virtalukko teki temput kiire!
virtalukko teki temput kiire!
Elikkäs vaihdoin virtalukonpohjan ja irrotin samalla sen avaimen puolen ja laitoin öljyä ja pyörittelin sitä avaimen puolen patukkaa ja nyt se on jumissa ei liiku mihinkää! Mitenhän tämän saisi liikkumaan, voiko sitä purkaa jotenkin? Vai mikä sitä jumittaa ps. avaimen puolen pötkö ei ole kiinni autossa tällä hetkellä
Re: virtalukko teki temput kiire!
Sulla meni virtalukko jumiin juuri oikealla hetkellä, silloin kun se oli jo valmiiksi irti. Jumittuminen taisi johtua sen lukon öljyämisestä. Virtalukon (=avaimen puolen patukka) voi purkaa, tosin en tiedä onnistuuko se mitenkä kun se on jumissa. Joka tapauksessa se jumittunut virtalukko on jollakin tavalla korjattava tai vaihdettava parempikuntoiseen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=112765 tuossa on vinkit mihin lukon voi lähettää ja mikä sitä vaivaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=141543 ja tässä on tiivistettynä korjausvaihtoehdot.
Autollahan voi ajaa ihan normaalisti kun vääntää siitä osasta virtalukon pohjaa mihin tuo avaimen puolen patukan päässä oleva kieli kiinnittyy.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=112765 tuossa on vinkit mihin lukon voi lähettää ja mikä sitä vaivaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=141543 ja tässä on tiivistettynä korjausvaihtoehdot.
Autollahan voi ajaa ihan normaalisti kun vääntää siitä osasta virtalukon pohjaa mihin tuo avaimen puolen patukan päässä oleva kieli kiinnittyy.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: virtalukko teki temput kiire!
Joo, itselläni kans virtalukon totaalinen porsius tapahtui kun takeltelevaa lukkoa meni aseöljyllä "verryttelemään"... Olisimpa hoksannut ottaa sen irti ennen verryttelyjä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: virtalukko teki temput kiire!
jos valmiiksi irti niin lukkosepälle vaan. ajelee jollain puutappi - tms virityksellä sen aikaa. voi tietty olla ongelma sepällekin, mutta luulis niiden osaavan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: virtalukko teki temput kiire!
Lukon toimimattomuus ei voi johtua loppupelissä öljyämisestä . Siellä oli vaan joku osa tai haittarengas, joka sai lubrikaattia ja lähti pois paikaltaan, olis kyllä sen tehnyt myöhemminkin. Lukkosepälle !
Re: virtalukko teki temput kiire!
Juuri tätäpä ajoinkin takaa. Viime kerralla ei alunperin ollut muuta kuin "alusta aloitus" -ongelma ja sen lisäksi pientä takkuilua. Öljyämisen jälkeen oli aika paljon pahempaakin takkuilua. Eli jotkin paikoilleen hapettuneet osat pitivät lukkoa vielä jotenkuten läjässä...AnttiR kirjoitti:Lukon toimimattomuus ei voi johtua loppupelissä öljyämisestä . Siellä oli vaan joku osa tai haittarengas, joka sai lubrikaattia ja lähti pois paikaltaan, olis kyllä sen tehnyt myöhemminkin. Lukkosepälle !
Vasta jälkeenpäin sain tietooni, että tuo "alusta aloittamisen" tarve enteilee porsiusta
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: virtalukko teki temput kiire!
Olisiko kellään myytävänä tämmöstä virtalukkoa, vaikkapa semmosta jumittavaa jonko sitten huoltaisin?
Omalle kävi näin että lähetin mikkelin lukkosepille ja meni perille ja ovat kuulemma lähettäneet takaisin mutta tämä tällä hetkellä mahtavasti toimiva suomen postijärjestelmä on ilmeisesti hukannut lähetyksen jossa on ehjä virtalukko ja uusi avain sille.. että hohhhoijjaa.. Jos jollain olis vinkkejä tai tietoa hintapolitiikasta tarvikeliikkeissä tai marmorilta niin otan ne kiitollisena vastaan! Kaarassa loppuu leima 31.12.
Kiitos paljon jos vinkkejä sais tai jopa joltain sen "uuden" lukon.
Omalle kävi näin että lähetin mikkelin lukkosepille ja meni perille ja ovat kuulemma lähettäneet takaisin mutta tämä tällä hetkellä mahtavasti toimiva suomen postijärjestelmä on ilmeisesti hukannut lähetyksen jossa on ehjä virtalukko ja uusi avain sille.. että hohhhoijjaa.. Jos jollain olis vinkkejä tai tietoa hintapolitiikasta tarvikeliikkeissä tai marmorilta niin otan ne kiitollisena vastaan! Kaarassa loppuu leima 31.12.
Kiitos paljon jos vinkkejä sais tai jopa joltain sen "uuden" lukon.
Re: virtalukko teki temput kiire!
Kiitos kaikille tarjonneille, oma lukko oli lojunut postissa sen vajaa 3vk, olis kuulunu palauttaa 22.11 jo takaisin mikkeliin. Syynä tähän että ei tullut saapumisilmoitusta ollenkaan vaan soitin eilen sinne mikkeliin ja penkoivat sieltä sen lähetyskoodin ja sain lukon paikoilleenki
Ainoa että ei toimi vieläkään kunnolla, startti jää rääkymään jos ei väännä taakaisin. Lisäksi tosi tarkka missä asennossa avain on, vähänkään väärä niin mitkään sähköt ei toimi ja syttyy valoja kojetauluun.. Ainoa positiivinen asia huollossa oli että avain pysyy nyt lukossa ja voi/pitää vääntää ihan offille että lähtee avain lukosta pois. aiemmin jumittui tuossa "off" asennossa ja ajelinkin vähän aikaa niin että en vaan vääntäny loppuun avainta ku virrat pois ja avain irti. Oisko tuo haitannu vielä nuita nykyisiä "oireita"
Että mistä lähtisitte vikaa jälestään? Virtalukonpohjako?
Ainoa että ei toimi vieläkään kunnolla, startti jää rääkymään jos ei väännä taakaisin. Lisäksi tosi tarkka missä asennossa avain on, vähänkään väärä niin mitkään sähköt ei toimi ja syttyy valoja kojetauluun.. Ainoa positiivinen asia huollossa oli että avain pysyy nyt lukossa ja voi/pitää vääntää ihan offille että lähtee avain lukosta pois. aiemmin jumittui tuossa "off" asennossa ja ajelinkin vähän aikaa niin että en vaan vääntäny loppuun avainta ku virrat pois ja avain irti. Oisko tuo haitannu vielä nuita nykyisiä "oireita"
Että mistä lähtisitte vikaa jälestään? Virtalukonpohjako?
Re: virtalukko teki temput kiire!
Virtalukonpohja juu. Ei oo paha rasti vaihtaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: virtalukko teki temput kiire!
tekee just tota et jää startti asentoon jos ei itse palauta,kesällä omaan kans vaihdoin,15min homma,riippuen kuinka kauan haluaa odotella akunkenkä irti ennenkuin aloittaa..omaan vaihdoin vielä käytetyn osan ja toistaiseksi hyvin pelannut.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: virtalukko teki temput kiire!
Joskus muinoin oli sama vika ja syynä katkennut valuosa (palautusjousen vastakappale) pohjassa:matalampi kirjoitti:Ainoa että ei toimi vieläkään kunnolla, startti jää rääkymään jos ei väännä taakaisin.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: virtalukko teki temput kiire!
tekee just tota et jää startti asentoon jos ei itse palauta.
Kandee vaihtaa tosi nopeesti. Jos jää startti päälle , nii porsii aika paljon osia . Multa virtalukonpohjan hajotessa rikkoutui startti , valojen polttimot ja vilkkuviiksi. Kaikki ylijännitteen + muun ( ? ) vuoksi.
Älä missään tapauksessa kääntele avainta starttiasentoon auton käynnistyttyä !!! Itse niin tein ja maksoi yllättävän paljon . Olin pohjoisen taipaleella ja matkasinpani osien perään 1500 km seuraavaan vuorokauteen + kyytimaksut ja osat
Kandee vaihtaa tosi nopeesti. Jos jää startti päälle , nii porsii aika paljon osia . Multa virtalukonpohjan hajotessa rikkoutui startti , valojen polttimot ja vilkkuviiksi. Kaikki ylijännitteen + muun ( ? ) vuoksi.
Älä missään tapauksessa kääntele avainta starttiasentoon auton käynnistyttyä !!! Itse niin tein ja maksoi yllättävän paljon . Olin pohjoisen taipaleella ja matkasinpani osien perään 1500 km seuraavaan vuorokauteen + kyytimaksut ja osat