Tonnari ostettu, ja myyty
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Joo räpsyttää se absivalo mullakin mutta vielä niin harvakseltaan etten oo siitä yöunia menettänyt.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Samoin räpsyy absivalo täälläkin ja katsastus marraskuussa. Joku kontaktihärö varmaankin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Dj_pirtu mikäs siinä femmassa oli lopuksi vialla? Laittelit kuitenkin sitä aika paljon. Tämä ei siis ole mitään vittuilua. Kunhan kysyn.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Femmassa ei ollut mitään vikaa, palkkatulot vaan tipahti ja duunimatkakin niin lyhyt että hukkaan se auto ois mennyt...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Ittelläkin otti pattiin aiemmin, sitten tajusin että vaihtaa kaikki kumit kerralla, ei tarvi jatkuvasti aukoa... Kun ei nuo tonnarinkaan osat niin hirveän kalliita ole. Satula jumittaa? Samantien palat ja levyt, letkut mukana... Ylimääräsiäkin puslia lojuu kontissa, kun ostanu varmuudeksi jos rempatessa porsii. Ei noi tonnarin puslat nyt mitään mahottomia oo, moottorin kumitkin vaihtaa aika nopsaan (jos ei kaarilistojen alta löydy yllätyksiä).
Tosin täytyy sanoa, että naamaa nauratti, kun pitkästä aikaa og900 ostin. Kaikki osat saa puoli-ilmaiseksi!
Tosin täytyy sanoa, että naamaa nauratti, kun pitkästä aikaa og900 ostin. Kaikki osat saa puoli-ilmaiseksi!
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
Se on tonttu taas tänään pajalla ja vaihdetaan toinenkin pusla. Ottaa varmaan taas samat parisataa euroa tästäkin hommasta, ei varmaan olis kerralla kannattanut.
Sit pitäis painella kesärengaskauppaan kun ilmeisesti yks gummi aiheuttaa isompaa vatkaamista rattiin ja luonnollisesti syö noita puslia sitten aamupalaksi.
Piti laittaa pärrä myyntiin josko saisi sen avulla talouden taas tasapainoon.
EDIT: no se reissu ei maksanu ku 80eur. Nyt uudet kesänakit alle että saa tuon puslanrikkoja-vispauksen poies.
Sit pitäis painella kesärengaskauppaan kun ilmeisesti yks gummi aiheuttaa isompaa vatkaamista rattiin ja luonnollisesti syö noita puslia sitten aamupalaksi.
Piti laittaa pärrä myyntiin josko saisi sen avulla talouden taas tasapainoon.
EDIT: no se reissu ei maksanu ku 80eur. Nyt uudet kesänakit alle että saa tuon puslanrikkoja-vispauksen poies.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, mitään muuta ku vikaavikaavikaa
...ja båås on lopultakin leimassa, olipas vaikeeta. Nyt on sitten ohjauskulmat vaan kaikesta remppaamisesta aivan perseellään mutta olkoon siksees kunnes rikastun.
Öljyä on hävinnyt maksimista tikun puolenväliin vajaan kuukauden semireippaalla ajolla. Suotakoon se näillä kilsoilla.
Öljyä on hävinnyt maksimista tikun puolenväliin vajaan kuukauden semireippaalla ajolla. Suotakoon se näillä kilsoilla.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Nyt on parina päivänä ollut sellaista että vaihteissa on jotain jännää. Pakki rutisee melkein joka kerta ja pidemmän ajon jälkeen vaihde ei haluu lähtee pois ja seuraavakin vaihde haraa vähän vastaan. Vuosien takainen tonttu teki samaa ja sihen auttoi laatikon öljyjen vaihto. Ihan kuin kytkintäkin pitäis polkea enemmän että irrottaa, eli naama irvessä lattiaan ja jos vähänkin nostaa niin heti alkaa ottaa kiinni...
Olikos -95 lootassa tyhjennysproppu? -97:ssa ainakin oli. Ja näihin uudempiin sai laittaa hienoja synteettisiä öljyjä?
Olikos -95 lootassa tyhjennysproppu? -97:ssa ainakin oli. Ja näihin uudempiin sai laittaa hienoja synteettisiä öljyjä?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Tsekkaa se siirtäjän kuminivel samalla jos et vielä oo tarkistanut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari ostettu
Oli kuulemma vastikään laitettu, keppikään ei ylimääräisiä heilu.Mawerick kirjoitti:Tsekkaa se siirtäjän kuminivel samalla jos et vielä oo tarkistanut.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Mitenkäs moottorin tukikumit? Pääsee se moottori+laatikko liikkumaan aika villisti, jos ovat paljon kuluneet.
Re: Tonnari ostettu
Nekin kunnossa, ei heilu juurikaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Ettei sitten vaan olis itse kytkin?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Tonnari ostettu
Sepä se kun alko molemmat samaanaikaan aiheuttamaan ihmetystä. Kytkinhän tässä on aika uusi myöskin että alhaalta tarraa muutenkin.
Taannoisessa (+300hv) tontussa kovan ajon jälkeen laatikko käyttäytyi täysin samalla tavalla eli kun öljyt "lämpeni" niin vaihteet tykkäsi jämähtää päälle ja keppiä piti määrätietoisemmin ohjastaa. Siinä taasen kytkin oli sintterimallia ja toimi oikein. Laatikkoon panin redlinen kisaöljyt niin takeltelu ja rutina loppui kuin seinään. Sivuoireena talvikelillä menikin jo vähän tervaosastolle.
Taannoisessa (+300hv) tontussa kovan ajon jälkeen laatikko käyttäytyi täysin samalla tavalla eli kun öljyt "lämpeni" niin vaihteet tykkäsi jämähtää päälle ja keppiä piti määrätietoisemmin ohjastaa. Siinä taasen kytkin oli sintterimallia ja toimi oikein. Laatikkoon panin redlinen kisaöljyt niin takeltelu ja rutina loppui kuin seinään. Sivuoireena talvikelillä menikin jo vähän tervaosastolle.

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Paskat, on se kytkin. Liikerata/toiminta-alue on vajunnu alemmas ja nyt joutuu konehuoneeseen asti polkemaan ettei auto liiku. Saatana, alkaa taas käymään hermojen päälle elo tämän rakkineen kanssa. Ruvettava kävelemään, ei viitti ajaa ja rikkoa latikkoa tai sitten nytkähtää liikkeelle yllättäen ja oot rekan alla.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT