Ny on sitten ruosteita tutkittu vähän tarkemmin, ja yllätys yllätys päällisin puolin kattelut osoittautuivat jälleen kerran varsin suuntaa-antaviksi. Kuskin puolen vetarintunneli on varsinainen työmaa, ja saman puolen taaemmassa tunkinpaikassa on myös selvärajainen reikä, mutta sen sijaan takapyöränkoteloissa joita olin etukäteen pelännyt pehmeäntuntuiset kohdat osoittautuivat vain irtonaiseksi massaksi.

Samaa vikaa oli myös pelkääjän puolen etummaisessa tunkinpaikassa, näistä otettiin irtonaiset massat irti, putsattiin pintaruosteet ja pistettiin maalia ja uutta massaa päälle.
Vetarintunnelia putsailtiin ja mallailtiin mutta alatukivarsi täytyy irroittaa ja sitä silmälläpitäen oltiin vääränlaisella nosturilla, samoin tunkinpaikkaan on paikkapala valmiina, näiden parissa jatketaan sitten huomenna tai viikonloppuna (viimeinen katsastuspäivä on maanantai...). Tankinluukun saranaakin yritin jälleen suoristella mutta paskanmarjat, toinen sen kiinnityksen pikkupulteista päätti jäädä pyörimään tyhjää. Tähän kuitenkin löytyy kuulemma sopivat papukaijapihdit samalta ihmiseltä jota saa kiittää kaikesta muustakin tämän projektin tiimoilta... Kun sitä vetarintunnelia ensin ruvettiin koputtelemaan tuli jo mieleen että onkohan seuraava osoite Kuusankoski, mutta lopputulemana tilanne on ihan kohtuuvaloisa, kun tunkinpaikkaa lukuunottamatta muu alusta ja ovet ovat niin hyvässä kunnossa. Kun nuo mädät nyt hoidetaan niin voipi mennä pari vuotta ilman minkäänlaisia hitsailuja.
Sitä paitsi alan olemaan aina vain varmempi että mieluummin korjaan ja korjautan tätä autoa kuin ostan mitään uudempaa, niin käteensopivalta ja käyttövarmalta alkaa tuntumaan tässä vaiheessa.
Edit: Ja tosiaan lisäpitkät pitää taas kiinnitellä kun ehtii, alkaa olemaan pimeää.

Edit2: Ja reaktiotanko tosiaan laitettiin takaisin paikalleen jo viime viikonloppuna. Se puoli on ny OK.