V6:sta olen kyllä harkinnut ennenkin, tulee vain kamalan pikkuporvari-olo siitä ajatuksesta että rupeaisi ajamaan jollain harman kardon - ilmastoidut nahat - v6-automaatti -edustusautolla.

Sen sijaan tuo 2.2tidi varsinkin automaattina tuli kyllä puun takaa, olen tietenkin sen speksejä ennenkin kattellut mutta yllätti kyllä youtube-videoista käyntiäänen ja 0-100-ajan kohtuullisuus automaatillakin.
Kattotaas tätä vaatimuslistaa 9-5 2.2 TiD Aut. näkökulmasta:
Rattivaihde kirjoitti:-riittävän hyvä luotettavuus, mahdollisimman hyvä ruosteenesto Check
-kohtuulliset vakuutus- ja verokulut sekä kulutus Reilusti kuutosella alkava keskikulutus automaatilla, check
-hyvä ajettavuus niin kesällä kuin talvella, pääpaino isohkolla maantiellä Check
-sopiva kompromissi jousitusmukavuudessa Doublecheck
-hyvä penkki pitkäjalkaiselle kuljettajalle, reilu tavaratila Check
-itseäni miellyttävä ulkonäkö ja sisusta (esteetikolle melkoisen tärkeä kohta) Doublecheck
-riittävästi tehoa Automaatissa ei tarvitse kepittää, siis check
-ja se hankalin eli sopiva olemus/yleisfiilis, ei siis mitään teini-BMW:tä, virkamies-Passattia, yliturvallisen tylsää Volvoa, japanilaista kulkuvälinettä... Kyseessä on Saab, doublecheck
We may just have a winner
Tuosta vielä esimerkkiyksilö:
http://fin.auto24.ee/used/1541596
Edit: Toki on mulla jo kohtuullisesti luottamusta noihin MY04-05 bensakoneisiinkin, pitää vaan aikanaan miettiä sitten kumpi tulee omassa ajossa edullisemmaksi ja tuntuuko tuo dieselautomaatti liian hitaalta. Malli kyllä on muuten aikalailla sopiva satkun manttelinperijäksi...
Myöhäisedit: Nykyisillä etanolin hinnoilla ja mun ajoilla bensakoneinen käy kyllä reilusti halvemmaksi, joten tällainen olisi aika kova sana:
http://www.blocket.se/helsingborg/Saab_ ... ?ca=11&w=3
Meinaa muuten olla työn takana löytää noita MY04-05-femmoja jossain muussa värissä kuin hopeana tai harmaana.
