9-5 aeroon voimaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Mulla on innovate lc1,tilattiin kaverin kanssa jenkeistä. Muistaakseni tuli maksamaan jotain 150e
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9-5 aeroon voimaa
No alkoihan niitä potentiaalisia seosmittareitakin löytymään muitakin.
Viime torstaina tuli myös v-panta adapteri, sille hyllyssä odottavalle garrettin ahtimelle.
Edellä mainitut osat ja sitten huolto-osat, mitkä piti auton temppuillessa hankkia niin voi kyllä sanoa, että hyvin on euroja palanut harrastamiseen, yhdelle kuulle.
No kunhan tuo sammuilun syy selviää, niin seuraavaksi suunnittelin ottavani suurennuslasin alle, auton flektit ja tarkemmin sanoen niiden kehyksen ja tarkoituksena oli hankkia täydellinen paketti käytettynä, liittimen kanssa ja sitten siihen hankin ne ohuemmat flektit ja alkaa sitten suunnittelemaan, että mitä siitä tulee.
Ahtimen linjat pitää vielä mittailla ja liittimet hankkia jostain, yms pientä...
Että onhan näitä juttuja vielä.
Viime torstaina tuli myös v-panta adapteri, sille hyllyssä odottavalle garrettin ahtimelle.
Edellä mainitut osat ja sitten huolto-osat, mitkä piti auton temppuillessa hankkia niin voi kyllä sanoa, että hyvin on euroja palanut harrastamiseen, yhdelle kuulle.
No kunhan tuo sammuilun syy selviää, niin seuraavaksi suunnittelin ottavani suurennuslasin alle, auton flektit ja tarkemmin sanoen niiden kehyksen ja tarkoituksena oli hankkia täydellinen paketti käytettynä, liittimen kanssa ja sitten siihen hankin ne ohuemmat flektit ja alkaa sitten suunnittelemaan, että mitä siitä tulee.
Ahtimen linjat pitää vielä mittailla ja liittimet hankkia jostain, yms pientä...
Että onhan näitä juttuja vielä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Kellään kokemuksia tästä? http://viewitem.eim.ebay.fi/Turbocharge ... 44373/item
Näyttää edulliselta.
Näyttää edulliselta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
parilla frendillä tollasia mut hx40 holsetin mitoilla ja kuulalaakeroituja...niin ei kuulemma herää ihan niin herkästi ku ois luullu...kestosta vielä paha mennä sanomaan mitään ku on niin tuoreita. ihan siistin näköisiä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Ainakin 19T kanssa kannattais kattella 7# pakopesällä olevaa. 19T:stä tulee 6# pakopesällä pakokaasujarru.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Linkissä oleva 19T näytti olevan #5 pesällä.. Tuo #6 pesällä oleva riittänee bensalla n. 350hv dynolukemiin. Varmasti #7 vielä parempi.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Mitsubishi Upgrade TD04HL-19T-6 Eikös tuo ole kutosen pesällä? 320-340hv tehoja on tarkotus hakea, joten tuon pitäisi riittää kevyesti. Hinta näyttää edulliselta, voiko olla aitoja mitsuja?deportivo kirjoitti:Linkissä oleva 19T näytti olevan #5 pesällä.. Tuo #6 pesällä oleva riittänee bensalla n. 350hv dynolukemiin. Varmasti #7 vielä parempi.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Mites, onko kukaan istuttanu pottua femman keulille? Onko miten työläs laitettava?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-5 aeroon voimaa
Mulla on 19T 7# pesällä/ 9 lapaisella hengittävämmällä ja kevyemmällä turbiinisiivellä.
Olen tykännyt kovasti. Ja vaimokin tykkää. Kikattelee vaan miten mukava on ohittaa rekkaa
Olen tykännyt kovasti. Ja vaimokin tykkää. Kikattelee vaan miten mukava on ohittaa rekkaa
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: 9-5 aeroon voimaa
Onks kellään muuten dynolappuja näistä 19T viritelmistä? Mulla ei. Olis kiva nähdä käppyröitä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Mistä 19T#7 saisi ostettua edullisimmin?Wege kirjoitti:Mulla on 19T 7# pesällä/ 9 lapaisella hengittävämmällä ja kevyemmällä turbiinisiivellä.
Olen tykännyt kovasti. Ja vaimokin tykkää. Kikattelee vaan miten mukava on ohittaa rekkaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
En osaa sanoa suoraan potusta, mutta ainakin 3071r vaatii aika paljon askartelua. Lisäksi potun imupuoli tulee keskilinjasta vielä enemmän ulospäin kuin 3071r:ssä, joten ainakin imupuolen rakentaminen vakiopakosarjaan on taidetta.99 GL kirjoitti:Mites, onko kukaan istuttanu pottua femman keulille? Onko miten työläs laitettava?
Eli käytännössä kaikki menee uusiksi turbon ympäriltä, uusi pakosarja/modifioitu originaali, vesiputket, öljyputket, imuputki ja downpipe. Helpommalla pääsee varmasti kun pulttaa tuon 19T, isommalla pakopesällä. Tehoissa pääsee ainakin lähelle samaa kuin potulla. Jos taas laittaa kaiken uusiksi turbon ympäriltä niin miksei samalla laita sitten Holsun tai tuon 3071r:n
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: 9-5 aeroon voimaa
Markkanenn ja Arto:
Tuo mun turbo on tämä:
http://shopping.kinugawaturbo.com/turbo ... wheel.aspx
7" pesän saa tilaamalla esim:
http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-TD04 ... 84&vxp=mtr
Dynossa on käyty viime keväänä;
tämän session jälkeen meni vaihtoon aktun jousi ja softasta on löytynyt kaikenmaailman limitteriä joita tässä on ajan kuluessa raakattu pois. Boostikartat on myös ruuvattu uusiksi.
Uusi dynosessio on suunnitelmissa jahka kerkiää..
Tosiaan ekalla kerralla ei saatu kaikkea irti joten katsotaan myöhemmin paljonko tästä lähtee..sanotaan että kyllä tällä kerkiää jos ei ole kiire minnekkään
Ja kaikki on tietenkin suhteellista.
Muuan svenssoni kertoo trionictuningin allekirjoituksessaan 19T 7# n.400hp.
Tiedä häntä ovatko paperihevosia
Tuo mun turbo on tämä:
http://shopping.kinugawaturbo.com/turbo ... wheel.aspx
7" pesän saa tilaamalla esim:
http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-TD04 ... 84&vxp=mtr
Dynossa on käyty viime keväänä;
tämän session jälkeen meni vaihtoon aktun jousi ja softasta on löytynyt kaikenmaailman limitteriä joita tässä on ajan kuluessa raakattu pois. Boostikartat on myös ruuvattu uusiksi.
Uusi dynosessio on suunnitelmissa jahka kerkiää..
Tosiaan ekalla kerralla ei saatu kaikkea irti joten katsotaan myöhemmin paljonko tästä lähtee..sanotaan että kyllä tällä kerkiää jos ei ole kiire minnekkään
Ja kaikki on tietenkin suhteellista.
Muuan svenssoni kertoo trionictuningin allekirjoituksessaan 19T 7# n.400hp.
Tiedä häntä ovatko paperihevosia
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: 9-5 aeroon voimaa
#6 pesän laippa on ovaalin muotoinen, ei pyöreä. Tossa linkkisi kuvassa on pesän sisälle lisäksi stanssattu #5.
Joku kyseli dynolappuja näistä ahtimista. Mulla oli joskus muinoin NG900 ja Hariselta muistaakseni 353hv ja 460nm 18T #6 ja tietysti kaikenmoista muutakin palikkaa vaihdetu ohessa. Oli silloin maptunin fredrikin speciaali mailbox softa . Foorumilla on kyllä varmasti aivan saman taidon omaavia mappaajia nykypäivänä. Mielestäni ihan ok ahdin se oli mutta piti sekin sitten isompaan päivittää myöhemmin. Tää ny pienenä offtopicina tähän.
Joku kyseli dynolappuja näistä ahtimista. Mulla oli joskus muinoin NG900 ja Hariselta muistaakseni 353hv ja 460nm 18T #6 ja tietysti kaikenmoista muutakin palikkaa vaihdetu ohessa. Oli silloin maptunin fredrikin speciaali mailbox softa . Foorumilla on kyllä varmasti aivan saman taidon omaavia mappaajia nykypäivänä. Mielestäni ihan ok ahdin se oli mutta piti sekin sitten isompaan päivittää myöhemmin. Tää ny pienenä offtopicina tähän.
Markkanenn kirjoitti:Mitsubishi Upgrade TD04HL-19T-6 Eikös tuo ole kutosen pesällä? 320-340hv tehoja on tarkotus hakea, joten tuon pitäisi riittää kevyesti. Hinta näyttää edulliselta, voiko olla aitoja mitsuja?deportivo kirjoitti:Linkissä oleva 19T näytti olevan #5 pesällä.. Tuo #6 pesällä oleva riittänee bensalla n. 350hv dynolukemiin. Varmasti #7 vielä parempi.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Eikös se ole yleistä että tuotteen kuva ei ole juuri se mitä myydään vaan sinne päin? Kuvassa oleva turbo näyttää olevan saabin leimoilla ja lukevan td04hl-15t... Otsikossahan lukee TD04HL-19T joten tuskin tuossa 15T:tä myydään vaikka kuvat ovatkin siitä. Ja tuossa tuoteselosteessa vielä mainitaan Mitsubishi Upgrade TD04HL-19T-6deportivo kirjoitti:#6 pesän laippa on ovaalin muotoinen, ei pyöreä. Tossa linkkisi kuvassa on pesän sisälle lisäksi stanssattu #5.
Joku kyseli dynolappuja näistä ahtimista. Mulla oli joskus muinoin NG900 ja Hariselta muistaakseni 353hv ja 460nm 18T #6 ja tietysti kaikenmoista muutakin palikkaa vaihdetu ohessa. Oli silloin maptunin fredrikin speciaali mailbox softa . Foorumilla on kyllä varmasti aivan saman taidon omaavia mappaajia nykypäivänä. Mielestäni ihan ok ahdin se oli mutta piti sekin sitten isompaan päivittää myöhemmin. Tää ny pienenä offtopicina tähän.
Markkanenn kirjoitti:Mitsubishi Upgrade TD04HL-19T-6 Eikös tuo ole kutosen pesällä? 320-340hv tehoja on tarkotus hakea, joten tuon pitäisi riittää kevyesti. Hinta näyttää edulliselta, voiko olla aitoja mitsuja?deportivo kirjoitti:Linkissä oleva 19T näytti olevan #5 pesällä.. Tuo #6 pesällä oleva riittänee bensalla n. 350hv dynolukemiin. Varmasti #7 vielä parempi.