Apuja ecun kanssa
Apuja ecun kanssa
Korjaamossa todettiin että Ecu on rikki. Voiko ecun ottaa toisesta autosta? Vai onko pakko olla uusi? Tuossa taitaa olla uudemman mallin ecu kun on biopower. Mutta onnistuuko laittaa 175hp:n ecun koneeseen? Vai pitääkö olla ihan vain 150hp:n ecu? Kun vakiona on vin 150hp.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Olen vähän skeptinen sen korjaamon diagnoosin suhteen että ECU on rikki, perustuen mihin? Biopower ECU pitää olla 2007->
Ei ole pakko olla tehdasuusi mutta ohjelmoida pitää autoon sopivaksi.
Ei ole pakko olla tehdasuusi mutta ohjelmoida pitää autoon sopivaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apuja ecun kanssa
Nii diagnoosina tuli että ei saada otettua vikakoodeja ulos. Ja siellä oli avattu se boksi ja sitä oli jo aikaisemmin näperöity. En sitten tiedä mitä sille oli tehty entisen omistajan toimesta.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Todennäköisimmin ovat vaan väärällä lukijalla yrittäneet koodeja saada ulos, livedata ei esim. TECH2:lla toimi 2007-> ecujen kanssa 2003-2006 autoissa.
Luultavasti ECU on avattu ja liimattu takaisin BDM-ohjelmoinnin takia, jos autoon on asennettu tehdasohjelmoimaton ylijäämä-ECU mitä on saanut kohtuuhintaan ostaa autoista joita ei ikinä valmistettu.
En ole edelleenkään vakuuttunut siitä että se ECU on rikki, elleivät rikkoneet korjaamolla avatessaan sitä. Miten auto oireilee?
Luultavasti ECU on avattu ja liimattu takaisin BDM-ohjelmoinnin takia, jos autoon on asennettu tehdasohjelmoimaton ylijäämä-ECU mitä on saanut kohtuuhintaan ostaa autoista joita ei ikinä valmistettu.
En ole edelleenkään vakuuttunut siitä että se ECU on rikki, elleivät rikkoneet korjaamolla avatessaan sitä. Miten auto oireilee?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apuja ecun kanssa
En tiedä millä laitteella kokeilivat koodin lukua, mutta sen verran tiedän että ei TECH2:lla. Citroen korjaamo on kyseessä, niin en tiedä millä kokeilevat.
Auto vain sammu ajosta ja ei sitten lähtenyt käytiin. Bensapumppu surisi kyllä ihan normaalisti tai oletan että se oli bensapumppu. Ja näytössä luki Traction controll failure, millä ei toden näköisesti ole asialla mitään väliä.. muuta se ei sanonutkaan. Ja siinä yön yli seisseenä se vietiin korjaamolle jossa sitä ei saatu sielläkään käyntiin. Ei starttikaan edes pyörinyt.
Auto vain sammu ajosta ja ei sitten lähtenyt käytiin. Bensapumppu surisi kyllä ihan normaalisti tai oletan että se oli bensapumppu. Ja näytössä luki Traction controll failure, millä ei toden näköisesti ole asialla mitään väliä.. muuta se ei sanonutkaan. Ja siinä yön yli seisseenä se vietiin korjaamolle jossa sitä ei saatu sielläkään käyntiin. Ei starttikaan edes pyörinyt.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Kannattaisi lukea kaikki auton vikakoodit TECH2:lla niin näkisi että mistä tuo Traction control failure on tullut, se kyllä liittyy todennäköisesti samaan asiaan. Kyseinen vikakoodi voi tulla jos ECU katoaa väylästä, eli joko väylävika tai se ECU vika.
Startin pyörimättömyys voi johtua ajoneston päällä olemisesta, tällekin vialle on monta mahdollisuutta (esim. CIM-vika). Toki myös ECU vika on mahdollinen.
Startin pyörimättömyys voi johtua ajoneston päällä olemisesta, tällekin vialle on monta mahdollisuutta (esim. CIM-vika). Toki myös ECU vika on mahdollinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apuja ecun kanssa
Niin. Vaikka avaimen laittoi virtalukkoon niin ei siltikkään rattilukko napsahtanut pois päältä, mihin se sitten liittyy? Mutta nyt on kuitenkin tilattu "uusi" käytetty ECU, ja kokeillaan jos auto vaikka heräisi eloon. Ja jos ei niin voisi tutkia onko väylässä häikkää. Ennen tuota ongelmaa autoon on kuitenkin vaihdettu tulpat ja yksi tulpanjohto. Silloin testeri samassa paikassa luki mikä piuha oli ollut rikki. Ja silloin loppui nykimis ongelmat ja nyt vain sammui ajosta.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Niin tuossahan ei tulpanjohtoja ole vaan on vaihdettu sytytyspuola. Jos rattilukko ei napsahtanut päältä niin ei ilmeisesti tunnistanut avainta, voi olla esim. CIM-vika.
Autoa ei saa käyntiin käytetyllä ECU:lla ilman ajoneston ohjelmointia TECH2:lla, eikä myöskään tule toimimaan sinne päinkään oikein ilman ohjelmamuutoksia 2007-> ECU:lla. Lisäksi voi olla että suuttimet ja IDM moduuli on vaihdettu jolloin ei toimi enää alkuperäisellä ohjelmalla/ECU:lla myöskään.
Joten jos ECU vaihdetaan niin tiedossa on vähintään sen uudelleen ohjelmointi, ajoneston naittamisen jälkeenkin. Tämä vaan varoituksena että auto tuskin on ajokuntoinen vaikka sinne ehjä tulisikin ja nykyinen vika olisi ECU:n rikkinäisyys.
Autoa ei saa käyntiin käytetyllä ECU:lla ilman ajoneston ohjelmointia TECH2:lla, eikä myöskään tule toimimaan sinne päinkään oikein ilman ohjelmamuutoksia 2007-> ECU:lla. Lisäksi voi olla että suuttimet ja IDM moduuli on vaihdettu jolloin ei toimi enää alkuperäisellä ohjelmalla/ECU:lla myöskään.
Joten jos ECU vaihdetaan niin tiedossa on vähintään sen uudelleen ohjelmointi, ajoneston naittamisen jälkeenkin. Tämä vaan varoituksena että auto tuskin on ajokuntoinen vaikka sinne ehjä tulisikin ja nykyinen vika olisi ECU:n rikkinäisyys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apuja ecun kanssa
Ahaa. No IDM sieltä ainakin on vaihdettu. Ja vanha omistaja oli kuulemma tehnyt kaiken tarpeellisen saadakseen biopower homman toimimaan. Onnistuuko niin että vaihtaa samanlaisen 2007 ECUn ja ohjelmoi sen uudestaan?
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Joo, IDM on ainakin vaihdettu MY04 autoon, lisäksi todennäköisesti myös suuttimet jotta tehoa saataisiin etanolilla enemmän kuin n. 170hv.
Homma toimii jos laittaa 2007-> ecun, ohjelmoi uudestaan (oikeanlaisella ohjelmalla), sekä naittaa ajoneston TECH2:lla.
Homma toimii jos laittaa 2007-> ecun, ohjelmoi uudestaan (oikeanlaisella ohjelmalla), sekä naittaa ajoneston TECH2:lla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apuja ecun kanssa
Selvä. Ei muutakun tilataan 2007 mallin ECU. Merkkikorjaamo ei onneksi ole kaukana siitä paikasta missä auto nyt on korjauksessa. Toivotaan että saadaan homma pelittämään.
Kiitos paljon asioiden selventämisestä!
Kiitos paljon asioiden selventämisestä!
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: Apuja ecun kanssa
Nyt sitten auto toimii. Eli vika oli siis ECU:ssa. Nyt siis ajellaan pelkällä bensalla kunnes on taas rahaa laittaa uusi etanoli softa.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04