Tonnari ostettu, ja myyty
Re: Tonnari ostettu
Vuotaako pääsylinteristä nestettä kuskin jalkatilaan? Vai vuotaako vain sisäisesti, ja auto pyrkii hetken päästä liikkeelle, jos kytkin painettuna vaihde päällä moottori käynnissä odottelee hetken?
Tai onko pääsylinterin kannake murtunut? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=132299
Pääsylinterin tiivistejumppa on aika helppo, tiivistesarja maksaa 5 eur: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/846511/0
Jos jarrunesteet vuotavat vaihteiston alle, työsylinterin tiivisteet vaihtoon, iso remontti, vaihteisto irti jne.
EDIT: linkin korjausta
Tai onko pääsylinterin kannake murtunut? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=132299
Pääsylinterin tiivistejumppa on aika helppo, tiivistesarja maksaa 5 eur: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/846511/0
Jos jarrunesteet vuotavat vaihteiston alle, työsylinterin tiivisteet vaihtoon, iso remontti, vaihteisto irti jne.
EDIT: linkin korjausta
Viimeksi muokannut jus, Ma Syys 30, 2013 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tonnari ostettu
Kytkinrempasssahan vaihdettiin työsylkkyyn uudet tiivisteet (saabin tiivarit) eli ei varmasti ole siellä vikaa. Pääsylinteri on vaihdettu jokunen vuosi sitten sekin, mutta saattaahan sekin olla taas vaihtokunnossa taas.
Poljintuki on vahvistettu lattarautapalalla samaan aikaan kun pääsylinteri vaihdettiin. En usko, että se on repeytynyt sieltä.
Todennäköisin olisi siis työsylinteri joka vuotaa sisäisesti tai sitten kytkimen letku (pääsylinterin ja työsylinterin välillä) on tullut tiensä päähän.

Todennäköisin olisi siis työsylinteri joka vuotaa sisäisesti tai sitten kytkimen letku (pääsylinterin ja työsylinterin välillä) on tullut tiensä päähän.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Tonnari ostettu
Kyllä se paikallaan pysyy kun pitää poljinta lattiassa mutta tosiaan tuntuma meni sellaiseksi että polkiessa tuntuu ensin kevyeltä kunnes alkaa tapahtumaan ja poljin jäykistyy. Tuntuu että letku ensin pullistuu kunnes alkaa vasta tapahtumaan mitään. En ole vuotoja huomannut.
Kytkinpolkimestahan puuttuu jousi joten mulla on täysi tuntuma.
Kytkinpolkimestahan puuttuu jousi joten mulla on täysi tuntuma.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Pe Syys 20, 2013 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Tuli sellainenkin mieleen, että ilmattiinko jarrut tai muuta vastaavaa kun ne takajarrut rempattiin? Kytkinhän saaa nesteet samasta säiliöstä kuin jarrut. Ja jos esim jarrunesteen taso on alhaalla saattaa kykä imeä ilmaa, kun se on siellä säiliön yläpuolella? Tarkista ihan ensihädässä tuo jarrunesteen taso.
Jos siellä on yli minimirajan, niin katseet voi kääntää tuohon pääsylinteriin polkimen takana ja letkua vois kans silmämääräisesti tarkistaa.
Jos siellä on yli minimirajan, niin katseet voi kääntää tuohon pääsylinteriin polkimen takana ja letkua vois kans silmämääräisesti tarkistaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Tonnari ostettu
Ei hitto, nyt sytty lamppu. Oon ihmetellyt kun ilmastointi valuttaa niin helvetisti vettä maahan, mut ei se varmaan mitään vettä olekaan vaan jarrunestettä. Samoihin aikoihin takajarruissa on esiintynyt laahaamista. Jaahas. Lounaalla katsonkin jarruneste-tilanteen enstöikseen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Väärä hälytys, nesteet kaikki tallella ja jarrupoljin pysyy kovana.
Mutta, kytkinpolkimen sylinteri liikkuu polkimen mukana vähän matkaa! Eikai se nyt niin saa tehdä.
Mutta, kytkinpolkimen sylinteri liikkuu polkimen mukana vähän matkaa! Eikai se nyt niin saa tehdä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tonnari ostettu
eikös se oo tyyppivika et tulipelti repeää.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tonnari ostettu
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Ääni tuolle, siitä huolimatta että se oli jo kertaalleen korjattu.
http://saabclub.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 64#p915264 tässä on niin kivat kuvat ongelmasta että laitan linkin tähän.
Ensiapuhätäratkasuna voi sinne pääsylinterin ja tulipellin väliin kokeilla laittaa 32 mm:n hylsyn tukemaan sitä sylinteriä niin ei ratkea koko roska kesken ajon.
http://saabclub.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 64#p915264 tässä on niin kivat kuvat ongelmasta että laitan linkin tähän.
Ensiapuhätäratkasuna voi sinne pääsylinterin ja tulipellin väliin kokeilla laittaa 32 mm:n hylsyn tukemaan sitä sylinteriä niin ei ratkea koko roska kesken ajon.
Viimeksi muokannut marvi, Pe Syys 20, 2013 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Tonnari ostettu
Taisin siellä välissä jonkun lyhyen rautaputken pätkän nähdäkin...
Näyttää niin kusiselta hommalta ettei mitään saumaa itse tehdä eikä ole vehkeitäkään, rahatkin loppu ettei kellekään voi hommasta maksaakaan. Pirssi pressun alle ja kävelyhommiin, nyt riittää.
Ostotarjouksia voi laittaa YV:llä, alkaahan tuo jo muuten ollakin kunnossa.
Näyttää niin kusiselta hommalta ettei mitään saumaa itse tehdä eikä ole vehkeitäkään, rahatkin loppu ettei kellekään voi hommasta maksaakaan. Pirssi pressun alle ja kävelyhommiin, nyt riittää.
Ostotarjouksia voi laittaa YV:llä, alkaahan tuo jo muuten ollakin kunnossa.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Pe Syys 20, 2013 14:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Tarkistaisin vielä kertaalleen, koska mun kokemuksen mukaan nuo sylinterit liikkuu aina hieman poljinta painellessa ees taas (muutama mm-> senttiin). Näin on ollut kaikissa tonnareissa mitä mulla on ollut ainakin. Yhteen vaihdoin koko poljinkehikon. Ei ole suositeltava homma, vaan kannattaa kyllä yrittää hitsata tai muuta vastaavaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Tonnari ostettu
Se koko paketti heiluu siellä varmaan 10cm. Sain parilla pellinkappaleella tuettua tulipeltiä vasten että pääsin niukinnaukin himaan. Seisköön siinä ja odotelkoon parempia aikoja ellei joku halua ostaa pois.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
kyllä tuon joku 50€ hitsailee, itellä ollu sama homma. Tai sitten ostat jostain uuden poljinasetelman...
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Tonnari ostettu
Vieläkin kyrpii toi auto niin paljon etten oo koskenukaan yli viikkoon. Aattelin lähteä nissaneita koeajamaan tänään, sairaudestakin meinaa jo parantua, niin kovin ottaa päähän.
Irtooko se poljinasetelma kuinka helposti jos sitten kiikutan sen hitsattavaksi?
Irtooko se poljinasetelma kuinka helposti jos sitten kiikutan sen hitsattavaksi?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Riippuu miten helpoksi laskee koko kojelaudan purkamisen. Omasta mielestäni homma oli aivan perseestä kun se tuli omaan tonnariin kaverin kanssa tehtyä. Muutenhan se tulisi alakautta ihan sopuisasti, mutta yksi pultti on piilotettu niin tehokkaasti rattipilarin taakse, ettei sinne pääse käsiksi muuta kuin koko hoidon purkamalla.
SAAB 9-5 Aero -05