Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Myös uudessa Volvo V40:ssä on huomiovalot tuolla idioottimaisessa paikassa jossa tien pienikin nyppylä peittää ne taakseen. Skodassa tosiaan sama probleema jonka huomaa helposti kun niitä on niin paljon liikenteessä. Citroeneissa puolestaan ei taida palaa takavalot huomiovalojen kanssa, ainakaan niissä mitä olen viime päivinä bongaillut ei ole palaneet...
Edit: Mainitaas tähän vielä sellainenkin huomio eiliseltä kotimatkalta, kun ajoin uuden Octavian perässä ja ihmettelin että miten tuossa palaa jarruvalot koko ajan kun on ihan uusi auto, kävi sitten seuraavassa risteyksessä ilmi että eivät ne olleetkaan jarruvalot vaan Skodan takavalojen C-muodon yläosa paloi normaalistikin melko kirkkaana ja jarruttaessa sitten syttyivät sille tasolle että valon yläosan muotoa ei enää pystynyt näkemään... Tästä voisi kuitenkin päätellä että Skoda kuuluu niihin vagineisiin joissa takavalot palavat huomiovalojen kanssa.
Tänään taas edellä ajeli vanha Avensis takalasin alalaidassa tummennus.com-tarra ja ylälaidassa yläjarruvalo joka hädin tuskin näkyi tummennuskalvon takaa. Luonnollisesti vasemman puolen seisonta/jarruvalo paloi koko ajan täysillä, polttimo varmaan laitettu väärin päin.
Edit: Mainitaas tähän vielä sellainenkin huomio eiliseltä kotimatkalta, kun ajoin uuden Octavian perässä ja ihmettelin että miten tuossa palaa jarruvalot koko ajan kun on ihan uusi auto, kävi sitten seuraavassa risteyksessä ilmi että eivät ne olleetkaan jarruvalot vaan Skodan takavalojen C-muodon yläosa paloi normaalistikin melko kirkkaana ja jarruttaessa sitten syttyivät sille tasolle että valon yläosan muotoa ei enää pystynyt näkemään... Tästä voisi kuitenkin päätellä että Skoda kuuluu niihin vagineisiin joissa takavalot palavat huomiovalojen kanssa.
Tänään taas edellä ajeli vanha Avensis takalasin alalaidassa tummennus.com-tarra ja ylälaidassa yläjarruvalo joka hädin tuskin näkyi tummennuskalvon takaa. Luonnollisesti vasemman puolen seisonta/jarruvalo paloi koko ajan täysillä, polttimo varmaan laitettu väärin päin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Eli ykköstiellä Lohjan ja Turun välissä automatiikka sytyttää ja sammuttaa Xenonit neljä kertaa lyhyellä matkalla, jokaiselle tunnelinpätkälle erikseen. Vai onko automatiikassa jokin rajoitus valojen edes takaisin rämppäämiselle valoisuuden vaihdellessa?9000CD23T kirjoitti:Ei sitä valokatkaisijaa mihinkään tarvitse käännellä..jos ei halua sumareita tai parkkeja erikseen päälle.
...
Kuljettajan ei tarvitse huolehtia valojen päälle kytkemisestä. Järjestelmän toiminta perustuu valotunnistimeen
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Havaintojeni mukaan juuri näin tapahtuu. Ja peräti viisi kertaa siellä Lohjan päässä, vaikka Karnainen ja Lehmihaka ovatkin melkein suuaukot kiinni toisissaan.jus kirjoitti:Eli ykköstiellä Lohjan ja Turun välissä automatiikka sytyttää ja sammuttaa Xenonit neljä kertaa lyhyellä matkalla, jokaiselle tunnelinpätkälle erikseen
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Mulla Audi teki juuri noin, xenonit räpsy päälle ja pois. Toimintahan sinällään on ihan oikein, koska tunnelissa kuuluu käyttää ajovaloja, mutta minusta sammutuksessa pitäisi olla viive siltä varalta, että hetken päästä pimenee uudestaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Näin erään Volvon jonkin aikaa sitten näissä edellä mainituissa tunneleissa, jonka ajovalot pitivät hetken viiveen tunneleista ulos tullessaan. En muista tähän hetkeen mikä Volvon malli oli kyseessä.. Pisti vain silmään etteivät vilkutelleet edestakaisin päivänvalon nähdessään.aero kirjoitti:Mulla Audi teki juuri noin, xenonit räpsy päälle ja pois. Toimintahan sinällään on ihan oikein, koska tunnelissa kuuluu käyttää ajovaloja, mutta minusta sammutuksessa pitäisi olla viive siltä varalta, että hetken päästä pimenee uudestaan.
Viimeksi muokannut patu, To Syys 26, 2013 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Vissiin kuitenkin syttyivät heti tunneliin ajaessa ja sammuivat vasta hetken päästä aurinkoon tultua, eikä toisinpäin?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Näköjään
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Noinkin voi käydä, ja kun on riittävän hämärää niin, kun kaukosäätimestä avaat taiautomatiikka sytyttää ja sammuttaa Xenonit neljä kertaa lyhyellä matkalla
suljet keskuslukituksen täysi valaistus on päällä myös.( tämän ajan voit itse säätää )
Tulisikohan autovarkaalle kiire, jos huomaa huomaa touhut kauempaa ja tällää lukot
auki ja kiinni.. ( siis yöllä )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Autossani on noin minuutin viive valojen sammuttamiseen. Kertoivat huollossa että sitä voi säätää.
Eisole poika mikhään.
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Pistäkääs merkille siinä valon tasossa millä noita päivävaloja käytetään miten hyvin ja heti aivoihin menee takavalottoman ledi auton jarruvalon syttyminen.Mun mielestä osa vanhoista autoista mis se takaikkunan lisäjarruvalo ainoa valoista mistä heti näkee takavalon ja jarruvalon eron helvetin paljon vaarallisempia.Toki noi leditakavalois tuo jarru on tolpal mersuja ym katselles törkeän kirkas eli ei sen kaverina haittaa se normi takavalo palaiskin.Toista osas näitä 21w/5W halogeeneja
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
2011 NG9-5 teki samaa, mutta siihen ehdittiin saada päivitys.VKe kirjoitti:Onkohan MY08 Saab 9-3:ssa sama logiikka ?Money For Nothing kirjoitti:Tutulla on Volvo S80, 'bout MY06, sitä vanhempaa koppaa kuitenkin. Kun laittaa virrat päälle, syttyy myös xenonit, startatessa ne sit sammuu ja syttyy uudestaa
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
OTMoney For Nothing kirjoitti:406 Peugeot ymmärsi jo 90-luvun lopussa sytyttää valot vasta kun auto käynnistyi.
Jo -80 luvun Nissaneissa, vai oliko ne Datsuneita, oli tuollaista yritelmää.
Muistelen muuan neidin Micraa, jota ihmeteltiin, kun ajovalot ei pala.
No Nissanin ajovaloautomatiikka päätteli moottorin käymisen öljynpaineen merkkivalon sammumisesta ja tuossa Micrassa se ei oikein tahtonut sammua tyhjäkäynnillä eli valot paloi vain kierroksilla ja tyhjäkäynnillä sitten taas sammuivat, siis ihan kaikki valot etu- ja takaparkkeja myöden.
96 V4 -75
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Juu,86 nissan ei ajovalot asennossa sytyttäny valoja ennekuin auto käy,mut 13vm mondeo tekee niin.toki auto asennos ei valoisal tee niin ja 0 asennos ne ledit vaan palaa.Jukka T kirjoitti:OTMoney For Nothing kirjoitti:406 Peugeot ymmärsi jo 90-luvun lopussa sytyttää valot vasta kun auto käynnistyi.
Jo -80 luvun Nissaneissa, vai oliko ne Datsuneita, oli tuollaista yritelmää.
Muistelen muuan neidin Micraa, jota ihmeteltiin, kun ajovalot ei pala.
No Nissanin ajovaloautomatiikka päätteli moottorin käymisen öljynpaineen merkkivalon sammumisesta ja tuossa Micrassa se ei oikein tahtonut sammua tyhjäkäynnillä eli valot paloi vain kierroksilla ja tyhjäkäynnillä sitten taas sammuivat, siis ihan kaikki valot etu- ja takaparkkeja myöden.
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Tuosta tuleekin mieleen, kun kerran jouduin korjaamaan kaverin Nissanista parkkivalot. Ne toimi silleen, että kun laittoi virrat päälle parkit toimi niin kauan, kunnes moottorin laittoi käyntiin. Öljynpainevalon sammuminen sammutti siis parkitkin (ajovalot toimi normaalisti). Vika löytyi lopulta yhden releen kannasta. Oli maajohto hapettunut poikki.
Valojen käyttökultuurit ja säännöt on niin maakohtaisia. Tähän saakka erikoisinta oli meno Egyptissä. Katuvalaistuilla teillä jengi ajoi säkkipimeälläkin ilman valoja ja kun tuli auto vastaan, niin saatettiin laittaa parkit päälle. Jos katuvaloja ei ollut, jonossa ajaessa vain ensimmäisellä oli valot päällä ja taemmat ajoi parkeilla. Kohtaamistilanteessa saattoi kuski laittaa lähivalot. Valtatiellä pitkissä oikealle kaartuvissa kaarteissa letka vilkutti oikealle jos on tilaa ohittaa ja jos ei ole, niin vasemmalle. Ja sama päinvastoin, jos kaarre oli vasemmalle
Minusta tuo huomiovalojen yleistyminen on ihan ok. Kuitenkin olisi hyvä sitten osata ja muistaa ottaa sää huomioon, eli sateella, pyryssä jne. ajovalot päälle...
Valojen käyttökultuurit ja säännöt on niin maakohtaisia. Tähän saakka erikoisinta oli meno Egyptissä. Katuvalaistuilla teillä jengi ajoi säkkipimeälläkin ilman valoja ja kun tuli auto vastaan, niin saatettiin laittaa parkit päälle. Jos katuvaloja ei ollut, jonossa ajaessa vain ensimmäisellä oli valot päällä ja taemmat ajoi parkeilla. Kohtaamistilanteessa saattoi kuski laittaa lähivalot. Valtatiellä pitkissä oikealle kaartuvissa kaarteissa letka vilkutti oikealle jos on tilaa ohittaa ja jos ei ole, niin vasemmalle. Ja sama päinvastoin, jos kaarre oli vasemmalle
Minusta tuo huomiovalojen yleistyminen on ihan ok. Kuitenkin olisi hyvä sitten osata ja muistaa ottaa sää huomioon, eli sateella, pyryssä jne. ajovalot päälle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Takavalottomat uudet autot liikenteessä.
Perjantaina katteltiin vähän huolestuneina kun S-Marketin pihasta lähti kahreksan aikaan illalla uus Prius+, keulalla paloi pari sinisävyisiä ledejä, perässä ei mitään paitsi jarruttaessa jolloin syttyi patteri todella kirkkaita ledejä. Ilmeisesti ei ollut automatiikkaa tai kuski oli sen omakätisesti ohittanut. En halua tietää minkälaisia yllätyksiä tuo aiheuttaa takana ajaville...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22