Jotain arvauksia mikä voisi äännellä allekirjoituksen tonnarissa? Oireet: kilinää/nakutusta kuuluu kaasuapainaessa ja nostaessa(esim kun vaihdetta vaihtaa), ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä eikä tasakaasulla, mutta heti kun antaa jenkaa niin kuuluu.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
iteasiassa siellä lohkossa ei ole kun yks öljykanava/puoli jos puhutaan sieltä ns. syvemmästä tasapainojuttujen lakrusta. Imupuolelle tulee päälinjasta ja pakopuolelle 3 runkolaakeripukin kautta. Ja tästä päästäänkin siihen, ettei juurikaan auta etes lukita akseleita tiettyyn asentoon KOSKA siinä laakerissa on ulkopinnassa ura+4 reikää. Eli se öljy kyllä tulee täysin samalla tapaa sieltä oli ne akselit miten tahansa. Pistän aiheesta kuvia mikäli jotain kiinnostaa.
Mut omien yöunien kannalta ne o hyvä lukita...
Mut omien yöunien kannalta ne o hyvä lukita...
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Terve, pitäs vaihtaa nuo kiertokangenlaakerit vm.2001 2.0t ysikolmoseen, joku fiksumpi
vois kertoa kiertokangenlaakereiden ja runkolaakereiden kiristysmomentin?
Kiitos!
vois kertoa kiertokangenlaakereiden ja runkolaakereiden kiristysmomentin?
Kiitos!
Saab 9-3 2.0t
2001
Flexifuel
2001
Flexifuel
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Runkolaakerikansi 20Nm + 70 astetta
Kiertokangen laakerikansi (mutterilla) 20Nm + 70 astetta
Kiertokangen laakerikansi (mutterilla) 20Nm + 70 astetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Entäs jos vetästään paikalleen vanhoilla kiinnikkeillä?
Saab 9-3 2.0t
2001
Flexifuel
2001
Flexifuel
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
täh ? Ei laakerikansia, pultteja tai muttereita tarvi vaihtaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Oliko niin että saa vaihdettua kaikki laakerit alakautta. Onko tässä mitään vippaskonsteja vai onko ihan simppeli homma?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Huhti 15, 2020 01:03
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Saitko vastauksen ongelmaasi?
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Juu, kyllähän ne oli kk-laakerit silloin finaalissa.