Terve,
Vähän mielipiteitä utelisin, itsellä ollut 9 vuotta tuo auto, mittarissa kiiltää 405tkm. Viime vuoden syksyn katsastuksesta meni läpi (huoltoihin meni kyllä rahaa), mutta pari vikaa jäi ja merkkasi rekisteriotteeseen, tuulilasin vaihto, Kouvolassa lasiliikkeessä +400€ kun kysyin ja toinen on mystinen valovika, voisi selittyä jos vaihtaisi lukkopesän pohjan, mutta en menisi takuuseen, valoreleet jo kokeiltu vaihtaa ei muuttanut tilannetta mitenkään. Ja yksi mikä häiritsi jo tällöin, tuprutti sinistä savua, onko sitten syynä kun pidin pitempiä öljynvaihtovälejä vai mistä välistä pääsee vuotaa öljyä.
Vuoteen en ole ajanut kaikkien sattumien kautta kun tuli toinen auto perheeseen ykkösautoksi. Saab seisoi talven pihassa. Keväällä kun käynnistelin ekalla käyntiin, ainut oli että jarrut ruostuneet mutta ne saan enolla sorvailtua puhtaaksi. Ja sininen savu oli aika häiritsevä.
Vaimo sai kortin kesällä niin alkaisi tarvita kohta toista autoa. Tuli vaan vaimolta nyt naputusta että lähteekö tuo pihasta vai mitä sen kanssa tekee. Muuten tykkään ajaa tuolla, mutta epäilen että meneekö katsastuksesta vaikka vaihtaisi lasin ja saisi valot pelittää ja jos saa menemään katsastuksesta läpi onko järkevää sijoittaa huoltoon niin paljoa, vuoden sisään on jo aikamoiset sijoitukset olleet että saatu pysyy tuo toinenkin auto liikkeellä.
Mitäköhän tuon kanssa tekisi, monikaan ei varmaan tuollaista tarvitse. Yksi mitä harkitsin että myisi jonkun aikaa varaosia muille ja sit romu-ukolle loppuraato, esim laturi tuli vaihdettu 377tkm kohdalla ja iskarit ihan muutaman tuhat kilsaa ajetut.
Jos viitsitte vinkata kommentein mitä itse tekisitte ja voi ilmoitella jos on osista puutteita niin en usko hirveitä suostutteluita vaativan että lähden irroittelee osia
-Petri-
Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3?id_ve ... yfrom=1999
Myyt sillä mitä satut saamaan ja osta vähemmän ajettu tilalle, tuo tuulilasi vielä miksi pitää vaihtaa ?
Myyt sillä mitä satut saamaan ja osta vähemmän ajettu tilalle, tuo tuulilasi vielä miksi pitää vaihtaa ?
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
Alle 300e maksoi lasin vaihto Tampereella, kannattaa tehdä kyselykierros useammassa liikkeessä. Merkkiliikkeessäkin pari vuotta sitten 350e.
Se oranssi valonvalvontarele konehuoneessa aiheuttaa satunnaisia valovikoja, uudelleen tinaus auttaa.
Se oranssi valonvalvontarele konehuoneessa aiheuttaa satunnaisia valovikoja, uudelleen tinaus auttaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
Pitää miettiä mitä tuon kanssa tekee, itse kyllä voin tuon kanssa ajaa, vaimo nyt haluaisi varmaan uudemman mutta nyt ei ole oikein sellaiseen mahdollisuutta.
Tampereen hinnat olisi kyllä ihan kipurajan alapuolella mutta tuo kun on pois rekisteristä tällä hetkellä ja yli vuosi viime katsastuksesta niin ei Kouvolasta kannata lähteä hinaamaan, tietty Laakkoselta (tosin taisi poistaa Saabin logot liikkeen julkisivuista) tai sitten joltain muultakin paikalliselta pajalta kysyä mitä maksaa. Assalle selvitykseksi että rekisteriotteessa korjauskehoitus Tuulilasille ja oli aikaa hoitaa se viime vuoden lokakuuhun mennessä pois, sen takia sitä olen vaihdattamassa.
Ja jos jossain pajalla saa päästöt läpi niin ei kai ne niistä enää katsastuskonttorilla napise.
Pitäisi katsoa jos tässä saisi auton ylös tai johonkin montulle mistä pääsisi irrottamaan sen kammen vaihdelaatikon ja kepin väliltä, saisi vaihdettua sen lukkopesän pohjan, tutulla olisi sellainen kuulemma varastossa. Jos ei valot lähde toimimaan, lähtee sitten tutkimaan lisää releistä sun muista kaapeleista.
-Petri-
Tampereen hinnat olisi kyllä ihan kipurajan alapuolella mutta tuo kun on pois rekisteristä tällä hetkellä ja yli vuosi viime katsastuksesta niin ei Kouvolasta kannata lähteä hinaamaan, tietty Laakkoselta (tosin taisi poistaa Saabin logot liikkeen julkisivuista) tai sitten joltain muultakin paikalliselta pajalta kysyä mitä maksaa. Assalle selvitykseksi että rekisteriotteessa korjauskehoitus Tuulilasille ja oli aikaa hoitaa se viime vuoden lokakuuhun mennessä pois, sen takia sitä olen vaihdattamassa.
Ja jos jossain pajalla saa päästöt läpi niin ei kai ne niistä enää katsastuskonttorilla napise.
Pitäisi katsoa jos tässä saisi auton ylös tai johonkin montulle mistä pääsisi irrottamaan sen kammen vaihdelaatikon ja kepin väliltä, saisi vaihdettua sen lukkopesän pohjan, tutulla olisi sellainen kuulemma varastossa. Jos ei valot lähde toimimaan, lähtee sitten tutkimaan lisää releistä sun muista kaapeleista.
-Petri-
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
"Assalle selvitykseksi että rekisteriotteessa korjauskehoitus Tuulilasille ja oli aikaa hoitaa se viime vuoden lokakuuhun mennessä pois, sen takia sitä olen vaihdattamassa."
Onko halki vai hiekkapuhallettu ?
Jos jälkimmäinen niin auttaa kiillotus, ohjeet löytyy sivustoilla, 3vuotta mennut katsastuksesta hyvällä kiillotuksella läpi omassani (putsaus/autovaha/kiillotus, myydään erikoisaineitakin/kalliita, onnistuu normaalivahallakin siksi kysyin syytä kehoitukseen).
Onko halki vai hiekkapuhallettu ?
Jos jälkimmäinen niin auttaa kiillotus, ohjeet löytyy sivustoilla, 3vuotta mennut katsastuksesta hyvällä kiillotuksella läpi omassani (putsaus/autovaha/kiillotus, myydään erikoisaineitakin/kalliita, onnistuu normaalivahallakin siksi kysyin syytä kehoitukseen).
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
Assaa lainaten, vähemmän ajettu kolkki tilalle, vanhasta käyttökelpoiset osat itselle varastoon ja loppuhylsy osina/kokonaisena eteenpäin.
Tässä olisi ajoaikaakin: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5877226
Tässä olisi ajoaikaakin: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5877226
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Lähtöpassit 9-3 vm.-99? vai kannattaako huollattaa?
Tuo olisi tietysti vaihtoehto että hankkisi samanlaisen ja ottaisi tästä vanhasta ne tarpeelliset irti ja loppu olisi sitten romuttamon heiniä. Toisaalta emäntä toivoi pienempää kauppakassia. Linkin auto näyttää hyvältä täytyy myöntää, minulla tuntuu tavaraa aina olevan melkein mukana ettei ihan pieni auto olisi ehkä paras vaihtoehto. Ja jotain jaksaisin purkaakin tuosta omasta autosta irtikin varaosiksi mitä nyt keksisi, pitää laittaa harkintaa ja kysyä hallitukseltakin mielipidettä.
Laitan nyt kuitenkin tänne foorumille myynti ilmoituksen ennemmin tuonne varaosapuolelle jos ihmisiä kiinnostaa niin saa ottaa yhteyttä
Kiitokset mielipiteistä
-Petri-
Laitan nyt kuitenkin tänne foorumille myynti ilmoituksen ennemmin tuonne varaosapuolelle jos ihmisiä kiinnostaa niin saa ottaa yhteyttä
Kiitokset mielipiteistä
-Petri-
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99