Mifi ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Mitä kautta se kasetti maadottuu?

Tosiaan vikakoodisodan jälkeen (1312, 1334), 4 päivää ei yhtään koodia, ja normaali käynti. Huomasin Mifejä kun polkaisee kaasu tyhjäkäynnillä. Mifejä hyppää noin 5 kerralla kun kaasun päästää.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Shadow_Fi kirjoitti:Mitä kautta se kasetti maadottuu?

Tosiaan vikakoodisodan jälkeen (1312, 1334), 4 päivää ei yhtään koodia, ja normaali käynti. Huomasin Mifejä kun polkaisee kaasu tyhjäkäynnillä. Mifejä hyppää noin 5 kerralla kun kaasun päästää.
Tämä on kuulemma ihan normaalia.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin näyttäis olevan. Muuta en saanut irti 4 päivän aikana kassusta. Tiie sitten tarviiko uutta kasettia, tai ei. Mistä kohdasta sai nuo MIS1, MIS2 jne piti katso? Mode mikä? En vaan löydä..

Ennen softausta, anto 1312, ilman CE valoa. Heti softauksen jälkeen hyppäs CE valo kehiin, ja vain 1312. Muutama viikko sen jälkeen 1334 mukaan. Ja tosiaan 4 päviää sitten pyyhkäisin koodit pois, ja nyt ei näytä mitään. Kait se kassu on lopussa, ja väilillä toimii välillä ei.

Onko kellään tällä tavalla kassu kuollut?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, eilen vaihdoin IMMun. Ennen muistaakseni mReq oli edellä kympin, mutta nyt mAir onkin yleensä edellä sen kympin verran (ei stabiilisesti, mutta hyppii 10 verran yli). Monesti ovat 1/1. (Puhutaan arvoista 250-350, en viitsinyt eilen polkea..) Harvoin mAir näytti olevan alle mReq.

Uutta kasettia ootellessa.

Eli kyllä uusi immu näyttää olevan herkempi ilmamassojen suhteen.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Tänään tuli uusi kasetti. TK3.7 D, 2012 valmistettu. Mekonomenista 280€ posteineen.
Tyhjäkäynti pehmeämpi ja tasainen.

Nyt vain selvitellä kulutusta (ajoin noin 10km ja kulutus 18.3l...). Ajoin koko ajan kaupungissa, ja toki muutama minutti tyhäkäyntiä kun laitoin kasetin paikoilleen. Toivottavasti lukemat tippuu, ja reilusti alas.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mifi ongelma

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, vanhat temppuilut palamassa.

Töitten jälkeen kun starttasin moottorin, huomasin että se tärisee normaalia enempi. Fcod luku, ja siellähän se tuttu 1312.. Mifejä 35..

Ajoin 500 metriä, ja menin öljyjä tarkistamaan, öljy just ja just kasteli tikun, toisaalta kone oli aika viileä vielä, jäädhytysneste varmaan noin 40 asteista... Vähän lisäsin ja menoksi. Kotona tarkistin kuumalla koneella (kone seis, ja 5min odottelua, jonka jälkeen tarkistus), niin minimissä öljyt.

Öljy viileällä koneella minusta tuntui vähemmän liukkaalta kuin normaalisti (jopa hieman limainen tikku?). Kuumalla koneella ei limainen, muttei niin liukas, kun vielä ajoi bensalla. GM mömmöt vissiin aika huonosti kestää etanolia?

Aina kun polkaisee saa noin 5 mifiä.. Nekin näyttää tulevan vielä kun on jalka kaasulla eikä silloin kun päästää. Eli kerkiää huomata 5 mifiä ennen kuin päästää polkimen.

Niin ja herjasi silloin kun kävi ns. kolmemma ADD COOLANT FLUID. Jo toisen kerran siitä kun turbon vaihdoin. Mihin lie sitä karkaa.. Oli kyllä korkki niin tiukassa että piti rätillä aukoa, ja oli siellä alipainetta aika reippaasti. Korkki vaihtoon?

Silloin kun en vielä ölppää lisäännyt, niin huomasin tikitysäänen venttiilikopasta joka oli normaalia äänekkäämpi..

Miten olette öljyjä katsoneet? Sen alemman vai ylemmän tason perusteella? Sen verran vinon viivan tekee. Kun kone lämpesi niin se alin taso minimissä, eli sen pallon reunalla. Ylempi taso toki korkeampana. Ei kai tuossa tapauksessa puhuta siitä että öljyjä olisi liian vähän...

Eli kysymys kuuluu, mikä yleensä aiheuttaa Mifejä ja 1312 koodeja, jos on ihan upouusi kassu, ja tulpilla ajettu noin 3tkm.

Alkaa jo ottaa päähän moiset.. Muutama satku kilsaa ongelmitta, sitten taas jotain värkkäämistä..

Niin ja nyt kun ajelee, pintakaasuajossa silti 2-5 mifiä ajon aikana. Nakuja ei tullut näistä jutusta yhtään. Muuten auto tuntuu pirteältä eikä ajossa mitään ongelmaa havaittu.

Saa vapaasti arvailla vikaa. Ymmärrän toki ettei kukaan voi varmasti tietää. Haluaisin vain pohtia kanssanne mistä vikaa hakea, ja miten..

Evapin poisto? Loput alipaineletkut vaihtoon (ne hankalat rintapellin ja moottorin väliset..)? Öljyt vaihtoo API-SN tyyppisiksi? Tulpat taas vaihtoon?

Niin ja onko mitään kikkaa millä näkis mistä sitä jäähdytysnestettä karkaa? Leveät mitsun prikat?

Edit:
Kun polkaisee ajon aikana kaasua, niin mifejä ei kerry.

Edit 2:
Aina nämä ihmeelliset jutut hyppää kehiin kun on ns. myrskyinen sää, eli kova tuuli, ja sataa.. Niinkuin nytkin oli.

Edit 3:
Lambda tyhjäkäynnillä seilaa 300-700, eikä käy miinuksella. Kun polkaisee saa -200 asti kyllä, muttei tyhjäkäynnillä. Ennen en moista huomaannut...
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin