Aksu900 kirjoitti:Just just. Huomaat kai että puhe oli vakiokoneista? Ja eritoten ruiskun riittävyydestä.
Tosin ajan mä yli kilon paineilla t16:ssa, portatun kannen kanssa.
Ei tästä tartte mitään kusemiskilpailua tehä.
Kukaan ei kai ole väittänyt etteikö 16-venttiilisen koneen LH-jet tahi Lucaksen vastaava osaisi kompensoida bensansyöttöä yli 1bar paineille. Osaa se, yllättävänkin korkealle. Tiedän jopa 1,7bar paineilla pitkään ajetun, olikohan "jopa" bensanpaineita nostettu ruiskusta.
Väite oli että K-jetronicissa, joka alkuperäisen kysyjän 8-venttiilisestä löytyy, ei riitä bensantuotto yli 1bar paineille mennessä. Se voi kestää hetkellisesti jopa 1,4bar, jonkin aikaa 1,2bar, mutta nakuttaa usein ja APC laskee paineita. Ilman välijäähdytintä 1bar on jo riskirajan yli. Jos vielä APC:n poistaa ja ajaa "raa'alla paineella" vaikkapa 1,2bar yläkierroksillakin, lupaan ja takaan että mäntävaurio kohtaa viimeistään kevätauringon lämmittäessä ilmaa.